Avføringstabletter!

~PrincessRisk~

Elsker forumet
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!![:(]

Mi beste venninne har nettopp fortalt meg at hun har brukt avføringstabletter hver dag i en hel mnd nå, for å slanke seg....
Men jeg vet ikke hva jeg skal si til henne for å få henne til å forstå hvor farlig det er... [:(]

Kan dere gi meg råd, vær så snill! [:(]

Avføringsmidler bør bare brukes i en svært begrenset periode for ikke å ødelegge kroppens naturlige funksjon. Hvis hun tar dette over lang tid risikerer hun å få problemer senere og blir faktisk avhengig av det - ikke for å slanke seg, men for at hun til stadighet blir forstoppet når kroppen ikke får den "hjelpen" den er vant til. 

ORIGINAL: Sicily

FOr det første, man går ike ned i vekt av det, man mister bare vann og salter, og blir dehydrert. Det kan du fortelle henne. Også kan du fortelle henne at hun ødelegger fordøyelseskanalen sin og tarmveggene, så etterhvert vil tarmen hennes bli lam og ikke klare å føre ut avføringen naturlig, og da må hun få utlagt tarm. Altså drite i pose på magen. Yummy! 

Hun har gått ned 7 kg allerede! [8|]
Hun går jo selfølgelig ned når hun driter ut alt hun spiser!
Ikke bare vann som går da, hun går ihvertfall ned i vekt av dem...

Det må da være himla bortkasta tid og penger [:D]

ORIGINAL: FredriksMamma

Det må da være himla bortkasta tid og penger [:D]

Var det en morrotråd dette??? [8|]
Hun har et seriøs problem, og du ler av det??

ORIGINAL: ~Re:Play~

FOr det første, man går ike ned i vekt av det, man mister bare vann og salter, og blir dehydrert. Det kan du fortelle henne. Også kan du fortelle henne at hun ødelegger fordøyelseskanalen sin og tarmveggene, så etterhvert vil tarmen hennes bli lam og ikke klare å føre ut avføringen naturlig, og da må hun få utlagt tarm. Altså drite i pose på magen. Yummy! 

Hun har gått ned 7 kg allerede! [8|]
Hun går jo selfølgelig ned når hun driter ut alt hun spiser!
Ikke bare vann som går da, hun går ihvertfall ned i vekt av dem...

Avførinsgpiller man får kjøpt reseptfritt virker kun lokalt i i nedre deler av tarmen. Næringsopptaket skjer før det. Det er væsketap.

Men hun tar jo ikke bare en tablett om dagen liksom...
Det går på hele dagen dette.... [&:] Hva skjer da??

[&:][&:][&:] uff.......

Jeg skal prøve å si det til henne..... [&:] 

Takk for svar!!! Jeg bryr meg himla mye om jenta!!![&o]

En veldig konkret ting hun kan forholde seg til er at når hun tar avføringsmidler så jevnlig, så begynner kroppen å trekke næringen ut av maten lengre opp i tarmen. Det vil si at hun utsetter seg for det HELT uten grunn. Det funker nok de førte gangene, men nå etter en måned er det totalt bortkastet.

Back
Topp