Auauauau!!

Heffan

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Juligull2021
Jeg har så vondt øverst i ryggen, fra der bh'spenna går til noen cm til oppover! Har hadd det siden torsdag, men i dag er det ille!! Bare det ikke blir et hekseskudd, kan jo ikke ta paralgin forte nå, og sist jeg fikk det, så tror jeg at jeg hadde dødd hadde det ikke vært for den:'(
Vondt å ligge, stå og sitte.. Grusomt!!

Du kan ta parlagin forte altså, men i samråd med lege. Jeg tok det sist svangerskap. Fikk det på føden, så da er det nok greit. Fikk også parlagin forte på resept mot migrene nå, men har ikke hatt behov for det. Håper ryggen din blir bra

Du kan ta parlagin forte altså, men i samråd med lege. Jeg tok det sist svangerskap. Fikk det på føden, så da er det nok greit. Fikk også parlagin forte på resept mot migrene nå, men har ikke hatt behov for det. Håper ryggen din blir bra

Kjenner jeg kvier meg sånn mot medisin under graviditeten..:( Sist svangerskap slet jeg med migrene i 18 uker (var sengeliggende) og tok ikke en eneste paracet! Jeg er sikkert bare hysterisk, men får meg såvidt til og ta antibiotika når legen sier jeg må ta pga en eller annen infeksjon :p

Er jo bra å være forsiktig. Jeg har tatt litt paracet denne gangeb pga migrene og langvarig omgangssyke. Måtte ta for å få sove, men har klart å la være å ta parlagin forte. Jeg hadde så mye migrene frem til ca uke 18 jeg også, i tillegg til kvalmen, så for å ha sjans til å være på jobb og ta meg av to barn hjemme har jeg tatt noen paracet.

Jeg sliter også med øvre delen av ryggen og det er verst når jeg står eller går. Men tar ikke noe for det selv om jeg ikke klarer å gjøre mye på grunn av ryggen (og bekken, yay)... Håper det blir bedre hos oss begge. Tror nok mine smerter går både på belastning på grunn av vekt/mage, litt dårlig rygg fra før og stivhet på grunn av bekken...

Jeg har så vondt øverst i ryggen, fra der bh'spenna går til noen cm til oppover! Har hadd det siden torsdag, men i dag er det ille!! Bare det ikke blir et hekseskudd, kan jo ikke ta paralgin forte nå, og sist jeg fikk det, så tror jeg at jeg hadde dødd hadde det ikke vært for den:'(
Vondt å ligge, stå og sitte.. Grusomt!!

Det høres ut som om dine plager er MYE verre enn mine, men jeg tenkte å komme med et tips likevel. Jeg går til fysioterapeut pga bekkenet og stivhet i ryggen, blant annet i skuldrerbladet. Han sa til meg at for å myke litt opp kan man feste et strikk/tau e.l i f.eks i håndtaket på døren, for så å dra armene frem og tilbake (nesten som om du ror...) kanskje litt teit forklart, men jeg håper det kan være til hjelp :-)

Jeg sliter også med øvre delen av ryggen og det er verst når jeg står eller går. Men tar ikke noe for det selv om jeg ikke klarer å gjøre mye på grunn av ryggen (og bekken, yay)... Håper det blir bedre hos oss begge. Tror nok mine smerter går både på belastning på grunn av vekt/mage, litt dårlig rygg fra før og stivhet på grunn av bekken...

Har også dårlig rygg fra før, og magen er jo såklart belastende og jeg har ekstremt dårlig holdning.. Vi får iallefall håpe det ikke blir værre:p

Det høres ut som om dine plager er MYE verre enn mine, men jeg tenkte å komme med et tips likevel. Jeg går til fysioterapeut pga bekkenet og stivhet i ryggen, blant annet i skuldrerbladet. Han sa til meg at for å myke litt opp kan man feste et strikk/tau e.l i f.eks i håndtaket på døren, for så å dra armene frem og tilbake (nesten som om du ror...) kanskje litt teit forklart, men jeg håper det kan være til hjelp :)

Jeg gikk også til fysio pga bekken, men syntes ikke det hjalp stort, spesielt da muskulaturen er hoved problemet, men den roinga hørtes veldig nyttig ut, skal virkelig prøves!!:) skjønte godt hva du mente :p

pleier å få kink/hekseskudd fra tid til annen. Da går jeg til naprapat, synes det hjelper :)

Ååå, stakkars deg. Jeg sliter med låsninger i ryggen. Mellom skulderbladene, er helt forferdelig. Prøver å få meg et avslappende bad hver dag med anti-stress badeolje. Har vært veldig til hjelp. Masse god bedring!

Rull sammen en håndduk, legg den på tvers, legg deg på den på gulvet. Pust dypt inn og ut og prøv å slapp av. Kan flytte den opp og ned på hele brystryggen. Få i gang bevegeligheten i ryggen så kan det slippe. Evt gå til en kiropraktor eller lignende :)

Ååå, stakkars deg. Jeg sliter med låsninger i ryggen. Mellom skulderbladene, er helt forferdelig. Prøver å få meg et avslappende bad hver dag med anti-stress badeolje. Har vært veldig til hjelp. Masse god bedring!

Ligger mye i badekaret jeg og, å det gjør virkelig underverker for kropp og sjel!:) Takk:)

Rull sammen en håndduk, legg den på tvers, legg deg på den på gulvet. Pust dypt inn og ut og prøv å slapp av. Kan flytte den opp og ned på hele brystryggen. Få i gang bevegeligheten i ryggen så kan det slippe. Evt gå til en kiropraktor eller lignende :)

Dette skal prøves ut! Så mye kjekke tips og få her inne ;) Takl for tipset!

Samme som over, men legg deg oppå en tennisball og rull over. Skal være veldig effektivt :)

Back
Topp