Avbrutt forsøk

Solsikken10

Flørter med forumet
Fikk telefon i dag om at vi burde avbryte forsøket da ingen av eggene utvikler seg som de bør... Skulle egentlig hatt innsett i dag, om det hadde vært noe å sette inn.
Noen som har vært borti det?
Regner med det kommer en blødning om ikke så alt for lenge, har noen begynt stimulering igjen på den blødningen? Eller må man vente lengre?

Jeg var borti avbrutt forsøk for drøye tre år siden. Mener å huske at jeg fikk mensen etter ca. 14 dager. Deretter var syklus veldig lang, ca 45-50 dager (vanligvis 31 dager) før neste mens mener jeg å huske. Tror man må ha blødning etter avbrutt forsøk + enda en syklus med blødning før man kan starte opp igjen. Men ta det med en klype salt. Litt usikker på om jeg husker riktig. Masse lykke til ved neste forsøk!

Hvis det er offentlig så må du nok vente litt. Er det privat kan det være at de lar deg starte på nytt med en gang. Det avhenger litt av kapasitet. Men det er ikke noe problem å starte rett på igjen. Kroppen tåler det, det er psyken som gjør at det kan nok tøft.

Håper du får gå igang raskt.

Jeg hadde avbrutt sist pga alle eggene hadde slutta å utvikle seg på dag 5. Jeg fikk valget om å starte opp igjen syklusen etter eller vente noen mnd. Vi valgte å vente til etter sommeren. Rett og slett pga vi ville nyte sommeren før IVF startet opp igjen. Dette var jo før corona gikk i full blomst ;)
Jeg skal ringe inn neste mens og ha oppstart med medisiner i august

Jeg ble avbrutt (på grunn av Korona) etter 6 dager på sprøyter, dagen før ultralydkontroll skulle vise hvordan det gikk med eggene mine. Det tok 4,5 uker før jeg fikk mensen. Den ringte jeg inn, og fikk starte på nesespray før neste menstruasjon. Nå er jeg igang med stimulering. Jeg har hatt to menstruasjoner siden avbrutt forsøk, men i og med at jeg skulle reguleres ned, så kunne jeg ikke ha begynt noe tidligere.

Jeg behandles på Rikshospitalet.

Jeg ble avbrutt (på grunn av Korona) etter 6 dager på sprøyter, dagen før ultralydkontroll skulle vise hvordan det gikk med eggene mine. Det tok 4,5 uker før jeg fikk mensen. Den ringte jeg inn, og fikk starte på nesespray før neste menstruasjon. Nå er jeg igang med stimulering. Jeg har hatt to menstruasjoner siden avbrutt forsøk, men i og med at jeg skulle reguleres ned, så kunne jeg ikke ha begynt noe tidligere.

Jeg behandles på Rikshospitalet.
Hvordan blir det da mtp. kostnadene til medisiner? Hvis det er første forsøk - før man når de 18.067 kronene. Det var jo ikke din feil at du måtte avbryte.

Tredje forsøket. 22 ut og ingen befruktet ordentlig sånn at de utviklet seg. Husker ikke eksakt hvor lenge det tok før mensen, men tror det var litt over 2 uker. Fikk også OHSS i samme slengen.

Forsøket gjelder ikke som de 3 du får dekt, men medisinene må du dekke som normalt (får refundert det over egenandelen).

Jeg hoppet på spray etter at jeg fikk mensen (galskap i ettertid!) og ble gravid ❤️

Hvordan blir det da mtp. kostnadene til medisiner? Hvis det er første forsøk - før man når de 18.067 kronene. Det var jo ikke din feil at du måtte avbryte.
Det lurer jeg også på. Jeg har tatt vare på kvitteringene, og håper at jeg får refundert det som går over for dette og det avbrutte forsøket samlet (hvis jeg går over egenandelsbeløpet da).

Avbrutte forsøk telles ikke som ferdig forsøk så da får du dekket helt Til første forsøk er gjennomført. Jeg har hatt 8 forsøk (4 privat og 4 riksen) , har fått igjen for medisin på alle etter 18000 siden flere har endt uten innsett. Bare husk å huke av riktig på skjemaene du sender inn :)

Last edited:
Har vært til samtale med legen i dag, der vi diskuterte forskjellige løp fremover :happy: men skal ta kromosomprøve og forberedende medisiner, så derfor blir neste stimulering i august.

Back
Topp