Auuu, UVI!!

Fru V

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Har hatt vondt i ryggen i noen dager og våknet i dag med feber. Urinprøven viste at det var urinveisinfeksjon og jeg har begynt på antibiotika..

I tillegg sendte legen prøvene til dyrking? Hva finner de eventuelt ut på en sånn dyrking? Når får man svar? Legen min var ikke på jobb i dag, så fikk bare en kort sms med info..

Og fy, så vondt det er! Aldri hatt uvi før, og håper jeg slipper igjen :P

Når de dyrker urinen ser de hva slags bakterier som befinner seg i urinen og får svar på hva slags type antibiotika som anbefales å bruke på infeksjonen. Vet ikke helt hvor mange dager det tar. 2 kanskje... Vet ikke om du får vite resultatet. De fleste blir jo bra igjen av den antibiotikaen som normalt skrives ut ved en UVI. Men hvis du ikke blir bra igjen kan de bruke dyrkningen for å se hva slags antibiotika de kan gi deg istede f.eks.

Når de dyrker urinen ser de hva slags bakterier som befinner seg i urinen og får svar på hva slags type antibiotika som anbefales å bruke på infeksjonen. Vet ikke helt hvor mange dager det tar. 2 kanskje... Vet ikke om du får vite resultatet. De fleste blir jo bra igjen av den antibiotikaen som normalt skrives ut ved en UVI. Men hvis du ikke blir bra igjen kan de bruke dyrkningen for å se hva slags antibiotika de kan gi deg istede f.eks.

Takk for oppklarende svar, ble mye klokere nå :-D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp