Au au au.

Tinan

Glad i forumet
Nå begynner jeg å bli veldig lei av å ha vondt kjenner jeg..

Er som om det er skikkelig mensen smerter startet i går kveld,
Vondt uansett hvordan jeg ligger.

Siden ejg er inn i min 14 uke, så er det for seint å miste nå ikke sant???

Jeg var på hytte tur for 1 uke siden, å da begynte ejg å få masse kynnere det var helt sinnsykt, men det roet seg ned så fort jeg kom hjem. Så jeg kjenner at jeg blir ganske bekymra og urolig av alt dette. Har ikke hatt noen kontroll på 6 uker, skal på ul fredag den 6.....

Noen som vet hva det kan være å roe meg litt ned???? [&:]

Jeg aner jo ikke om det er i nærheten av det samme, men etter forrige fødsel har jeg fryktelig "øm" livmor, det gjør vondt hele tiden, sånn ubehagelig vondt. Det har gjort vondt helt siden lillemann kom til verden, men spesielt nå når jeg er gravid igjen. Det er spesielt vondt når det passerer ting forbi livmora, det helt forferdelig, det stråler nedover bena og jeg kaldsvetter. Det forstyrrer mye jeg driver med i hverdagen. Så her merker jeg at jeg må på do om en halvtime! [8D] Det gjør også fryktelig vondt når jeg strammer magemusklene. Aner ikke hva det kommer av, men det blir bare værre og værre jo større jeg blir. 

Stakker deg, men hvis jeg hadde vært deg og vært så bekymret som du er, så hadde jeg ringt legen på mandag og spurt om jeg kunne få en liten time [:)]

Bare for å roe meg selv ned, er jo ikke noe godt å gå rundt å være redd og bekymret hele tiden. Tror nok faren for å miste er betraktelig liten nå, men for din egen del og velvære så ringer du legen [:)]

Sender deg en god varm klem [:)]

Har omtrent det samme!
Føler livmora mi skal hoppe ut når som helst til tider..
Det gjør veldig vondt, men ikke helt lik mensensmerte vondt. Har vært hos legen 2 ganger pga smertene (bedre me en gang for mye, enn for lite) Men hver gang får jeg beskjed om at noen mennesker er mer ømme enn andre og kjenner mer smerte.
I tillegg henger jo livmoren i 2 strenger, når den utvides å en av strengene kanskje blir dratt i, så kan det gjør #¤%#"¤& vondt!

Så lenge du ikke har blødninger, så er det jo ingen grunn til beskymring,. Men er du usikker, dra til lege eller bestill tidlig ul! Hjertelyd eller bilde av bebi hjelper deg nok gjennom smertene :)

[:)]ja, jeg hadde nok ringt for bare å forsikre meg om at alt var ok...[:)] bare be om å få høre hjertelyden eller noe....

jeg har mistet en gang i uke 16... ikke blødning eller noe... bare jævli vondt.... så er ikke alltid en trenger å blø....

derfor mener jeg at det er bedre å be om hjelp en gang for mye, enn å gå og bekymre seg...[:D] du er nok langt fra den mest masete gravide de har på huset... hehe... alltid noen som er verre...[:D] så ikke ver redd for å kontakte lege...[;)]

Signerer de andre her! Bedre å ringe legen en gang for mye enn en gang for lite! Bare for din egen skyld, for å få roen og kunne slappe av.. Spess for deg som er førstegangs!

Jeg har også hatt det slik som deg de to siste dagene, men i dag er det bedre igjen. Jeg kjente det spess i ryggen da, men det er nok bare livmora som vokser og gjerne kommer over skambenet.

Det kan kanskje passe at det kommer over skambenet for førstegangs rundt uke 14, og rundt uke 11-12 på flergangs?[;)]

Uansett, kjenn på hva som er rett for deg!!

Jeg fikk sterke magesmerter rundt uke 17 forrige svangerskap, etter to dager med kjempe intense og vonde smerter i nedre del av magen spesielt på høyre side, ble jeg sendt til sykehuset med ambulanse. De tok en innvendig og utvendig UL og kunne ikke finne noen ting, men alt stod bra til med den lille i magen. Smertene forsvant ikke og jeg ble på sykehuset overnatten med morfin, for det skulle komme en nyrespesialist dagen etter. De trodde nemlig at jeg hadde fått nyrestein [:-] men det hadde jeg ikke og de tok igjen UL uten å finne noe, men så kom en av legene bort til meg og sa at de ville legge meg i narkose og ta en kikkhulsoperasjon for å se hva som kunne være gale. Jeg sa det var OK så lenge det ikke var fare for babyen. I narkose med meg og da viste det seg at den høyre eggstokken min hadde vridd seg 180grader og at det var det som laget smertene. De fikk snudd den tilbake igjen og når jeg våknet var jeg helt smertefri! Deiiilig!!!

Ble litt lang denne, men tenkte det kunne være av interesse - spesielt hvis du tidligere har hatt cyster på eggstokkene...

Håper alt ordner seg og at smertene forsvinner slik at du får nyte resten av svangerskapet[:D]

Back
Topp