Autisme.

sol angelica

Glad i forumet
E d noen som har barn med autisme her? Når begynte dere å merke at noe ikkje va heilt som d skulle ver? Saga har noen tegn på d, men d e alt for tidlig å stille en diagnose. Og så e d jo folk som har tegn på d uten at d trenge ver autisme.

Har ikke barn med autisme. Men så et program på tv om det i helga. Fikk inntrykk av at de fleste begynte å merke det på barna når de var mellom 1 og 2 år. Gjerne ved 2 års alderen. Den yngste jenta som var med hadde fått diagnosen da hun var 18 mnd gammel.

Min fetter har Aspergers. Merket det før 2 års alderen at ikke alt var som det skulle, men fikk ikke diagnosen før godt opp i barneskolen.

Hvordan merker du det på saga da?

Jeg jobber med autister, og de stiller som regel ikke diagnosen før barnet er 3 år. Hvor gammel er jenta di?
Kan jeg spørre hva tegna er? Helt forståelig om du ikke vil svare!

Har ikke noen selv, men ei i nær slekt har ei jente med autisme. Høyt fungerende sådan, men de merka det ganske tidlig likevell. Det var vel når hu runda året de begynte å mistenkenke noe. Hu fikk diagnosen nå i sommer/mulig rett før sommern, da hadde hu nettopp fylt 2.

ORIGINAL: smash

Jeg jobber med autister, og de stiller som regel ikke diagnosen før barnet er 3 år. Hvor gammel er jenta di?

Me har vært te vurdering med hu på barnehabilitering. Ska tebage om 6mnd. D va hs så merkte at hu hadde dårlig blikk kontakt når hu va 8 mnd. Sein med både motorikken og språk. Og så merke eg at hu plutselig kan begynna å smila for seg sjøl av og te[:)] Men så e hu jo i kjempe humør og like og tulla med oss[:)] Så d e mye så e sånn så d ska ver og[:)] E snart 18 mnd.

ORIGINAL: sol angelica

Me har vært te vurdering med hu på barnehabilitering. Ska tebage om 6mnd. D va hs så merkte at hu hadde dårlig blikk kontakt når hu va 8 mnd. Sein med både motorikken og språk. Og så merke eg at hu plutselig kan begynna å smila for seg sjøl av og te[:)] Men så e hu jo i kjempe humør og like og tulla med oss[:)] Så d e mye så e sånn så d ska ver og[:)] E snart 18 mnd.

smile for seg selv har mia gjort hele tiden hun, skal det være et tegn? aldri hørt om det jeg?
mangel på blikkontakt er jo et tegn ja, men hvis hu liker å tulle med dere å slikt så høres det jo ikke så veldig autistisk ut? håper dere ikke får den diagnosen *krysse fingra*

Så bra at det blir tatt tak i tidlig!!

Sønnen min har autisme, begynte for alvor å se tegn ved 1års alder.
Fikk ikke diagnose før han var 4 år ting tar tid...

Tegn før 2års alder:
Dårlig blikk kontakt
Hadde språk før 2 år, mistet alt, kommuniserte med hyling og lyder.
Ikke opptatt av andre barn
I bhg vandret han bare rundt eller lå å rullet på hjul på lekebiler/tog
Vanskelig å få kontakt med til tider.

Ja, var nok mer, men litt for trøtt til å gå inn på hele lista [;)]

Masse lykke til!

ORIGINAL: Læidy Bla Bla

ORIGINAL: sol angelica

smile for seg selv har mia gjort hele tiden hun, skal det være et tegn? aldri hørt om det jeg?
mangel på blikkontakt er jo et tegn ja, men hvis hu liker å tulle med dere å slikt så høres det jo ikke så veldig autistisk ut? håper dere ikke får den diagnosen *krysse fingra*

Sønnen min elsker å tulle, og har masse humor [:D]
Det er jo store forskjeller innenfor spekteret, man får jo ofte høre at mennesker med autisme ikke har empati, det er ikke min opplevelse i det hele tatt. De lærde strides [:D] Men alle er jo forskjellige, det er jo det man burde gå etter [:D]

D e jo mange grader av autisme og. Hu like seg godt i bhg heldigvis. E veldig nysgjerrig[:)] Vett ikkje om d med smilingå e et tegn.

Noen venner av oss har en sønn med autisme. Tror ikke han fikk diagnose før han var 4, men det blei oppdaga mye tidligere.. Dårlig språk, likte ikke høye lyder, kunne være kjempefascinert av en leke i evigheter (f.eks. snurre på hjula til en lekebil). Men det finnes jo i mange grader, og denne gutten fungerer godt:)

Back
Topp