Uff så pass ja. Den endomtriosen er ikke akkurat lett, men er jo en del som klarer det på tross av denne så det gir et veldig stort håp om at en selv kan lykkes en dag. Vi bruker selv ICSI selvom det bare er meg som har noen diagnoser. Ja nå som jeg har både prøvd et forsøk i porsgrunn og i gang privat så merker jeg stor forskjell. Syntes de kjørte samma rutinen på riksen på alle mine 3 forsøk og at en gikk litt på samle bånd, men så klart er jo noen som er fornøyde og noen som er missfornøyde.
På riksen fikk jeg synarela, gonal-f, ovitrelle, lutinus de kjørte samma på 3 forsøk ingen endring før siste forsøket mitt da byttet de til menopur, men fikk 4 egg og ingen befrukting.
I Porsgrunn fikk jeg mye av det samma synarela, gonal-f, lutinus, men fikk i tillegg prednisolon fordi de mente det var bra pga endoen og brukte fragmin fra etter innsettingen.
Nå på klinikk hausken har jeg tatt scratching, prednisolon, bemfola, klexane fra sprøytestart, ovitrelle. Eneste som er likt dette forsøket er ovitrelle, lutinus og høyere dose på prednisolon.
Veldig forskjell på offentlig og private klinikker :/