Avføring

LilleTeeniesMor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Til dere som har en baby som har avføring en gang i døgnet eller sjeldnere, har de gul eller grønn avføring?
Mini har hatt avføring en gang i døgnet en god stund, og denne er alltid grønn og ofte veldig vannete. De gangene det kommer litt til avføring noen timer senere så er den normal og gul.
Lurer på om han reagerer på noe jeg spiser fast, eller om det er pga det er kun 1 avføring i døgnet:rolleyes:
 
Vi har 3 eller 4 per dag men 2 er med full bleia. Men desverre alltid grønn og det var fra uke 6. Jeg har kuttet ut alt med melk snart 4 uker siden men det er fortsatt samme. Jeg har spurt på 3m kontroll men helsesykepleier sa at det er helt normalt og at det bare betyr at det er gale og at han har avføring ofte. Jeg forstår ingenting og er ganske bekymret :(
 
Stort sett 1 gang i døgnet, og alltid knall gul :) Bytter litt på kornete/slimete
 
Den er gul , lille her har som regel gått 1 uke mellom hver bæsjebleie. Men endrer ikke farge
 
Vi har 3 eller 4 per dag men 2 er med full bleia. Men desverre alltid grønn og det var fra uke 6. Jeg har kuttet ut alt med melk snart 4 uker siden men det er fortsatt samme. Jeg har spurt på 3m kontroll men helsesykepleier sa at det er helt normalt og at det bare betyr at det er gale og at han har avføring ofte. Jeg forstår ingenting og er ganske bekymret :(

Skjønner hva du mener!
Jeg tenker å ta det opp på 4 mnd kontrollen her om det kan være noe han reagerer på. Han har igrunn mye luft hver dag, men om dagen så beveger han seg så mye og sitter endel så da får han luften ut. Om natten bygger det seg nok litt mer opp siden han bare ligger, og da må vi hjelpe han litt et par ganger mellom 3 og 6.
 
Han har gul. Nr 1 og nr 2 hadde en del grønn avføring men tenkte det var fordi de fikk nan mens nr 3 får mm. Men ingen allergier på de to eldste for de som er bekymret for det. Må nok mer enn grønn bæsj til før de tenker det. Nr 2 hadde grønn bæsj og ble sjekket for sikkerhetsskyld pga andre symptomer og uke fargen på avføringen.
 
Skjønner hva du mener!
Jeg tenker å ta det opp på 4 mnd kontrollen her om det kan være noe han reagerer på. Han har igrunn mye luft hver dag, men om dagen så beveger han seg så mye og sitter endel så da får han luften ut. Om natten bygger det seg nok litt mer opp siden han bare ligger, og da må vi hjelpe han litt et par ganger mellom 3 og 6.
Har han begynte å ha avføring rundt kl 6 men da er også grønn. Jeg spurte på 6ukers kontroll det sa at det er normalt,nå på 3 m kontroll også alt normalt. Jeg tenkte å bare begynne å drike melk på nytt :rolleyes:
 
Har han begynte å ha avføring rundt kl 6 men da er også grønn. Jeg spurte på 6ukers kontroll det sa at det er normalt,nå på 3 m kontroll også alt normalt. Jeg tenkte å bare begynne å drike melk på nytt :rolleyes:

Ja det kan du nok gjøre da ja:) Og du merker nok viss han skulle reagere med mer magevondt og slikt når du har begynt med melk igjen :)
 
Minien her har avføring hver 7/8 dag og den er stort sett kornete gul, en sjelden gang med litt grønt i.
 
Det har kommet seg litt her i hus, blitt litt mer gul syns jeg. Ikke så kornete da lengre, mer vanlig/slimete. Får høre med hs i januar hva hun tenker :) merker ikke noe på humøret da heldigvis, så det er bra!
 
Bæsj hver 9-12 dag. Gulorange bæsj, ser mer ut som Mme bæsj enn gul kornete..ammer
 
Back
Topp