Auuu, for noen smerter!

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Dette er nesten uutholdelig :( har brått fått så intense smerter i hele leggen. Ikke kramper, men rett og slett en vedvarende smerte... Det gjør skikkelig vondt og jeg klare så vidt å gå:( ikke har jeg overbelastet det, hverken i dag eller i går...hva kan dette være? Snart så jeg griner her, så vondt er det!

høres ut som det jeg hadde før en dag her.. va så vondt at jeg hyla :/ hjalp forsovidt å brette tærene oppåver og massere leggen etterpå..
er no muskel sammentrekninger - tror jeg..

Dette er nesten uutholdelig :( har brått fått så intense smerter i hele leggen. Ikke kramper, men rett og slett en vedvarende smerte... Det gjør skikkelig vondt og jeg klare så vidt å gå:( ikke har jeg overbelastet det, hverken i dag eller i går...hva kan dette være? Snart så jeg griner her, så vondt er det!

Du har ikke fått en grusom strekk? Jeg kan våkne om morgenen av vonde føtter/lyske/lår osv som har blitt strekt mens jeg har sovet. Det eneste som hjelper for meg er å tøye ut og gå/være i bevegelse så mye som overhode mulig, hvis ikke blir det værre for hvert minutt som går... Men det er helt jævlig vondt og tøye ut, ja.
Prøv et bad om du har badekar og be mannen om en skikkelig masasje/tøying.
Hjelper ikke det, vet jeg ikke hva det kan være desverre...

Ring legevakten! Som andre sier - kan være blodpropp

Jeg fikk kjempe vondt i vrista i ene foten uten grunn. Dro til legen da det ikke gav seg etter ett par timer. Da var det en overfladisk blodpropp som var ufarlig. Gir det seg ikke i løpet av noen timer ville jeg dratt på legevakta!

Leggen er litt kaldere enn den jeg ikke har vondt i... Kan det være noe?

Jeg henger meg på resten her og anbefaler deg å ringe legevakten. Bedre å ringe for mye enn for lite!

For alle del ikke masser på det! Hvis det er blodpropp så kan den løsne og du vil helst ikke ha den vandrende rundt i kroppen for og sette seg fast et annet sted!

Jeg er sykepleier og anbefaler som de andre at du tar en telefon til legevakta! Og du burde ikke massere før du har fått konstantert at det ikke er blodpropp. God bedring :)

Leggen er litt kaldere enn den jeg ikke har vondt i... Kan det være noe?
Symptom på blodpropp, den kan være kald pga at proppen hindrer blodgjennomstrømning. Husk at gravide får mer mengde blod og blodet koagulerer lettere. Derfor er blodpropp en risiko. Ikke ring legen, KOM DEG TIL LEGE! Du har et barn inni deg som du også har ansvar for. God bedring.

Fikk du vært på legevakten?
Håper du har funnet ut hva det er, og at det blir bedre! :-)

Jeg fikk kjempe vondt i vrista i ene foten uten grunn. Dro til legen da det ikke gav seg etter ett par timer. Da var det en overfladisk blodpropp som var ufarlig. Gir det seg ikke i løpet av noen timer ville jeg dratt på legevakta!

Tror det var du o jeg som skrev litt om dette da det skjedde deg, ja har haft de samme tingen..

Igår startet det igjen med smärta i samme ådra. Veldig vondt fra de ja har benet höyt, ligger sitter med det höyt til at ta de ned o gå..
Vet ikke vad jeg skal gjöre denna gang då de ikke gjorde noe sist. ( fikk en slave at bruke av legevakta, men min fastlege da at jeg ikke får bruke den!!)
Ubehagelig og at va vondt i et blodkar :((
Er samme denna gang, ikke håvent bara veldig hard o sprengd åre.
Sitter ved knät!
Er du bedre fra din?

Ringte til legevakten i går kveld og fikk beskjed om å komme inn med en gang. Satt ikke i mer enn 10-15 min før jeg kom inn og ble sjekket. Det var heldigvis ingenting :) så da er det nok sikkert noe nerver i klem eller noe ;)

Ringte til legevakten i går kveld og fikk beskjed om å komme inn med en gang. Satt ikke i mer enn 10-15 min før jeg kom inn og ble sjekket. Det var heldigvis ingenting :) så da er det nok sikkert noe nerver i klem eller noe ;)
Bra du fikk sjekker hvertfall:) Har smertene gitt seg?

Back
Topp