Au, ribbeina mine!

JeanetteB

Glad i forumet
Jeg har visst en fotballspiller eller karatekid i magen. I dag har jeg blitt spent i ribbeina hele dagen. Begynte å kjenne bevegelse og små spark for en uke siden, men det har vært mest nede i magen. Trodde ikke det gikk ann å kjenne noe så tidlig jeg. Men når jeg trykket inn der babyen spente, fikk jeg et spark rett tilbake. Kjente det ikke med fingrene ( turde ikke trykke for langt inn)  men er veldig øm etter en hel dag med spark! Føler jeg helt grønn på dette jeg, men det begynner sakte, men sikkert å gå opp for meg at jeg skal bli mamma. .

Jeg er veldig liten da,både i høyde og bredde. Er bare 1-55. Har veldig kort avstand mellom ribbebeina og skambeinet for å si det sånn.Har liksom ikke så mye plass å gå på.
Så legen sa at det var visst helt normalt at jeg kjente det så tidlig.
Og det kan være det er to inni der sa han.
Jeg må innrømme at jeg fikk litt panikk når jeg plutselig kjente det. Men det kan jo ikke være noe annet, når jeg blir "angrepet" i ribbeina på den måten. Men hva vet jeg, har jo aldri vært gravid så lenge før. Så har jeg jo aldri opplevd dette før, så kan være det føles litt kraftigere for meg en det egentlig er...

det var jammen tidlig..[:)] je er 1,57 og har ikke kjent spark så høyt enda.. bare over navelen[:D] 

Så heldig du er da :) Gleder meg til å begynne å kjenne litt liv og bevegelse selv [:D]

Da må det tydeligvis være noe annet gale med meg da... siden jeg kjenner de samme sparkene der som jeg gjorde nede i magen. Jeg sier jo ikke dette for å lyve... Syntes det er rart selv, men er jo ikke så mye jeg kan gjøre med det... Men velger å stole på legen min jeg, som sier at jeg er ikke den første som har kjent det så tidlig der opp.Navelen min ligger bare 5-7 cm fra det nederste ribbeinet.Så i følge han var dette normalt, selv om det ikke er så vanlig.
Syntes det er dumt at når en prøver å skrive noe som gleder en her inne,som kanskje er litt uvanlig,  så får en så mye skeptisk tilbake. Følelsen av å ikke bli trodd er ikke noe behaglig. Så tror nok jeg holder disse tingene for meg selv fremover jeg.

ORIGINAL: *Eva*

ORIGINAL: JeanetteB

Da må det tydeligvis være noe annet gale med meg da... siden jeg kjenner de samme sparkene der som jeg gjorde nede i magen. Jeg sier jo ikke dette for å lyve... Syntes det er rart selv, men er jo ikke så mye jeg kan gjøre med det... Men velger å stole på legen min jeg, som sier at jeg er ikke den første som har kjent det så tidlig der opp.Navelen min ligger bare 5-7 cm fra det nederste ribbeinet. Så i følge han var dette normalt, selv om det ikke er så vanlig.
Syntes det er dumt at når en prøver å skrive noe som gleder en her inne, så får en så mye skeptisk tilbake. Følelsen av å ikke bli trodd er ikke noe behaglig. Så tror nok jeg holder disse tingene for meg selv fremover jeg.

Selvfølgelig..er din kropp,og du som kjenner det...så skal ikke diskutere det!
Som jeg skrev så var det ikke meningen å dempe gleden her.. [&:]
synes det er flott,å gled deg over det ! [:)]
men er som du sier,ganske sjelden at man kan kjenne noe slikt sååå tidlig,men om du gjør det,så gjør du det..
beklager om det virka kvast ista[&:]

Det går fint. Og nå var det ikke bare deg jeg svarte tilbake til. Det er jo første gang jeg er så langt på vei,så jeg vet ikke hva som er vanlig eller ikke. Så syntes bare det er litt dumt å få slengt så mye tilbake, for da blir jeg jo veldig usikker og føler meg sykt dumt som skriver noe sånt. men nå har jeg lært, og kommer nok ikke til å gjøre det igjen. Får heller dele det med de nærmeste her, som hvertfall tror på meg.

Da må det tydeligvis være noe annet gale med meg da... siden jeg kjenner de samme sparkene der som jeg gjorde nede i magen. Jeg sier jo ikke dette for å lyve... Syntes det er rart selv, men er jo ikke så mye jeg kan gjøre med det... Men velger å stole på legen min jeg, som sier at jeg er ikke den første som har kjent det så tidlig der opp.Navelen min ligger bare 5-7 cm fra det nederste ribbeinet. Så i følge han var dette normalt, selv om det ikke er så vanlig.
Syntes det er dumt at når en prøver å skrive noe som gleder en her inne, så får en så mye skeptisk tilbake. Følelsen av å ikke bli trodd er ikke noe behaglig. Så tror nok jeg holder disse tingene for meg selv fremover jeg.

Selvfølgelig..er din kropp,og du som kjenner det...så skal ikke diskutere det!
Som jeg skrev så var det ikke meningen å dempe gleden her.. [&:]
synes det er flott,å gled deg over det ! [:)]
men er som du sier,ganske sjelden at man kan kjenne noe slikt sååå tidlig,men om du gjør det,så gjør du det..
beklager om det virka kvast ista[&:]

Det går fint. Og nå var det ikke bare deg jeg svarte tilbake til. Det er jo første gang jeg er så langt på vei,så jeg vet ikke hva som er vanlig eller ikke. Så syntes bare det er litt dumt å få slengt så mye tilbake, for da blir jeg jo veldig usikker og føler meg sykt dumt som skriver noe sånt. men nå har jeg lært, og kommer nok ikke til å gjøre det igjen. Får heller dele det med de nærmeste her, som hvertfall tror på meg.

fikk en smule dårlig samvittighet nå..for du skal IKKE holde slikt for dæ sjøl :)
alt av gleda skal du dele [:)] va virkelig ikke meininga å buse ut på den måten [&:]
sei unnskyld igjen...[&o]

Ikke tenk på det, det går fint.[:D] Er nok litt vel hormonell og følsom før tiden [;)] 

ORIGINAL: Charliemor83

Det er vanlig å kjenne spark fra den lille på den tiden du er gravid nå [:)]. Om det stemmer at du er 14 uker på vei da. Det er fra rundt da at du kjenner [:)].

Blir 15 uker på torsdag, ifølge min utregning. Tviler på at jeg er noe lengre, pga mensen og sånn. Men man vet jo aldri [;)] 

Å så morro :)
Jeg kjenner ingenting jeg? Å vet heller ikke hva jeg skal kjenne etter?

ORIGINAL: Lykkelig og spent

Heisann.

Og gratulerer!! Så spennende!! [:D]
Gleder meg til det blir min tur til å kjenne at den lille i magen begynner å romsere. [;)]

Reagerte også litt på at du kjenner det såpass tidlig, MEN MEST pga at det ikke er så lenge til jeg er like langt på vei som deg!! (Og at det dermed KAN bety at jeg ikke behøver vente sååååå lenge før jeg kjenner babyen i magen min.) [8D]

Alle svangerskap er jo individuelle og forskjellige, og jeg vil bare si at jeg gleder meg sammen med deg!! [:D]

Stooooor klem fra meg. [;)]

Tusen takk for det! Og håper at du snart får kjenne det også! Er en merkelig følelse, men veldig kjekt.[:D] Er en deilig bekreftelse på at det er liv ini der. Etter kvalmen gikk over, har jeg nesten ikke følt meg gravid. Har tenkt at kanskje hele graviditeten er en innbilling. [8D] hehe.Gleder meg til sparkene blir kraftigere og jeg kan kjenne og se det utpå magen. Men det er vel en god stund til enda.

Stor klem tilbake!

ORIGINAL: castora

Å så morro :)
Jeg kjenner ingenting jeg? Å vet heller ikke hva jeg skal kjenne etter?

Det første jeg kjente var akkuart som luft i magen, så jeg trodde jo jeg hadde sykt mye luft og luftbobler hver gang h*n sparket.
Helt til legen og noen venninner forklarte meg at det var bevegelse.
Så kan jo være du allerede har kjent det, men ikke har tenkt over det. [:D]
Nå har bevegelsene/sparkene blitt litt kraftigere. Så når jeg kjenner noe, trykker jeg forsiktig inn, og da får jeg som oftes en bevegelse tilbake ( uten at jeg kjenner det med fingrene da).

Back
Topp