Avføring til baby

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
Ja, hvor ofte bæsjer din baby?
Jeg fullammer, og nå er vi på dag 6, uten avføring. Flere?? Begynner å "bekymre" meg litt...

Sent from my iPhone using BV Forum

Har lest at når man ammer kan det gå opp til 3 uker uten avføring hos de minste barna, om det er sant eller ikke vet jeg ikke sikkert, men min har ganske mange dager mellom hver gang hun også. Så lenge du fullammer tror jeg ikke babyen kan bli forstoppet heller, så tror ikke du skal bekymre deg for mye:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Når en fullammer er det like vanlig med 14 om dagen som en hver 14. dag;) hadde bekymret meg viss babyen viste tegn til ubehag og ellers lite med våte bleier. Her er vi på dag 3 uten bæsj;)

Her har vi avføring maaaange ganger om dagen! Men store Søstra hans hadde avføring mye sjeldnere, på det meste gikk ho 16 dager uten å bæsje!

Men jeg har ett spm i tillegg jeg, Åssen er avføringa til deres baby? Jeg syns lillemann sin avføring er så løs!

Hun har masse våte bleier, viser litt antydning til ubehag i magen avogtil...:-) når hun bæsjer er det løst, men er ikke så rart. De får jo bare melk:-p

Vi har ofte noen dagers bæsjepause, og helsesøstrene sier at det ikke er grunnt til bekymring før det er gått 10 dager.

Bæsjen er våt, gul og kornete, og helsesøster sier "flott" :)

Tror jeg leste et sted at 4-6 uker skal de ha en gul kornete avf. Etter det er det like vanlig med 10 om dagen som hver 14 dag hvis de drikker morsmelk. Med MME skal de vel ha hver dag?

Tror jeg leste et sted at 4-6 uker skal de ha en gul kornete avf. Etter det er det like vanlig med 10 om dagen som hver 14 dag hvis de drikker morsmelk. Med MME skal de vel ha hver dag?

Det er ikke noe som heter "skal" ;) Kommer helt an på; sult, søvn, gårsdagen, hva mamma har spist, +++. Vår får mme hver dag, men bæsjer ikke hver dag. Så lenge de tisser er det ikke farlig.

Storebror fikk 50/50 mm/mme og bæsjethver 5-7 dag. Litt magevondt siste dagen før bæsjing. Lillemor ammer og bæsjet noen ganger hver dag andre ganger går det 4-5 dager mellom. Bæsjet fortsatt gul gjørme.

Her bæsjes det flere ganger daglig. Noen ganger bare en liten dæsj, andre ganger en hel vulkan-eksplosjon (som vi kaller det :p )
Den er løs, litt kornete og varierer fra gul, til mer oransje.

Min har ikke bæsjet på 15 dager nå. Rikelig med våte bleier og ingen tegn på ubehag enda :)

Det er ikke noe som heter "skal" ;) Kommer helt an på; sult, søvn, gårsdagen, hva mamma har spist, +++. Vår får mme hver dag, men bæsjer ikke hver dag. Så lenge de tisser er det ikke farlig.
"Hvis barnet får morsmelkserstatning, er avføringen lysebrun og har en ”voksen” avføringslukt, barnet skal normalt helst ha avføring hver dag."
http://www.libero.no/Barnet-ditt/Uppslagsboken/nyfodtbarn/

Tolket det som "skal", men jeg er jo ingen ekspert - skrev bare det jeg hadde lest :-)

Lillegutt har flere bleier med avføring om dagen. Mens storebror hadde ofte flere dagers opphold. Som de andre her sier så ville jeg ikke bekymret meg hvis det ellers er våte bleier og lille virker fornøyd :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Tusen ganger daglig (føles sånn), men hun er bare 17 dager. Husk at det kan gå et par uker mellom leveringene, og at det er helt normalt blant morsmelkbarn.

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Hvis du er bekymret kan du prøve å putte han i ei 10 liters bøtte med passelig varmt vann :) det funket her :) han får bare mm :)

Er det sant? :D hvorfor funker det?

Hvis du er bekymret kan du prøve å putte han i ei 10 liters bøtte med passelig varmt vann :) det funket her :) han får bare mm :)

Dvs at jeg bare kan bade henne?:-)

Kan ikke skjønne anna enn at det skal være greit :) ville fulgt med på tempen også hvis det tar noen dager bare for å utelukke andre ting rett og slett :)

Her hadde det vel gått nesten ei uke uten avføring og han får kun mm, men jeg syns det var veldig unehagelig og kunne umulig være særlig behagelig for veslegutt, så da fylte vi ei bøtte med vann, og badet han i det i ca 10-15 min. Da får de jo varmt vann rundt magen og bena i froskestilling :) med en gang han kom i badet slappet han av! Så hele babyen bare sank sammen hvis du skjønner :) tok han opp og syklet litt med bena også og det tok ikke lang tid før han fikk gjort ifra seg! :)

Back
Topp