Avent digital smokk-termometer

Tirnanog

Elsker forumet
Noen som har erfaring med denne?

Nei, men fekk beskjed på apoteket om at det var rompe termometer som var tingen..
Men den der såg jo grei ut!

den så fænsi ut, men jeg ville nok, som katrinexd skriver, gå for et termometer som måler temperaturen i rumpa. Da får man en mer nøyaktig måling av kjernetemperaturen til babyen [:)]

Jeg har tenkt ev. å kjøpe begge deler. Likte smokken fordi den ser ganske praktisk ut (når barnet er sykt og sover etc. og da vil jeg jo ikke vekke det for å ta tempen i rompa),  men om den er unøyaktig tror ikke jeg orker å bry meg om den. Tenkte bare som så at jeg tar tempen på meg selv med termometer under tunga og babyer sutter som regel med lukket munn, og da burde jo smokken vere nøyktig...? + at Phillips er et veldig anerkjent merke.

Men som sagt, er den unøyaktig så er den det.

Jeg har en slik en selv, ikke samme merke bare. Jeg tror nok at jeg heller satser på termometer man stikker i rompa. De er mest nøyaktig. Men har denne fordi den fulgte med en pakke jeg fikk...

Sniker fra januar. Jeg har en lignende, og den eneste gangen den har virka var nå i vinter, da datteren min (da var hun 18mnd) hadde 40 i feber og var så slapp at hun ikke hadde merka forskjell på en smokk og en sko... Idéen er genial, men den (min hvertfall) må være i munnen i 3 minutter, og munnen må være lukket. Ikke spesielt lett med en baby.

Da ville jeg heller kjøpt et rompe-termometer. Jeg har et som er mykt på enden, litt vanskelig å forklare, men det er fleksibelt da kan du si, så om babyen rører på seg så følger det kroppen litt.

Evt har det jo kommet termometer som du bare skal legge på panna. Grisedyrt, men har hørt det er bra. Tror de har det på babyshop.

Den er mye hardere enn smokker, så de lar seg ikke lure i 3 minutter! Det er min erfaring........

stoler ikke helt på det..
jeg skal bruke vanelig rompetermometer :)

Ætter ein unge me feberkrampe så går d kun i rompemåling her ja!

ORIGINAL: Gina H

stoler ikke helt på det..
jeg skal bruke vanelig rompetermometer :)

Ville holdt meg til vanlig termometer i stumpen. Når de er så små er det jo ikke noe stort problem å måle den i stumpen heller (-det er verre når de nærmer seg 3, har jeg erfart...!). Man får slike med litt bøyelig, myk tupp på de fleste apotek, hvis man synes det virker mer skånsomt.

jeg har også en sånn febersmokk. Men jeg tenker å bruke vanlig termometer som utg.punkt. Men synes denne er grei å ha for å kontrollere om feberen går opp eller ned når babyen sover.

ORIGINAL: Baby september 09

jeg har også en sånn febersmokk. Men jeg tenker å bruke vanlig termometer som utg.punkt. Men synes denne er grei å ha for å kontrollere om feberen går opp eller ned når babyen sover.

Det var akkurat det jeg tenkte også, men blir veldig i tvil om de ikke er nøyaktige. Har ikke tenkt KUN å bruke smokken da, men kun som supplement til etterkontrollering etc. Vi får se.. om de er pålitelige (0.2 - 0.3 grader +-) så er ikke det så alt for ille som etterkontrollering synes jeg.

Har en sånn smokk-termometer sak jeg og(fikk gratis i en pakke), men kommer til å kjøpe en sånn som en bruker i øret. De brukes jo på div legekontor,sykehus osv så tenker den må være god nok.[:)]

Back
Topp