Au, vi datt;(

Pucca

Elsker forumet
Jeg hadde sønnen min på armen og var på vei ned trappa på kjøpesenteret, da trappa plutselig hadde fått et ekstra trinn. Jeg steget ut i løse lufta, landa hardt på ankelen og datt forover oppå sønnen min som slo holdet i flisene. Han hylte som en gal, og hadde rødt merke i panna. Men jeg tror at det gikk ganske bra med han egentlig, han kvakk nok mest og det var selvfølgelig vondt med en gang. Men jeg derimot har verdens største ankel som jeg knapt kan trø på. Ligger med beinet høyt og kommanderer mannen rundt. Så nå kommer det store spørsmålet. Går jeg til legen og maser meg til et røntgenbilde i tilfelle det er brukket, eller ser jeg det an? For en studd ankel kan jo verke i mange uker, så hvis det da er brukket og gror feil må de jo brekke det opp igjen. Dessuten må jeg jo ikke trø på det hvis det er brukket, mens hvis det bare er studd er det vel bra å trø på det. Litt redd for å være skikkelig drama queen, men jeg jobber i klesbutikk nå og da er det jo greit å vite om beinet kan belastes...

Legen kommer nok uansett til å si at du må vente litt å se det ann. er den brekt vil du har veldig problemer med å gå på den i lang tid, men er den forstuet vil det sakte men sikkert gå over. 

Må også si at det var veldig uheldig for dere å ramle slik, godt du ikke datt på magen da. og at det gikk bra med sønnen din

Miriamsmams skrev:
Må også si at det var veldig uheldig for dere å ramle slik, godt du ikke datt på magen da. og at det gikk bra med sønnen din

Ja, jeg vet. Var helt kvalm etterpå, trodde jeg skulle gått i bakken. Men alt vel med magen, bebisen spreller og sparker i vei. Og sønnen min sover søtt oppe, tror det går veldig bra. Men skal sjekke hodet hans i morgen, han blir kanskje litt blå siden han var rød i dag...

jeg ville vært litt føre var om det er snakk om ankelen, har hørt flere som har hatt brudd, men egentlig ikke trodd det, som f.eks søstra mi. Ville uansett ringt legen og hørt hva han/hun mener du burde gjøre, forklar signalementet på skaden så godt du kan, bedre å ta en tlf for mye enn for lite ;)

legen kommer nok ikke til å si at du må vente hvis du har symptomer på at den er brukket... og at du ble kvalm kan godt tyde på at den er brukket... dra til legen, og hør med han/hun! er den brukket og du ikke har vært der kommer det til å ta laaaaaaaaaaaaaaaang tid før foten blir bra igjen, og er vel ikke så greit å gå med en vond fot da man er gravid.

når foten er så hoven som den er, så ser man ikke så godt på rtgn.bilde om det er brudd eller ei..vent en dag eller to til den verste hevelsen har gått ned litt og ta deg en tur på kir. legevakt og få tatt røntgenbilde - bedre å få avkreftet enn å ta det for gitt at den ikke er brukket.
evt. så kan du få støttebandasje og et par krykker imens den blir bedre. 
god bedring!
:)

Hei, sniker frå februar.

Gå heller ein gong for mykje enn ein gong for lite! Eg venta ei veke, var sikker på at det berre var forstuing - den gang ei. Viste seg å vera komplisert brudd som måtte opererast! Det tar lang tid å få friskt igjen, så ikkje gå med det for lenge! Har det gått over 48timar etter at skaden har skjedd må du i tillegg sitte lenge på legevakta, om du går der, for då vert du ikkje prioritert i køen lenger. Kom deg til lege!

Godt at det gjekk bra med guten din og magen!

Back
Topp