Avføring og fast føde

Min sønn på 6 mnd har som regel hatt avføring jevnlig , men nå går det lengre tid mellom !
Han får fast føde , noe som selvsagt påvirker !
Hvor lang tid mellom hver avføring tolerer dere?
Jeg selv tenker max 3-4 dager!

Synes ikke svisker,sviske saft osv funker!
Vann prøver jeg å få I han, men han er ikke så veldig glad I det ennå!

Jeg vet ikke helt hvor lang tid det skal gå! Men tenker kanskje at det burde være svføring annenhver dag?!

Her gikk det fra 6-7 bæsjebleier om dagen til 1-2 når han startet på fast føde! Så har ikke vært bort at de ikke gjør det hver dag:p

Hos oss hender det at det går opp mot en uke, men den første dagen det ser ut til å plage ham kommer det. Hvis det virker som om babyen sliter med vondt i magen eller noe sånt ville jeg sjekket det opp før. Vi var til legen en gang, og fikk noe lakserende som vi kunne ta hvis det skulle gå lang tid, men da var han mye yngre så jeg vet ikke helt hvor lenge som er lang tid nå :p Som regel har vi bæsjebleier hver dag :)

Var 3-4 ddg mellom hver bæsjebleie her i starten, men mye luft så systemet har nå hvertfall vært i gang ;) men hadde nok gjort noe om han hadde hatt magevondt, men det har jeg ikke merket noe til. Etter noen dager har det derimot kommet en gedigen dose :O Stabilisert seg noe nå, men fortsatt litt variabelt. Men igjen, så lenge gutten er blid og glad foretar jeg meg ikke noe.

Han pleier å ha avføring regelmessig noen dager og så går det opp mot 3 dager ofte ! Men da er det vondt! Men tenker å snakke med lege dersom dette vedvarer ! For er ikke kjekt når han sliter med å få det ut!

Jenta mi hadde to bæsjebleier på 2 uker. Måtte bruke laktulose. Da løsnet det etter 8 dager :) Så lenge barnet ikke er plager og at det klarer å komme ut luft, er det ikke farlig å gå opp mot en uke uten bæsj. Dette sa legen min til meg.
Du kan kjøpe laktulose og blande det i maten eller drikke hans. Det er ikke avhengighetsskapende! Trenger bare litt hver dag :)

Hun her sleit også med hard mage i et par uker etter vi begynte med litt fast føde, men nå har det løsna. Da det var som verst så satte jeg henne på do. Holdt henne over i skikkelig bæsjepositur. Da kom det uansett hvor hardt det var :)

Back
Topp