au

Petite

Glad i forumet
har så ondt i visdomstanna mi, klarer så vidt gape:( dunker og dunker og paracet hjelper ikke,, typisk at det er fredag kveld og helg!! noen gode kjerringråd tas i mot med stor takk

Stikke på apoteket i morgen og kjøpe dentinox, sånn man bruker på babyer som får tenner? Det burde iallfall bedøve litt [:)] Gni inn tannkjøtt og tann, og ta et par paracet til, så kanskje det hjelper.

Er så glad jeg har fjernet alle mine! (Selv om den ene var vondere å fjerne enn det var å føde...)

å da skal jg stå klar i det dørene åpner!:) fytti katta å vondt håper jg får sove, dunker så fælt[:(]

ORIGINAL: Petite

å da skal jg stå klar i det dørene åpner!:) fytti katta å vondt håper jg får sove, dunker så fælt[:(]

Uffe, føler med deg... Visdomstenner er noe drit. Jeg slapp igrunnen billig unna med mine sånn sett, hadde vel aldri særlig vondt. Men de to oppe fjernet jeg fordi de var i veien og det var vanskelig å komme til med tannbørste, og de to nede vokste skrått fremover og truet hele tannstillingen min. I tillegg var røttene plantet DYPT ned i kjevebeinet mitt [:'(]
De to oppe var greie sånn sett, tok 2 sec å vippe dem ut [:)]

å misunner dg å ha fjernet de! Men vondere enn å føde?? var det fordi de satt langt ned? sku ønske jg bare kunne røske den ut selv nå,

å misunner dg å ha fjernet de! Men vondere enn å føde?? var det fordi de satt langt ned? sku ønske jg bare kunne røske den ut selv nå,

Var bare den ene som gjorde vondere enn å føde. De måtte borre den i flere biter, siden den ikke kunne trekkes rett ut (vokste skjevt fremover). Og røttene vokste langt ned i kjevebeinet, så etter å ha fjernet tannen (roten ville ikke følge med, så den stod igjen) måtte de borre nedi kjevebeinet på meg. Bedøvelsen gikk ikke så dypt ned, og tannlegen brukte virkelig makt, så det føltes som hele underkjeven holdt på å knekke tvert av. i tillegg ristet det i hele hodet mitt fordi han brukte den grove borren. Det var mildt sagt jævlig. Og så måtte de snitte opp tannkjøttet mitt med skalpell for å komme skikkelig til [&:] Så jeg fikk noen sting der etterpå, og betennelsesdempende kur, pluss ganske sterke smertestillende (nobligan retard, og man ble virkelig RETARD av de pillene..)
Nå var det som sagt en ekstrem tann jeg hadde, så det hører nok til sjeldenhetene at det er så mye styr og smerte for å få fjernet. De oppe var piece of cake. Den på motsatt side nede måtte også deles opp og sys etterpå, men det var en langt mer behagelig opplevelse enn denne tanna fra helvete [&:]

usj det hørtes helt forferdelig ut! Godt det ikke forekommer ofte og at du er ferdig med det[;)] retard artig navn på tbl hehe[:)]

en paracet og en ibux hjelper fortere og bedre enn 2 av samme sort;) håper smerten gir seg snart!!

god helg :)

Men vi skal ikke ta ibux når vi er gravide..

Ja helst ikke Ibux tror jeg også. Står sikkert på pakken.

Det hørtes ikke godt ut altså. Har heldigvis ikke slitt med mine visdommstenner enda. Men det er nok noe skikkelig herk det der. Sikkert smart med den bedøvelsesavlen også.

Ønsker deg god bedring og håper ikke det ødelegger helgen [:D] 

Sniker litt fra Mars jeg.
Få den tanna sjekket fortest mulig... det kan være snakk om en betennelse og da må du på penicillin eller antibiotika av noe slag. Jeg har hatt betennelse selv i visdomstann og det er ikke til å spøke med... Eneste som hjalp på smertene var paracet og ibux... noe drit at man ikke kan ta ibux i svangerskapet altså. Hvis du når tak i den med tannbørsten... gjør det vondt å banke litt lett på den med det harde på børsten? Gjør det vondt så er det garantert betennelse. [&:] Har akkurat vært hos tannlege selv og gått gjennom "helvettesuka" med flere tenner som gjør dritvondt her. Nå tror jeg den verste tannen min har dødd da... for det har sluttet å gjøre så vondt i den. Skal rotfylles på mandag. Så det gjør meg ingenting om den er dau altså. [8D] Bare en fordel sånn smerter som jeg har gått med den siste uka nå.

Blir det ille så kan du ringe legevakt og høre om noe sterkere smertestillende du kan ta nå mens du er gravid. Jeg har overlevd på Pinex Forte. Den tok ikke alt av smerter på det verste... men det dempet den såpass at jeg har overlevd. [;)] Pinex forte er heldigvis lov å ta når man er gravid. Bare man ikke overdriver. [;)]

takk for svar:) Ja blir til å ringe legevakt eller tannlegevakt nå, orker ikke slike smerter. ja gjør vondt å banke på den[:(] uf har du sliti md smerter hele uke, gir deg en klem for det er ikke godt!!!!!!!!!!!!!!

Er glad at mine 2 visdomstenner ikkje gjer så veldig vondt, men det kommer nok[&:][&:] Dei vokser mot mine andre tenner- på langs, så dei vil før eller seinare gjere så eg får smerter i hele munnen oppe[&:][&:]

Men eg trakk fire tenner før eg var 13år og eg NEKTER å trekke dei her uten narkose!!! Det er narkose eller ingenting......

Skal ringe tannlegevakten igjen 15.00. de hadde tlf tid fra 10-1130 og 15- et el annet. men de svarte ikke i sted, men kl 15.00 kjenner jg at de MÅ svare

Skal ringe tannlegevakten igjen 15.00. de hadde tlf tid fra 10-1130 og 15- et el annet. men de svarte ikke i sted, men kl 15.00 kjenner jg at de MÅ svare

Har du svippet innom nærmeste apotek og fått tak i dentinox? [:)]

ja kjøpte det, hjalp litt[:)] meen må nok få den ut eller få noe mer betennelsesdempende

Back
Topp