August skravletråd

Vi kjøpte Mustang mach-e ifjor. Lang rekkevidde,hengerfeste og grei nok plass til tre bilstoler. Ikke det største bagasjerommet, men ok plass til oss fire når vi skulle på tur, for vi "skulle ikke ha flere, så trenger ikke tenke på barnevogn". Ops! :hilarious:
Model y har stor plass, grei rekkevidde osv. Så vi har nok landet på den. Må bare få vasket og lagt ut den lille, så vi kan legge inn bestilling :)
Vi skal jo ikke ha en som rommer oss på tur pr nå, og trenger ikke allverdens rekkevidde.

Trolig holder vel en leaf helt fint. Har det noe å si at den lader på chademo når vi uansett sikter på 99% hjemmelsding? Men vi må jo ha en hjemmelader. Og den neste bilen kommer ikke til å være en chademo - basert bil i alle fall. Altså, den som erstatter s max en og må ha plass til alt og alle og litt til....

Hva synes du om mustsngen (utenom at familien vokser ut av den) da?

Ja mye har skjedd siden da , den kobler over til drivstoff når det nærmer seg tomt , og du kan kjøre så fort du vil på strøm . Og du kan velge begge deler eller bare en av dem . Som jeg som kjører to mil til og fra hver dag angrer jeg ikke et sekund på vår hybrid Passat , tror det er 2017. Har spart en del drivstoff der altså . Og går som ei kule om man ønsker , men det er litt sånn manne greier for min del . :laughing002 Han tester ut alt mulig . Neste gang så blir det hel el bil sier han .
Her blir det elbil, både pga bomringen og fordi de er jo så bra at vi trenger ikke noe annet. Dessuten trenger vi nå en bil som kan gå 40 km og ha en del igjen til litt fotball og sånn, også på vinteren. Med tanke på litt lenger kjøring også sånn fra 180 km rekkevidde og oppover holder egenelig kjempefint.

Når den andre bilen skal byttes er det en del andre ønsker og krav

Vi skal jo ikke ha en som rommer oss på tur pr nå, og trenger ikke allverdens rekkevidde.

Trolig holder vel en leaf helt fint. Har det noe å si at den lader på chademo når vi uansett sikter på 99% hjemmelsding? Men vi må jo ha en hjemmelader. Og den neste bilen kommer ikke til å være en chademo - basert bil i alle fall. Altså, den som erstatter s max en og må ha plass til alt og alle og litt til....

Hva synes du om mustsngen (utenom at familien vokser ut av den) da?
Jeg elsker den :D superfornøyd med rekkevidden, og generelt plass nå når vi er fire :p setene bak er omtrent flate slik at tre bilstoler står støtt. Eneste er at den tuter hvis man går ut av bilen når den er igang (enten fordi nøkkel ligger igjen eller for at jeg har nøkkel i lomma, usikker på hvilken :p). Det er noe flaut, men får vel ta meg tiden til å se om det går å skru av :p

Vi må også få innstallert ladeboks hjemme, som regel lader samboer opp bilene når han er på jobb. Men vi er nødt til å ha. Bare usikker på hva vi skal gå for. Easee tenkte vi først, men endring i planer der da den ikke blir solgt lenger...

Jeg elsker den :D superfornøyd med rekkevidden, og generelt plass nå når vi er fire :p setene bak er omtrent flate slik at tre bilstoler står støtt. Eneste er at den tuter hvis man går ut av bilen når den er igang (enten fordi nøkkel ligger igjen eller for at jeg har nøkkel i lomma, usikker på hvilken :p). Det er noe flaut, men får vel ta meg tiden til å se om det går å skru av :p

Vi må også få innstallert ladeboks hjemme, som regel lader samboer opp bilene når han er på jobb. Men vi er nødt til å ha. Bare usikker på hva vi skal gå for. Easee tenkte vi først, men endring i planer der da den ikke blir solgt lenger...
Ja. Hvilken lade boks er jeg også usikker på når easee er uaktuell.

Vi har bare en barnestol og vil jo heller at setene skal være behagelige for de som sitter rett i dem da....

Tenkte først leaf.
Mannen synes ikke den er pen, vil ha en som ser ut som en bil.
Han tenker golf.
Jeg snakker om varmepumpe - problemer.
Han ser en nyere leaf og innser at det er første generasjon han tenkte på.
Han ser en Peugeot 208-annonse.
Vi besøker mine foreldre og kjører id3.
Jeg kommer på at leaf lader på chademo, men aner ikke om det har mye å si. Utover at jeg skjønner at vi trenger ulike ledninger til hjemmelader når vi engang får en bil til å lade så ikke lader med fast ledning i alle fall.

Og sånn går nå tankene.

Budsjett uavklart. Ønsker, uavklart.

Ja. Hvilken lade boks er jeg også usikker på når easee er uaktuell.

Vi har bare en barnestol og vil jo heller at setene skal være behagelige for de som sitter rett i dem da....
Ja, jeg er fornøyd med setene, men jeg vet at det er folk som ikke er helt fornøyd. De foretrekker setene i Mustang GT (jeg vet ikke forskjellen da jeg ikke har satt meg inn i det) :) gåen i baken blir jeg uansett hvordan setene er hvis man sitter flere timer i bil uten pause :p

Ja, jeg er fornøyd med setene, men jeg vet at det er folk som ikke er helt fornøyd. De foretrekker setene i Mustang GT (jeg vet ikke forskjellen da jeg ikke har satt meg inn i det) :) gåen i baken blir jeg uansett hvordan setene er hvis man sitter flere timer i bil uten pause :p
Min bror har en mustang så vi kan skjekke/prøvesitte den, men tenker at den er over det nivået vi tenker på for denne bilen.

Min bror har en mustang så vi kan skjekke/prøvesitte den, men tenker at den er over det nivået vi tenker på for denne bilen.
Ser den :) dette er jo per nå hovedbilen vår, men vi brukte laaaang tid på å bestemme oss. Det stod hovedsakelig mellom den og id4. Men ekstra rekkevidde (og jeg syns den er så fin) dro oss mot Mustangen :p

Ser den :) dette er jo per nå hovedbilen vår, men vi brukte laaaang tid på å bestemme oss. Det stod hovedsakelig mellom den og id4. Men ekstra rekkevidde (og jeg syns den er så fin) dro oss mot Mustangen :p
Jeg synes id4 og id5 er fine. Hovedbil er kjekt med rekkevidde, men en lade pause på vår 45 mil lange sommertur har vi helt sikkert uansett. De fleste stedene vi pleier ha pause, er det ladeplass.

Så egrnelig klarer vi oss med en som sommertid har en reel kjørelengde på 250+

Men det er størrelse og en del annet som kommer inn, og det blir nok en med lenger rekkevidde når den tid kommer. Men pr nå er det ikke bilen til langtur som skal byttes

Tenkte først leaf.
Mannen synes ikke den er pen, vil ha en som ser ut som en bil.
Han tenker golf.
Jeg snakker om varmepumpe - problemer.
Han ser en nyere leaf og innser at det er første generasjon han tenkte på.
Han ser en Peugeot 208-annonse.
Vi besøker mine foreldre og kjører id3.
Jeg kommer på at leaf lader på chademo, men aner ikke om det har mye å si. Utover at jeg skjønner at vi trenger ulike ledninger til hjemmelader når vi engang får en bil til å lade så ikke lader med fast ledning i alle fall.

Og sånn går nå tankene.

Budsjett uavklart. Ønsker, uavklart.
E golf er veldig bra , vi vurderer det neste gabg. Elsker Opelen men blit litt liten

Jeg synes id4 og id5 er fine. Hovedbil er kjekt med rekkevidde, men en lade pause på vår 45 mil lange sommertur har vi helt sikkert uansett. De fleste stedene vi pleier ha pause, er det ladeplass.

Så egrnelig klarer vi oss med en som sommertid har en reel kjørelengde på 250+

Men det er størrelse og en del annet som kommer inn, og det blir nok en med lenger rekkevidde når den tid kommer. Men pr nå er det ikke bilen til langtur som skal byttes
Id5 syns jeg er veldig fin :happy: usikker på plassen da, id4 har jo et godt bagasjerom. Mye å tenke på med ny bil :hilarious:

Her blir det nok en stund til meste tur, dessverre
Det er ikke en langtur vi skal på da. Eller, drøye 3 timer å kjøre hver vei, camping på dønnfoss.

Id5 syns jeg er veldig fin :happy: usikker på plassen da, id4 har jo et godt bagasjerom. Mye å tenke på med ny bil :hilarious:
Mye å tenke på ja. Plass i baksetet til tre unger som ikke akkurat blir mindre med årene, inntil eldste slutter å være med, og plass i baggasje som egentlig trolig betyr at vi må ha en hovedbil som kan dra tilhenger. For skal vi på telttur med mer enn hva en smax kan romme så er det ikke mange elbiler som er aktuelle, for å si det sånn. Vi har egentlig konkludert med tilhenger på smaxen neste sommer vi.

Kjedelig med slikt
Ja sant. Har godt fint fram til idag. Hun sko egentlig hatt time imorgen men de endre time til torsdag så blir vel at ringe in imorgen . Blir vel ekstra kostnad det?? Du har litt mer erfaring en meg.

E golf er veldig bra , vi vurderer det neste gabg. Elsker Opelen men blit litt liten
Både min far og min bror har hatt e golf og det er ikke en dum bil det nei. Bare det der varmepumpe - havariet som skjer med så mange som gjør meg litt betenkt. Men den er på lista som vurderes ja. Sammen med en nyere leaf, og div annet snacks.

Ja sant. Har godt fint fram til idag. Hun sko egentlig hatt time imorgen men de endre time til torsdag så blir vel at ringe in imorgen . Blir vel ekstra kostnad det?? Du har litt mer erfaring en meg.
Kan vel vente til torsdag, slett ikke sikkert de har tid i morgen uansett. En fjær sier du. Er det sånn spiral-fjær på strengen der ser skal holdes av plass til en ny tann en er noe slikt? Om dere ikke klarer å vri den på plass så hadde jeg bare tatt den ut. Det er ikke lenge til torsdag.

Back
Topp