Avføringsproblem!!

Monica

Flørter med forumet
Dette er som tittelen sier, jeg har hele livet mitt hatt problemer med min avføring.
jeg prøver det meste men nei da.. ingen ting fungerer...

nå har jeg sendt sambo til apotek for å undersøke om de har tabletter ell noe flytende..

jeg har lest om forstoppelse å det kan jeg med hånden på hjerte si jeg har hatt så lenge jeg husker.

råd man får er å spise fiberrik mat, svisker, druer ++ men det hjelper ikke! jeg spiser ikke fiberrik mat da jeg ikke liker det å svisker smaker pyton... men resten har jeg prøvd men ...

dette er kanskje flere som sliter med, kom gjerne med råd for jeg har så vondt i magen min å ingen ting vil ut...

om jeg f.eks er på butikk, ja da kan du banne på at jeg må på do å gjøre nr 2..... men ikke F ... om jeg er på en offentlig toalett å driter!! jeg går så vidt på do å tisser på offentlig plasser...
jeg sliter med angst som da går utover magen å derfor kommer trangen til å gjøre nr 2 når jeg er ute! :(

hjelp ...
jeg vil på do!!!!

(beklager for mye detaljer, men du velger selv å lese når tittelen sier sitt)

må legge til at om jeg ikke får gått på do i en periode blir magen så full at jeg ender med å sitte å spy å drite samtidig :(

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med at du ikke liker fullkorn?

Jeg liker ikke grove brød f.eks.
Jeg liker ikke frø mat.
Jo grovere jo eklere ...

Mye som er fiberrikt. Evt kan få magen i orden, min redning er VANN og lite karbohydrater. Spiser jeg mye drit blir det mye drit! Hva med activia og biola osv?

Det er en reklame på tv innimellom om en tablett man tar på kvelden, og så kommer nr 2 på morgenen.. Skal se om jeg kommer på hva den heter. Høres jo også ut som om det er psyken som spiller inn her. Finnes mye du kan spise og bake selv. Linfrø f.eks kan du bake inn i fine rundstykker. De smaker ingenting, men setter skikkelig fart på fordøyelsen. Et lite glass sviskejuice på kvelden er også effektivt. Smaker ikke såå ille heller. Forstoppelse og evt hemoroider er verre ;). Dulcolax heter tabletten.

Jeg spiser svisker, synes ikke det er supergodt, men det hjelper.

Prøvd duphalac eller dulcolax?
Begge er avføringsmiddel til forebyggende tiltak :-)

er desverre lit motsatt, elsker alt av fiberrik mat, men nå i svangerskapet er det fullstendig stopp å leverer max 3 ganger i uka, knallharde kuler :P høres ut so du sliter litt med psyken i forhold til dritinga og da, så den kan nok spille inn;) men må du gå på do når du er ute, så begynn å gjør det, utfordre deg selv litt.. for hvis man kjenner at man må drite så bør man jo høre etter hva kroppen vil du skal gjøre;)

men det finnes både tabletter og flytende guffe å ha i seg som hjelper mot forstoppelse:) frukt og grønt er også gull verdt for fordøyelsen, men ligg unna banan, den binder vannet i tarmen;)

Takk for gode råd. Sambo kjøpte noe flytende til meg "duphalac".
Noen som har erfaring?

Back
Topp