Avent flasker?

Nurkis

Gift med forumet
hva er greia med det BPA greiene??
Er det slik at jeg må kjøpe alle flaskene nye eller?? Skjønner ikke helt detta som står på hjemmesia dems jeg.. [8|]

Lurer jeg og på, har en del flasker etter Leon, og litt kjedelig om jeg må kjøpe alle nye...

Noen som har en link til der dette står?? Jeg finner ingenting...

http://www.consumer.philips.com/c/avent-mate-med-tateflaske/25157/cat/no/

står om det på hjemmesia dems i hvertfall.. men skjønner liksom ikke greia jeg da... [8|]

ORIGINAL: Nurkis

http://www.consumer.philips.com/c/avent-mate-med-tateflaske/25157/cat/no/

står om det på hjemmesia dems i hvertfall.. men skjønner liksom ikke greia jeg da... [8|]

Ja var der inne, men skjønte heller ikke, står jo ikke noe eksakt om det...
Men jeg tror og mener jeg har hørt tidligere at man måtte kaste alle flasker og kopper som var kjøpt før en viss dato...men vet ikke hvilken dato dette var. Min sønn er jo 3 år, så regner med at jeg må kaste alle flaskene her iallefall...

Flasker produsert før en eller annen dato bør man kvitte seg med pga dette stoffet som er hormonforstyrrende og noen forskere mener kan være kreftfremkallende. Sendte man inn flaskene man hadde før en dato kunne man få nye. Vi har mange flasker etter Leander men jeg gadd aldri bry meg med å sende dem inn, men kommer ikke til å ta dem i bruk igjen, kjøper nye om vi skal bruke flasker igjen. Flaskene skal kastes i spesialavfall pga stoffet som er i dem.

ORIGINAL: giggsy

Flasker produsert før en eller annen dato bør man kvitte seg med pga dette stoffet som er hormonforstyrrende og noen forskere mener kan være kreftfremkallende. Sendte man inn flaskene man hadde før en dato kunne man få nye. Vi har mange flasker etter Leander men jeg gadd aldri bry meg med å sende dem inn, men kommer ikke til å ta dem i bruk igjen, kjøper nye om vi skal bruke flasker igjen. Flaskene skal kastes i spesialavfall pga stoffet som er i dem.

Fikk aldri med meg at man kunne sende dem inn... Pokker da! Har jo nesten 20 flasker da jeg hadde veldig flaskegutt! Koster jo en del disse flaskene.

Noen som klarer å finne datoen de måtte være kjøpt etter for at de skulle være trygge?

Fristen for å sende de inn var i desember!

Tror det var de som er mer enn 2 år gamle, og de som det sto philips på. De som det står naturally på var grei, mener å huske det var slik!

sniker fra januar...
det stoffet er ikke "farlig" før det har gått ca et år, med vask og bruk, da skiller flaska ut dette stoffet... philips fortalte at de var de eneste på markedet som trakk tilbake flaskene, for sikkerthets-skyld.. ingen andre produsenter "så ikke vitsen" da dette stoffet har vært i flaskene i mange år og ingen har tatt skade, i følge philips avent! :)
du kan trykt bruke de, men nå får du kun kjøpt BPA frie...
(det er forresten bare et stoff for å gjøre flaskene blanke, derfor de nye er mer gule....)

Alle som er i salg nå er BPA frie[:D]

hmm.... takker for svar [;)][:D]
tror egentlig ikke jeg gidder å hive alle flaskene.. men tar sjansen på å bruke de igjen, med nye smokker seff [;)][:D]

Jeg bytta de ut men det var fordi jeg hadde flaskegutt! det stoffet skiller seg ut når det blir oppvarmet eller noe sånn!

nå har eg bare bpa frie som eg kjøpe nye smokker te! vurdere å kjøpe dr.brown viss dette blir flaskebarn og. De er og kommet bpa frie nå.. selv har eg de med bpa de går i bosset.. gått brukt!

Dette gjaldt visst om flaskene ble oppvarmet i mikro - ellers gikk det fint an å bruke de..
Vet av maaange som bruker de som vanlig da de heller varmet vann direkte i flaskene, i stedet for å varme hele greia i mikron..

Har ingen flasker igjen etter min 4åring - kastet de.. Så her kjøper vi nye, og de er jo uten det stoffet, så..

Back
Topp