Au! Halebeinet mitt?!

Agnete

Forumet er livet
Jeg har så forferdelig vondt i Halebeinet mitt!! Veldig vondt når jeg sitter, da stråler det opp i korsryggen, vondt å reise seg og ikke fullt så vondt når jeg går!
Jeg er 37 uker på vei, så regner med at det er en sammenheng med dette? Hva kan det være? Flere som har hatt vondt der i svangerskapet?

Er det ikke rett og slett bekkenløsning? Jeg husker at mine smerter varierte i sted og grad.

Er det ikke rett og slett bekkenløsning? Jeg husker at mine smerter varierte i sted og grad.

Har aldri hatt vondt der når jeg har hatt bekkenløsning. Har da hatt vondt foran i symfysen, har også hatt låsning og da har jeg hatt vondt rundt bak ved bekkenbeinet og det har vært vondt å gå.
Aldri kun i halebeinet som nå..

Har aldri hatt vondt der når jeg har hatt bekkenløsning. Har da hatt vondt foran i symfysen, har også hatt låsning og da har jeg hatt vondt rundt bak ved bekkenbeinet og det har vært vondt å gå.
Aldri kun i halebeinet som nå..
Stråling kan være nerve i klem, jeg får stråling nedover hoften fra korsryggen pga nerve i klem. Det kan lett skje ved litt feilbelastning. Men om det stemmer for deg kan jeg ikke si. Jeg hadde forøvrig smerter både på framsiden og på baksiden da jeg hadde bekkenløsning. Jeg hadde stråling, men om det var bekkenløsningen eller nerve i klem vet jeg ikke.

Høres ut som bekkensmerter, jeg har det hvertfall alltid sånn når jeg er gravid!

Jeg hadde det sånn både forrige gang (siste måneden) og denne gang (fra uke 12). Er bekkenløsning/låsning. Og vondt!

Jeg hadde veldig vondt i halebenet når jeg var gravid på grunn av bekkenløsning/låsning

Jeg har så forferdelig vondt i Halebeinet mitt!! Veldig vondt når jeg sitter, da stråler det opp i korsryggen, vondt å reise seg og ikke fullt så vondt når jeg går!
Jeg er 37 uker på vei, så regner med at det er en sammenheng med dette? Hva kan det være? Flere som har hatt vondt der i svangerskapet?

Samme som meg det, er i uke 23 nå, har vondt i halebeinet, smertene har gitt seg litt nå, men sist søndag var det sikkelig ille. Har fortsatt litt vondt, men sitter jeg for lenge så er det ett helvete å komme seg opp. men som de fleste sier så kan det være bekkenet. Jeg skal til jordmor i morgen så da skal jeg spørre for å være 100 % sikker:)

Ha en god pute i ryggen, eller stå i dusjen og la varmt vann renne over korsryggen, det hjalp meg hvertfall. Håper smertene gir seg snart.

Jeg hadde vondt i halebeinet fra tidlig i svangerskapet sist. Særlig hvis jeg satt litt feil, eller på en hard stol. Hadde aldri noe mer bekkenplager, men akkurat det var ganske vondt av og til..

Kan være bekkenet selv om du ikke har hatt smerter i halebeinet tidligere. En annen mulighet er jo kanskje at hodet har kommet litt lengre ned i bekkenet slik at det presser på noe som gir smerter i halebeinet?

Jeg har bekkenløsning og hos meg er det AKKURATT sånn :(

Back
Topp