Au! Klage og sytetråd...

Mikatta

Blir kjent med forumet
Tror det allerede er en slik tråd her...men finner den ikke, og jeg må få ut frustrasjonen nå!

Er 34 uker og babyen har ligget i hodeleie siden uke 28...og det er jo bra

Men fytti så ubehagelig det er! Hun ligger å vrir hodet nedi der og føles som hun er på vei ut hele tiden. Og som om ikke det er ubehagelig nok, så er det så inni granskauen vondt. Det iler nedover i lysken og bena og ofte når det er som verst må jeg bare legge meg ned å prøve å samle meg. Kniver i skrittet er en underdrivelse, og hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd hun lå og rev meg opp i skjeden.

Den siste uken har vært ordentlig pyton, og er konstant trøtt og sliten. For disse vondtene tar all energien min. Har ikke klart en gang å levere og hente 3-åringen i barnehagen. Dupper av på alle sittbare og liggbare plasser.
Magen er et kapittel for seg. Ikke får jeg sove på nettene heller. Én ting er å finne en god stilling, men hva hjelper vel det når mini har raveparty i magen hver natt.

Om det finnes en gud så håper jeg at jeg slipper å gå helt til termin, for dette er tortur. Kan ikke forestille meg å pines slik i 6 uker til. Da vil jeg heller føde 10 ganger.

Er vel unødvendig egentlig å skrive at jeg er klar for å få det hele overstått. Er så klar for å få kroppen tilbake og mini ut.

Krysser fingre og tær for at lille trille kommer i uke 37 som storesøster.

Er det fler enn meg som er lei eller har mye vondter nå?

Sent from my iPhone using BV Forum

Skjønner frustrasjonen din sååå godt! Er i uke 33+5 i dag, vet ikke hvordan lillegutt ligger... Men samtidig så gjør jeg jo det. Kjenner masse spark mot ribbein og er kjempevondt å sitte. Kjennes ut som at han er iferd med å skru seg ut av meg eller sparke seg igjennom magen min. Synes det er kjempegøy med spark, er jo så spennende. Samtidig som jeg er ganske så lei av de kraftigste av dem. Går rundt og er konstant sliten, gjør nesten litt vondt i øynene mine å være våken. Gikk en rask tur med hunden i stad (chihuahua) og jeg måtte stoppe opp gjentatte ganger fordi det rett og slett var vondt i underlivet og det kjentes ut som han var iferd med å komme ut. Sånn er det altfor ofte, føler jeg! Håper virkelig jeg slipper å gå til termin og ihvertfall at jeg slipper å gå overtid :(

Off da :-/ hørtes overhode Ikkje ok godt ut! :-(

Her ligg den lille i seteleie og sparka, me de som føles ut, me all si makt, trur musa mi blir ødelagt fra innsida og ut!
Håpe so inderlig den lille vil snu se i rett leie, Ikkje lyst på verken ks eller sete fødsel :-(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kjenner til det, vondt å gå, vondt å sitte og vondt å ligge... I tillegg er jeg blitt fryktelig forkjøla, har senebetennelse i armen og lille jenta mi på snart 3 er innlagt på sykehus på 3. natta og jeg har ikke sjans til å være der med henne mer enn 3-7 timer om dagen. Takk og lov for at hun har en fantastisk pappa og jeg en fantastisk mann som er der med henne hele døgnet. Syns i grunn livet er skikkelig kjipt akkurat nå.. :'-(

Uff ja, skal ikke være lett på slutten :-P

Så leit å høre at 3-åringen er på sykehuset *amazed*. Det må være en påkjenning i seg selv. Masse god bedring til lille og håper formen din bedrer seg og at lille huleboeren melder sin ankomst hvertfall et par uker før termin ;-)

Huff.. Høres ikke særlig godt ut ;/ Det er jammen meg ikke bare bare å være gravid.. Jeg sliter mest med bekkenet.

Jeg er 33 uker nå og jordmor mener hun ligger i seteleie.. Men jeg når jeg kjenner hun hikker føler jeg det langt nede.. Er derfor litt usikker på om jordmor har rett.. Hvor kjenner dere det mest når babyen hikker?
Jeg skal ikke føde vaginalt dersom hun ikke snur seg.. ;/ men hun har enda litt tid på å snu seg ;-) Pluss de vil vel prøve å snu henne også.

Huff.. Høres ikke særlig godt ut ;/ Det er jammen meg ikke bare bare å være gravid.. Jeg sliter mest med bekkenet.

Jeg er 33 uker nå og jordmor mener hun ligger i seteleie.. Men jeg når jeg kjenner hun hikker føler jeg det langt nede.. Er derfor litt usikker på om jordmor har rett.. Hvor kjenner dere det mest når babyen hikker?
Jeg skal ikke føde vaginalt dersom hun ikke snur seg.. ;/ men hun har enda litt tid på å snu seg ;-) Pluss de vil vel prøve å snu henne også.

Kjenner hikkingen langt inni og langt ned. Noen ganger føles det som om det pulserer nedi rompa og skrittet når hun hikker ...veldig rar følelse. Med min førstefødte kjente jeg det mer mot magen, så denne lille frøkna i magen nå ligger tydeligvis langt inn mot ryggen. Kan jo hende babyen din har lagt seg mer i riktig retning nå siden du kjenner hikkingen så langt nede... :-)

Last edited:
Ahh! Føler for å klage litt! Veldig brått blitt plaga med "halsbrann".. Eller.. Det vil ikke holde seg nede.. Ubehagelig følelse også må man for guds skyld IKKE "stå på hodet"... Da kommer alt :s gaviscon er min beste venn nå! *sytesyte*

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Min ligg i tverrleie å stange hodet¨mot ene siden å sparke ifra på andre siden å spenne rompa utover.....Hærlig ;) Både gler mæ å grue mæ t lillegutt kjæm ,for d her e 4 å siste svangerskap...

Min ligg i tverrleie å stange hodet¨mot ene siden å sparke ifra på andre siden å spenne rompa utover.....Hærlig ;) Både gler mæ å grue mæ t lillegutt kjæm ,for d her e 4 å siste svangerskap...

Uff, hørtes ikke noe godt ut :-(
Håper lillegutt snur seg riktig vei til slutt.

Uff, hørtes ikke noe godt ut :-(
Håper lillegutt snur seg riktig vei til slutt.

D e litt ubehagelig t tider gitt,men samtidig litt arti å ;) Ska på ul 8 juli, da får vi sjå ka som vil skje :)

Tungt å være høygravid i varmen! :-(

Har ikke spesifikke plager (bekken, etc.), men alt er bare vondt og tungt! Vanskelig å sove er det og. Blæ!

Skal ha planlagt ks senest dagen før termin, så det er maks 31 dager igjen! Så begynner barseltiden- kan sikkert klage litt da også :-p

Sent from my iPhone using Tapatalk

NÅ er jeg sliten! Har vært på en lengre gåtur/handletur etter legebesøk. Vært ute i nesten fem timer og nå er bekkenet mildt sagt forkrøpla. Tutta ligger i seteleie og huet hennes gnager noe voldsomt under ribbeina og det kjennes ut som om hun forsøker å bore hull både oppover og nedover samtidig som hun sparker ut til sidene og slår meg i ribbeina. Haha. Klarer heldigvis å sovne fra det om natten, og samboeren pleier å opplyse meg om at han har ligget og fulgt med på showet i magen mens jeg har vært hinsides :P Skal på ultralyd i morgen og fastsette konkret posisjon, om hun har festet seg og om jeg har bredt nok bekken til å føde i sete. Hvis ikke blir det planlagt keisersnitt. Ingen utvendig vending her. :)

Men ja, akurat nå er kroppen ødelagt og jeg kjenner meg som en 90 år gammel dame. :P Snuppa mi er ikke utslitt iallefall, for her er det party i magen.

NÅ er jeg sliten! Har vært på en lengre gåtur/handletur etter legebesøk. Vært ute i nesten fem timer og nå er bekkenet mildt sagt forkrøpla. Tutta ligger i seteleie og huet hennes gnager noe voldsomt under ribbeina og det kjennes ut som om hun forsøker å bore hull både oppover og nedover samtidig som hun sparker ut til sidene og slår meg i ribbeina. Haha. Klarer heldigvis å sovne fra det om natten, og samboeren pleier å opplyse meg om at han har ligget og fulgt med på showet i magen mens jeg har vært hinsides :P Skal på ultralyd i morgen og fastsette konkret posisjon, om hun har festet seg og om jeg har bredt nok bekken til å føde i sete. Hvis ikke blir det planlagt keisersnitt. Ingen utvendig vending her. :)

Men ja, akurat nå er kroppen ødelagt og jeg kjenner meg som en 90 år gammel dame. :P Snuppa mi er ikke utslitt iallefall, for her er det party i magen.

Hehe.. Gubben her har også morro av å se på showet i magen. Og påpeke at når vi lå i skje (jeg som storeskje) så drev junior og sparka han i ryggen lenge etter at jeg sovna.

Hehe.. Gubben her har også morro av å se på showet i magen. Og påpeke at når vi lå i skje (jeg som storeskje) så drev junior og sparka han i ryggen lenge etter at jeg sovna.

Haha, sånn gjør mini her også. Sparker pappaen sin i ryggen når vi er storeskjea, og sparker ham gjerne i ansiktet når han legger kinnet på magen for å snakke med henne.
Hun elsker virkelig stemmen og berøringene hans. Hver gang han kommer hjem fra jobb blir det leven her, og hver gang han kysser og koser med magen får han klare svar tilbake. Jeg er heldig om jeg får svar 50% av gangene :p Hun er nok drittlei av meg. Haha.

Haha, sånn gjør mini her også. Sparker pappaen sin i ryggen når vi er storeskjea, og sparker ham gjerne i ansiktet når han legger kinnet på magen for å snakke med henne.
Hun elsker virkelig stemmen og berøringene hans. Hver gang han kommer hjem fra jobb blir det leven her, og hver gang han kysser og koser med magen får han klare svar tilbake. Jeg er heldig om jeg får svar 50% av gangene :p Hun er nok drittlei av meg. Haha.

Hehe. Her driver junior med reka kjennes det ut som. (for de som ikke er kjent med det er reka en 'dans' der man ligger på gulvet og bøyer og strekker seg ut dvs samme bevegelse som ei reke). Kjennes ut som han ligger i tverrleie og bytter på å dytte rumpa ut ved navlen min og strekke seg rett slik at jeg kjenner noe i begge sider av magen. Mannen her har beroligende effekt på han så han slutter når han legger hånda der og gjør mer 'normale' bevegelser. Så vet hvem som må bysse denne babyen i søvn;)

Argh!! Jeg sitter ikke godt en eneste plass!! Jeg står vondt, sitter vondt og ligger vondt!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Argh!! Jeg sitter ikke godt en eneste plass!! Jeg står vondt, sitter vondt og ligger vondt!!!

Helt enig. Har det på samme måte. Måtte rulle ut av sofaen i sta. Gjorde for vondt å reise meg opp av sofaen som jeg da lå vondt på. Haha. Litt av en situasjon vi setter oss i. ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp