Automat vs manuell girkasse

ORIGINAL: Siri91

AUTOMAAAAAT

AUTOMAAAAAT

Jeg har manuell, samboern min har automat. Nå stjeler jeg bilen hans så ofte som mulig, for automat er himmelen!! Selv om bilen min har myyye bedre seter og comfort generelt [:D]

ORIGINAL: fruktbar

Jeg ELSKER automatbilen min <3 Har hatt den i halvannet år nå og det er så digg... Har hatt manuell i sååå mange år før det, og skjønner ikke hvorfor [;)]

Kommer aldri til å kjøpe noe annet [;)]

Automat tar bort litt av kjøregleden syns jeg, men ellers er det bare hærlig <3

Jeg bruker manuellt... Tror det rett å slett er en vane sak, så derfor vil jeg ikke ha automat gir.. Men synest det er greit med manuellgir på vinterføre, gire ned og opp, kjenne etter på bilen osv... Kan sikkert gjøre noe lignende med automatgir.. Men men[:)]
Sivgers har automat og føler jeg ikke "får til" å kjøre bilen deres... hehe

Men er vel bare en vanesak regner jeg med[:)]

ORIGINAL: ehterg

Er litt forskjell på automatkassene, vi har mercedes og de har utrolig god automat med triptonic (du kan styre den selv om du vil).  Hvilken bil er det dere har funnet?
Ville ikke ha automat før, rett for alt mulig....kveler jeg motoren om jeg stopper og den er "i gir".[8D]

Men nå er det kun automat jeg vil ha[:)]

Det er en Volkswagen Touran [:)]
Det er automat Tiptronic på denne [:)]

Manuell. De er mye mer holdbare en automatkassene, og mye billigere å fikse skulle det være noe.

Var sikker på at jeg likte manuell best. Hadde kun kjørt manuell til jeg møtte sambo. Sambo sverger til automat, og nå når vi bor i byen er jeg enig! Spesilt her alle veiene går enten rett opp eller rett ned [8D] Gjør det SÅ mye enklere. Og man trenger ikke drive å gire når man står i kø midt i sentrum [8D] Så enkelt og deilig. Hadde vi ikke bodd i by hadde ikke girkassen hatt så mye å si etter min mening. Men BEST I BY!

ORIGINAL: shiby

ORIGINAL: ehterg

Er litt forskjell på automatkassene, vi har mercedes og de har utrolig god automat med triptonic (du kan styre den selv om du vil).  Hvilken bil er det dere har funnet?
Ville ikke ha automat før, rett for alt mulig....kveler jeg motoren om jeg stopper og den er "i gir".[8D]

Men nå er det kun automat jeg vil ha[:)]

Det er en Volkswagen Touran [:)]
Det er automat Tiptronic på denne [:)]

Du kommer ikke til å angre da [:)] Er utrolig behagelig å kjøre, sikkert samme girkasse som vi har i vår VW Tiguan. Behagelig og ifølge sambo som har god peiling på sånn er den visst vanvittig bra [8D]

AUTOMAAAAAT

helt enig med deg

På en ny bil med automat merker man ikke akkurat så mye til at den axer tregt, min Outlander er ingen sinke, iallfall[;)] XC70'en med automat er heller ikke treg til å axe[;)] Skal du trekke tungt med henger er det en fordel med manuell, men ellers hadde jeg sverga til automat! Jeg skal iallfall aldri han annet, og jeg kjører MYE bil (50 000 km/år)

Back
Topp