Auuu....

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Dette føles nesten verre enn fødsel jo... :confused:

Våknet nå av intense kramper, som strekker seg fra tærne og nesten helt opp til knærne. Tidligere har det kun vært i føttene, lett i leggene. Men nå tar det tak dypt inn langs hele leggen... Au....

Våknet av å ligge på ryggen også. Hjelp. Det er vel heller ikke så bra.

Dumt at jeg glemte å nevne krampene for legen igår, men de har ikke vært så intense før...

Spis magnesium og bananer;)

Magnesiun for kramen ;)

Eg ligger på rygg rett som det er, våkner til stadighet på rygg, men det skal vell ikke være noe "farlig" det ennå vell? Blir vell litt mer mot slutten av svangerskapet?

Våknet nå og med NESTENkrampe. Uff, det er så vondt... :-( Etter jeg begynte med magnesium, blir det bare nesten og ikke helt krampe, så kanskje det kan hjelpe deg også?

Jeg våkner også av og til på rygg, og liker det ikke, i tilfelle vena cava-syndromet. Men tenker det at vi kan jo ikke gjøre noe med hvordan vi havner i søvne, og risken er vel tross alt ikke stor... Forhåpentlig våkner du i så fall av ubehag før det er fare for baby.

Her er det vanskeligere med nattesøvnen for tida generelt. Mer tid på å sovne, våkner mer og er mer urolig.æsj ;-) er vel en forberedelse på livet som mamma ;-)

Au, høres ikke godt ut :( Krampene har jeg heldigvis sluppet unna så langt. Jeg våkner også stadig vekk opp på ryggen. Tror ikke det er så veldig farlig med mindre du blir veldig svimmel, eller kvalm av å ligge på ryggen. Hvis det hadde vært farlig for deg nå, så reagerer man ofte på det selv og korrigerer før det blir farlig, kroppen er fin sånn :)

Spis magnesium og bananer;)
Spiser bananer! Men hjelper dessverre ikke.
Men lagt merke til at krampene ofte oppstår når jeg strekker på bena under dyna...
Trodde strekking, tøying også skulle hjelpe, men motsatt effekt her.

Jeg og får kramper når eg strekker meg.. Men har funnet en teknikk som gjør at eg unngår det. Trekker tærene mot meg før eg strekker meg (hvis du skjønner ka eg mener)

Må man snakke med legen før man starter med magnesium?
Det er jo på en måte en vitamin tablett. Kjøpes reseptfritt på apotek.
Går fint an å ta d av gravide.
Går du på andre medisiner? Noen kombinasjoner kan være uheldige, men er svært få av dem da. (f.eks om du gikk på en spesiell type antibiotika, så burde du ha venta med å ta magnesium i et par timer etc...)

Men nevn for lege/jordmor at du tar tilskuddet, slik at de registrere det :)

Back
Topp