Avføring

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Kanskje et veldig rart spørsmål:p men hvordan avføring har babyen? Løs? Fast? Grønn? Gul? Synes avføringen her er veldig løs, men han har egentlig hatt det hele tiden... En periode hadde han grønn litt slimete avføring, men nå har den blitt gulere og ikke fult så slimete. Google kan fortelle meg om diaré og infeksjoner, at babyen får lite næring eller har vondt i magen. Antagelig er det helt normalt og ingenting galt, men mammahjertet bekymrer seg:( Vanskelig når jeg ikke har noe annet å sammenligne med. Han får i hovedsak mm, men litt mme innimellom.

Her er den løs og gul/oransje med litt klumper i på størrelse med perler. ;) Helsesøster sa den var veldig fin. :P Altså helt normalt. Etter rotavirusvaksinen kom det litt grønt i, og det er ikke uvanlig at den blir litt grønn av tran, om jeg ikke husker feil.

Edit: kornete er vel kanskje en bedre beskrivelse enn klumper. ;)

Han får kun morsmelk.

Her er det løs, gul, kornete, iblant slimete. Baby er 14 dager gammel.. bek var grønn-sort ..gikk over i grønn..så gul-grønn..han får morsmelk.

Gul og kornet.. veldig løs noe den skal være når de får mm.. innimellom har een vært mer grønn og da tror jeg det kan være noe jeg har spist..

her er den gul og kornete.. var veeldig hard ei stund type så nesten ut som smuldredeig (mini slet med luftplager samtidig&tror han reagerte på at jeg drakk for mye melk)
nåå er den fortsatt kornete men den er blitt løsere, fortsatt gulaktig. får bare mm

Gul/oransj, kornete, ikke heelt flytende, men ikke langt ifra :)

Grønn bæsj har jeg alltid tolket som vondt-i-magen-bæsj :-)

Høres ut som bra bæsj ja ;) Gul flytende med litt korn er topp! ;)
Vi fikk beskjed da vi var på sykehuset at hvis det er grønn bæsj innimellom kan det være tegn på at de har fått i seg litt for lite væske. Så da er det bare å pøse på med litt mer mat? :)

Høres ut som bra bæsj ja ;) Gul flytende med litt korn er topp! ;)
Vi fikk beskjed da vi var på sykehuset at hvis det er grønn bæsj innimellom kan det være tegn på at de har fått i seg litt for lite væske. Så da er det bare å pøse på med litt mer mat? :)
Må bare legge til, den grønne fargen, det gjorde ingen ting. Det er jo fortsatt avføring, så ingen fare ;)

Gul/oransje og flytende. Bæsjet skjeldent ca hver 2-3 dag inntil jeg begynte å bruke Ergobaby daglig. Mer bevegelse ristet visst løs litt for nå kommer det 1-2 ganger om dagen ;-)

Mini har kanskje ti bæsjebleier om dagen, er det mye? Gul, flytende med korn hver gang.

Back
Topp