• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

AUU! leggkramper.

sawyer83

Flørter med forumet
Har begynnt å få noen grusomme kramper i leggene. Våknet tidligt i dag med den værste krampa til nå J%//#ligt.. Vekkte og skremmde den stakkars samboeren min så lå og sov med den sytingen min.

Flere så slite med dette? Noen som har noen gode tips ?

b vitaminer skal hjelpe på legg kramper!

Hadde det sist jeg var gravid og har fått det nå igjen. Aner ikke hva av vitaminer/tilskudd som  evt hjelper, men om du strekker ut benet med en gang du merker at du får krampe går de fort over. Om du gir etter og bøyer benet tar det lengere tid og det er mye vondere. Tok meg litt tid før jeg lærte meg å gjøre det hver gang, men nå er det en slags refleks hver gang jeg får kramper.
Lykke til! Håper ikke du blir veldig plaget av dette!

Hadde det sist jeg var gravid og har fått det nå igjen. Aner ikke hva av vitaminer/tilskudd som  evt hjelper, men om du strekker ut benet med en gang du merker at du får krampe går de fort over. Om du gir etter og bøyer benet tar det lengere tid og det er mye vondere. Tok meg litt tid før jeg lærte meg å gjøre det hver gang, men nå er det en slags refleks hver gang jeg får kramper.
Lykke til! Håper ikke du blir veldig plaget av dette!

Du er ikke alene.. Skikkelig plagsomt noen ganger ja. Eneste som hjelper til meg er massasje, eller å rulle/gni baksiden av leggen på kneet mitt. :-P

Årh! Våkna også til leggkrampe her ei natt!
Grusomt! Gikk å var vond i leggen i flere dager! :P
Heldigvis bare vært den ene ganga til nå!

Strekk ut muskelen med en gang du kjenner det kommer, press tærne mot leggen, da slipper det med en gang. Fikk det som tips forrige gang jeg var gravid og jaggu funker det 

Har fått samboeren min til å massere leggen når jeg får kramper. Men ska prøve på å strekke leggen med en gang jeg kjenner det. Det blir ikke lett siden jeg har en fæl vane for å krype sammen i foster stilling når det blir skikkelig skikkelig vondt.

Takk for svar jenter =)

Huff, jeg og var veldig plaget med det da jeg gikk med dattera mi. Nå har jeg hatt det tre-fire ganger, og den ene var så vondt at kjæresten min våknet av at jeg gråt og bar meg. Sykt vondt, og det gav seg jo F ikke.. Tilslutt måtte kjæresten tvinge meg til å rette ut benet og trykke foten opp mot kneet, da gikk det etterhvert over, men kjennes jo ut som muskelen skal ryke som en strikk som er dratt for langt.
Hjalp veldig at kjæresten presset foten min opp hvert fall, men jeg haltet i tre dager etterpå.

Får håpe det går over snart da, det er ikke noe godt. Lykke til! :)

På gravidsvømmingen sa det at "tåhev" (stå på tå, ned me hele fotblade så opp på tå igjen) var bra for det som slet med leggkrampe om nettene. Økte sirkulasjon og bygde muskelen. Men vet ikke om øvelsen var kun for bassenget eller ellers også.

Back
Topp