avføring

MammaTilEmilie

Gift med forumet
Mini har ikke hatt avføring på 3 dager nå :S
har prøvd og ha litt mer malt i MME enn vanlig for å se om det løser opp men hjelper ikke..

noe annet eg kan gjøre for å hjelpe henne eller må eg bare vente og se?

Er vel tre-dagers regelen som gjelder her også. Ta ungen til lege. Er ikke bra for systemet å være forstoppet så lenge. 

ORIGINAL: Slafselarve

Er vel tre-dagers regelen som gjelder her også. Ta ungen til lege. Er ikke bra for systemet å være forstoppet så lenge. 

ok..
vis ikke ho har avføring til imorra tidlig får eg ringe til legen

Når jeg fullamma minsten så kunne det gå opp til 2 uker mellom hver gang det kom avføring.
De sier at det er helt normalt at det kan gå opp til ti dager, iallefall om de blir amma. Med flaskebarn vet jeg ikke[8|]

Nå når han får grøt har han fått litt mer fart i systemet, men det kan enda gå 3-4 dager uten at han føler noe ubehag av det.

De sier vel det at så lenge det er morsmelk så er det meste normalt...
Men jeg vet ikke helt jeg, -ta kontakt med legen (evt. helsestasjonen) hvis du er usikker!
-bedre å spørre noen som skal kunne dette!

Virker barnet plaget da?
Jeg ville forsøkt termometer trickset beskrevet høyere i tråden. Droppet malt og evt prøvd bittelitt sviskesaft.

Min bæsja nesten bare hver 10 dag i starten. Prøv sviskemos, det fikk fart på systemet her..;) evt: kok svisker i en halvtimestid og sil vannet, så rører du ut MMEen i den sviskesafta:)

ga ho litt ekstra malt i går kveld og idag tidlig var der ei saftig bæsjebleie så stoler på malten foreløpig ;)

det er ganske normalt at det kan gå dager mellom hver bæsjebleie...

Back
Topp