Avbestilling av legetime...

*lykkeligst*

Forumet er livet
Visste dere at den må avbestilles 24 timer før, eller så må du betale? Det visste faktisk jeg, så jeg ringte klokka 11 og avbestillte timen klokka 14.30 i morgen. (seint ut, jeg vet, men har helt glemt det...).

Men beskjeden jeg fikk når jeg ringte var: "***** (legen) er så populær at hun har 48 timers avbestilling, sp må du komme ned og betale for timen". Er det lov da?
Er vanlig kommunal legekontor..

hørtes rart ut..trudde at det var 24 uansett hvor!!

Vis hun da var så populær så skulle det vell ikke være noe problem å få fylt den timen igjen før i morgen..
Så den begrunnelsen var da meget tynn..

Men hva som er lov og ikke vet jeg ikke..

Tviiiiiiilsomt...

Ehh, det var rart! Man kan da ikke vite det?? Da burde det jo ikke bli så vanskelig at noen andre tar timen din hvis legen er så poppis??[8D]

ORIGINAL: *Queen*

Vis hun da var så populær så skulle det vell ikke være noe problem å få fylt den timen igjen før i morgen..

heheh, enig!

Det er tull, tror jg! Alle steder jg veit om er det 24 timer hvertfall!

ORIGINAL: mammatil2prinsesser

Ja, alle andre leger på det legekontoret har 24 timer. Det er bare fastlegen min som er så poppis at hun har 48 timer. Merkelig.

ORIGINAL: *lykkeligst*

ORIGINAL: mammatil2prinsesser

Ja, alle andre leger på det legekontoret har 24 timer. Det er bare fastlegen min som er så poppis at hun har 48 timer. Merkelig.

Står det noe infor om det på nettsiden deres da?
Høres merkelig ut synes jeg...

Jeg hadde faktisk ringt forbrukerombudet jeg [:)]

Er 24 timers varsel overalt mener jeg. Og dersom de mener de må ha 48 timers varsel og er redd den ikke kan dekkes inn igjen, får de bruke den timen du avbestillte som en Ø-hjelps time da. Såvanskelig kan det ikke være!

Synes det ble helt feil, og dessuten blir nok den timen tatt igjen...Hadde nekta plent jeg...

Her hadde jeg svangerskapskontroll på en mandag..Fødte på søndag...Jenta i tlf ville ha meg til å betale for timen...Det sa jeg nei til...To grunner...Det var svangerskapskontroll og jeg skulle ikke betale en dritt, og for det andre, hvordan i ALL VERDEN skal jeg kunne klare å avbestille timen på en søndag???[8|]Og jeg ringt med en gang de åpnet...

r 24 timers varsel overalt mener jeg.

Har sett flere steder at det er 48 timer, men da opplyses det på timekort, plakat, nettsider etc. Har de gjort det, er det jo greit.

24 timer er standard, men tviler på det er lovregulert. Tror man må forholde seg til det kontoret har satt opp som frist, og 48 timer er jo egentlig ikke urimelig. Men det burde jo stå svart på hvitt et sted, timekort, nettside e.l

ORIGINAL: *Queen*

Back
Topp