Avføringsprøve

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
B

*BV addict*

Guest
Noen av dere voksene som har tatt det før?
Var ikke det jævelig flaut??[:o]
Legen min sa jeg måtte ta det for jeg har vondt i magen og treg/hard avføring.
Noe jeg ikke er plaget med sånn egentlig.
Uff, dette blir driiiit flaut!!

Ser for meg jeg kommer inn på legekontoret der; hallo, her er..... ehhh..... 3 poser med.... ehh.... med bæsj til dere ![8|]

tok det på skolen en gang for å lære det.... litt sært, men må man så må man[8D]

Har tatt det ja.Du får med et prøvebeger opplegg.

ORIGINAL: forvirretmor

Har tatt det ja.Du får med et prøvebeger opplegg.

Legen sa jeg måtte ta tre forskjellige[:o]

fikk du ikke med en "avføringsbeholder"? hehe, viss det er et ord! Det fikk jeg med meg når jeg skulle sende inn prøve fra sønnen min. Likt et urinprøveglass, bare større.. Da sendte jeg det bare til sykehuset selv, trengte ikke levere det noe sted:)

ORIGINAL: nichiq

fikk du ikke med en "avføringsbeholder"? hehe, viss det er et ord! Det fikk jeg med meg når jeg skulle sende inn prøve fra sønnen min. Likt et urinprøveglass, bare større.. Da sendte jeg det bare til sykehuset selv, trengte ikke levere det noe sted:)

Det skal jammen jeg spørre om !

men man skal da vel ikke drite på beger liksom??? Har aldri gjort det selv, men har sett sånn prøve greier, og det er i grunn abre et slags "kort" som man skal ha litt på med spatel før man limer igjen og sender/leverer....

jeg fikk en liten kopp hvor det var en liten skje festet i lokket, så skulle jeg scoope litt drit i skjeen også skru den fast i koppen[;)] niiiiiice hehe

ja det er en slags skje inni begeret. Er ikke snakk om å drite oppi begret liksom, hehe tricky!

ORIGINAL: Sillien

jeg fikk en liten kopp hvor det var en liten skje festet i lokket, så skulle jeg scoope litt drit i skjeen også skru den fast i koppen[;)] niiiiiice hehe

Nesj, syntes ikke det er noe ekkelt i det hele tatt. Ganske så vanlig og dra til legen med avføringsprøve. Du er nok ikke den første som kommer med det [;)]
Jeg har måtta levert hundrevis, pga av sykdommen min. Jada, litt ekkelt er det jo og måtte greve nedi der, men jeg har det alltid oppi disse koppene med ''skje'' oppi. Lettvindt det, og fort gjort [:)] Du må jo ikke akkurat pille med handa nedi der [;)]

Trodde man skulle bæsje nedi en pose eller et beger jeg[8|]
Og at det sikkert var noe gjennomsiktig slik at alle kunne se jeg kom med bæsj! hehe[8D][:o]

ORIGINAL: *BV addict*

Og at det sikkert var noe gjennomsiktig slik at alle kunne se jeg kom med bæsj! hehe[8D][:o]

Hehehe, neida [:D] Jeg bruker ha en handlepose over, en sånn liten en fra narvesen [8D] Så ser ingen av jeg har avføring med meg til legen [8D]

Det ekleste er vel at du må ta i mot bæsjen når den kommer ut[8D]

Ellers er det som de over sier, man grever bort litt av bæsjen og har den ned i en liten beholder eller smører den på en liten plate som man taper over etterpå.

ORIGINAL: Tyttebæra

ORIGINAL: *BV addict*

Hehehe, neida [:D] Jeg bruker ha en handlepose over, en sånn liten en fra narvesen [8D] Så ser ingen av jeg har avføring med meg til legen [8D]

Takk for tips[:)]

Veit om ei som gjorde det, hun bare holdt en isboks under ræven nr hun gikk på do, også spadde hun oppi litt med denne skjea..
Må bare si at dette er en av mine største frykter.. Syns ikke det er flaut at andre gjør det, men driiiiiitflaut ([8|]) om jeg måtta gjort det selv..

Det er viktig at avføringsprøven blir tatt på riktig måte, alt etter hva de skal se etter i prøven. Noen skal leveres på glass med tilsetningsstoffer, noen i tomme glass, andre i glass med spatel, og hemofec-prøven er et papir med åpning.

Lykke til[:)]

Jeg har tatt det en gang.
Da var det sånne luker man skulle åpne i en sånn papp-ting (ikkeno store greier),
også skulle man skrave litt avføring over i dem lukene 3 dager på rad.
Også levere den papp-tingen til legekontoret.
Så egentlig ut som en brosjyre i papp.
Var ikke ille i det hele tatt [:)]

Back
Topp