August skravletråd

4 mnd til julemåneden starter, ikke lenge til det:)

August er 3 bursdager, Londontur , jeg starter å jobbe igjen og jeg har en hel haug med avtaler, så da går sikkert denne mnd fort

August :) Satt her og såg på skoleruten og ka tid juleferien er. Kanskje vi tar en Sverige tur da.

Last edited:
synes disse månedene går så alt for fort :wacky:

jeg begynner å stresse litt allerede med julegaver. har ikke begynt, bare tenkt :smiley-ashamed004

August er en fin måned:) Gleder meg til yngste har sin første skoledag om noen uker. Fotballen starter opp igjen og det er kamper og turneringer. Blir vel en campingtur eller to også:)

Så på google kalenderen for august, og fikk bakoversveis. Den er egentlig ikke travere enn det pleier være, det bare ble litt mye når jeg enda er mentalt i feriemodus.

Fotball i dag klokka fem, sa mannen i morges. Null stress, han er jo hjemme i ferie denne uken, så har middagen klar når jeg kommer hjem og jeg drar på jobb grytidlig sånn at jeg får mer utav dagen. Siden jeg ikke trenger tilrettelegge for frokost og matpakker og levering av unger.

Men det slo meg når jeg så på den kalenderen.... Det er hver tirsdag klokka fem. Også er det krops halv seks. (ulike unger. Men en voksen opptatt pr aktivitet)

Det er fotball for yngste mandag og onsdag med mindre hun får gjennomslag med faren for å slutte. Og altså tirsdsg og torsdag for mellomste. Det er korps tirsdag og kor annenhver onsdag og speider annenhver torsdag. Og spilletimer jeg ikke vet når blir.

Pust med magen.

Jeg begynte å jobbe 100% i september i fjor og det er fint økonomisk men de 90% jeg jobbet før ga litt mer slack i hverdagen og jeg teller på knappene om det er verd det.

Men i dag er det 1. August. Enda skoleferie, så det er bare fotballen som startet opp enda. Alt annet følger skoleruta

August er en fin måned:) Gleder meg til yngste har sin første skoledag om noen uker. Fotballen starter opp igjen og det er kamper og turneringer. Blir vel en campingtur eller to også:)
Kamper og turneringer, ja. Ungene begynner i 3. Og 7. Og 10. Klasse her.

Håper på en campingtur. Håper veldig.

synes disse månedene går så alt for fort :wacky:

jeg begynner å stresse litt allerede med julegaver. har ikke begynt, bare tenkt :smiley-ashamed004
Jeg begynner å tenkte jul etter eldste har hatt bursdag. Det er ikke før senere denne mnd. Så omtrent sammenfallende med skolestart, da, da starter jeg juleplanlegger-tråd etc.
. Julegavene handler jeg nok likevel stort sett i november.

Mhm. Burde vært mer fokus på å lære barn å svømme, barn og vann er skummelt
Ja.

Her har de svømming på skolen i 3. Klasse og 6. Og om de ikke lærer å svømme på de 10 gangene *2 så....

Your loss.

Så når eldstemann ikke hadde lært det ah skulle etter svømming i 3. Klasse, så meldte vi ham og søstera på svømmekurs
Yngste holder på nå.

Men ikke alle har råd til eller prioritere det. Det koster ganske mye.

Og helt seriøst. Vi bor på ei øy

Ja.

Her har de svømming på skolen i 3. Klasse og 6. Og om de ikke lærer å svømme på de 10 gangene *2 så....

Your loss.

Så når eldstemann ikke hadde lært det ah skulle etter svømming i 3. Klasse, så meldte vi ham og søstera på svømmekurs
Yngste holder på nå.

Men ikke alle har råd til eller prioritere det. Det koster ganske mye.

Og helt seriøst. Vi bor på ei øy
Her har de fra første klasse, men jeg er fortsatt av formening om at det er foreldres ansvar og spesielt om man bor i nærheten av vann, finnes diverse steder man kan søke om penger i støtte.

Drammen kommune har gratis adgang dir alle barn nå i sommer på drammensbadet .

Selv lærte jeg å svømme i en elv, fikk ikke lov å bade inne så

Det er selvsagt foreldrenes ansvar at ungene er trygge, men jeg synes opplæring i noe så livsviktig burde ha større fokus i skolen enn det har mange steder. Det er skremmende mange som ikke kan svømme og det er farlig og det går i arv.

Back
Topp