Automat vs manuell girkasse

shiby

Forumet er livet
Hva liker du best? Og hvorfor

Jeg har bare kjørt manuell... Men nå (etter en stund leting) har vi endelig funnet drømmebilen.. Men den er automat. Det er det eneste som holder meg litt igjen.. Vett ikke hvorfor egentlig [X(]

jeg liker automat best.. vi skal ha ny bil til sommeren, men automatkasse får man kun med 4hjulstrekk på den bilen vi skal ha, og da koster bilen 100.000 ekstra... så jeg må ha manuell kasse.. [:(]

Jeg ELSKER automatbilen min <3 Har hatt den i halvannet år nå og det er så digg... Har hatt manuell i sååå mange år før det, og skjønner ikke hvorfor [;)]

Finnes det ingenting negativt om automat? [:-][:-]

AUTOMAT!!!  :)

jeg var skeptisk jeg også til den første bilen vi kjøpte med automat..  men etter å ha kjørt det vil jeg aldri noensinne ha manuell igjen!! :) :) 

Slå til dere på drømmebilen! tror neppe du kommer til å angre på automat-gir. :)

Kommer veldig an på hvordan man kjører hva som er best.
Vi kjører i ruch trafikk til og fra jobb hver dag, og for oss er det automatgir best, men på den gir boksen i bilen vår har vi mulighet for å gir manuelt dersom vi trenger det

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: shiby

Jo, den kommer seg saktere fra null til hundre enn automat.

Enn manuell mener du? [:)]

Tja, ja det gjør den jo.. Men er ikke det verste for meg [:)] (Men det betyr sikkert mer for samboeren min [8D][8D])

kommer helt ann på. før nekta ej å kjøre automat, prøvde et par ganger, men ente me å trykke inn bremsen.. men etter å kjørt automat litt så syns ej det er like greit. spes når det gjelder køkjøring. så vi bestillte nybilen me automat no..

ORIGINAL: Lissyjane

Jo, den kommer seg saktere fra null til hundre enn mannuell.Bremsene er for sensitive og gassen virker tregere. Men det er bare meg. Føler jeg har bedre kontroll med en manuell. Har kjørt automat i flere år, men liker manuell best[:)]

det syns mannen også[8D]

ORIGINAL: Siri91

AUTOMAAAAAT

signerer på det sterkeste

automat er digg, men skal man få gassa litt må man ha manuel.

dritt om automat kassa går da, ofte litt værre og dyrere og fikse enn manuel.

begge har sine fordeler og ulemper. med manuel slipper man å tenke på automat olje da[8D]
men i bykjøring så er automat digg.

jeg har hatt automat i flere år nå å syns det var uvant å begynne å gire igjen.sikkert bare lat[:D]

Kan være litt kjip ved forbikjøringer ol, men ellers ingenting.. Anbefales på det sterkeste..

Jeg er kjempe fornøyd med automat. Vi kommer ikke til å kjøpe noe annet senere.
Det var litt uvant i begynnelsen, men jeg synst det er lettere å gå fra manuell til automat, enn omvendt.

Automat kan være ganske deilig å ha om man kjører i områder der det er mye rush osv.
MEN: Automatgir stjeler noen ekstra hk av bilen, automat bruker mer drivstoff, og automatbiler må bytte bremser oftere (da de blir mye mer brukt siden bilen trekker seg framover selv).

Back
Topp