August 2016

Dag 6 på spray og ingen bivirkninger. Så jeg neten gleder meg til alderdommen hvis det er slik overgangsalderen min blir :)
Merker også at det er mye enklere å spraye kl 9 og 21 enn 7 og 19. Passer bedre med døgnrytmen.

Noen flere som har begynt å spraye?

Hallaisn jenter! Jeg tror jeg plasserer en fot innfor her hos dere jeg, hvis tanten oppfører seg og innsett ikke må bli den uken i august jeg er bortreist så blir det innsett av fryseegg i august :D :D tvi tvi!!!!

Joiner her jeg 3dje offentlige i august, spraystart i neste uke. Satset på at alle gode ting er tre, vi har aldri fått noen på frys, så nå MÅ det skje Får prednisolon på dette forsøket, satser på det gjør susen!

Skal igang med tredje i august jeg og, og jeg vil også gjerne ha prednisolon, men legen synes ikke det er noe vits :( Kan jeg spørre om det er noen spes grunn til at du får? Vil gjerne ha noen argumenter :)

Skal igang med tredje i august jeg og, og jeg vil også gjerne ha prednisolon, men legen synes ikke det er noe vits :( Kan jeg spørre om det er noen spes grunn til at du får? Vil gjerne ha noen argumenter :)
Jeg har både revmatisme og endometriose, så det er nok for å dempe immunforsvaret litt, fått kjemisk på de to forrige forsøkene, så kan se ut som om kroppen min støter fra seg befrukta egg.

Jeg har både revmatisme og endometriose, så det er nok for å dempe immunforsvaret litt, fått kjemisk på de to forrige forsøkene, så kan se ut som om kroppen min støter fra seg befrukta egg.

Takk for svar. Her "feiler" det i teorien "ingenting", så jeg får nok ikke det. Ønsker deg lykke til, håper det gjør susen for deg!

Last edited:
Takk for svar. Her "feiler" det i teorien "ingenting", så jeg får nok ikke det. Ønsker deg lykke til, håper det gjør susen for deg!
Det kan jo hente prednisolon hadde funka selv om ingenting de vet om ei feil. Krysser fingrene for at det ordner seg både med og uten :-)

Jeg får prednisolon selv om de ikke har en spesiell grunn for det. De finner ikke noe galt med meg, bare at jeg ikke blir gravid... Ofte må man stå litt ekstra på for å bli hørt i denne prosessen. Hvilken klinikk tilhører du? ☺

Jeg melder meg inn her, blir vårt aller siste forsøk. Det blir vårt 8. ferskforsøk, pluss ca fire fryseforsøk.

Begynner på spray 30. juli, med innsetting i slutten av august. Håper så inderlig at det skal bli en spire ut av forsøket da ❤

Jeg melder meg inn her, blir vårt aller siste forsøk. Det blir vårt 8. ferskforsøk, pluss ca fire fryseforsøk.

Begynner på spray 30. juli, med innsetting i slutten av august. Håper så inderlig at det skal bli en spire ut av forsøket da ❤
Velkommen FruR. Det var veldig mange forsøk, håper virkelig det klaffer på det siste nå. Har de funnet noen grunn til at det ikke går?

Tar tester innimellom bare for å sjekke at ikke noe skjer før IVF i august. Tok denne nå og fikk en sånn sytrådstrek. Har noen av dere opplevd det? Har fått mye rart på disse BT testene. Ser ikke ut som en normal strek hvis dere skjønner... er nok vanskelig for dere å se det på bildet

ea41d5a63fcf6f4ac3006659884b9401

Tar tester innimellom bare for å sjekke at ikke noe skjer før IVF i august. Tok denne nå og fikk en sånn sytrådstrek. Har noen av dere opplevd det? Har fått mye rart på disse BT testene. Ser ikke ut som en normal strek hvis dere skjønner... er nok vanskelig for dere å se det på bildet

ea41d5a63fcf6f4ac3006659884b9401
Det så jo unektelig litt spennende ut da. Synes den er tykkere enn andre sytrådstreker jeg har sett før. Ville uten tvil fortsatt og teste :D

Jeg er på CD 16 i dag og er jo inne i en naturlig syklus (som vi prøver i) mens vi venter. Har ikke tatt Letrozol i frykt for å få for kort syklus mtp. forsøk i august, men nå ser det jaggu ut som kroppen ordner en ganske kort syklus selv :confused::eek:

ceb01fb5ddd0e99471ec43e29d0b2926

Og det passer meg jo midt på leggen, for da vil jeg være for sent i syklus ved kontroll i august :( Men jeg håper EL fortsatt drøyer et par dager, og hvis ikke er håpet at jeg kan utsette mens litt med Crinone. Hadde jeg visst dette, hadde jeg jo tatt Letrozol slik at det var mer håp om et normalt modnet egg. Knurr! Den kroppen... :confused:

Det så jo unektelig litt spennende ut da. Synes den er tykkere enn andre sytrådstreker jeg har sett før. Ville uten tvil fortsatt og teste :D

Jo, men jeg tror dette er en test det er noe feil med. Tok en til nå og den var negativ. Helt klart rosa den sytrådstreken da. Blir litt oppgitt av sånne tester altså... men skal det være mulig liksom...?

Jeg får prednisolon selv om de ikke har en spesiell grunn for det. De finner ikke noe galt med meg, bare at jeg ikke blir gravid... Ofte må man stå litt ekstra på for å bli hørt i denne prosessen. Hvilken klinikk tilhører du? ☺

Takk for respons! Hører til Fertilitetssenteret. Der sier de at de pleide å gi det ut før, men sluttet da de mente de ikke kunne finne noe bedre statistikk på de som brukte det. Jeg har likevel lyst på alt som kan hjelpe.. ☺️ Er litt nysgjerrig på hva Riksen/Ullevål mener om dette. De utfører jo veldig mange flere behandlinger enn alle i det private, så deres statistikk burde være det beste grunnlaget! Hvor hører du til?

Takk for respons! Hører til Fertilitetssenteret. Der sier de at de pleide å gi det ut før, men sluttet da de mente de ikke kunne finne noe bedre statistikk på de som brukte det. Jeg har likevel lyst på alt som kan hjelpe.. ☺️ Er litt nysgjerrig på hva Riksen/Ullevål mener om dette. De utfører jo veldig mange flere behandlinger enn alle i det private, så deres statistikk burde være det beste grunnlaget! Hvor hører du til?

Jeg hører til Fertilitetssenteret og får Prednisolon så det hørtes litt rart ut.
Hadde første forsøk der nå i mai.
Jeg har også hatt ett forsøk på Riksen og der fikk jeg ikke det.

Det er vanskelig når det ikke er god nok forskning på slike ting, og det offentlige vil ofte ha det før de tester det. Jeg har hatt mine offentlige forsøk i Porsgrunn, deretter privat hos Hausken og Maigaarden (Danmark). Jeg har fått prednisolon fra 2. forsøk jeg hadde i Porsgrunn, og gått på det siden. Alle har anbefalt meg å ta det. Maigaarden ga kun 5 mg, fordi de mente at høyere dose ville påvirke negativt på livmoren... Det kan være at jeg får det pga embryoene ikke vil feste seg, selv om det toppkvalitet.

Det siste forsøket skal skje på Maigaarden. Skal da teste scratching igjen, selv om det er ikke er særlig godt akkurat... Har du prøvd det?

Back
Topp