Attføring

Noen som er på attføring? Og er det noen som har fått dekt nettstudie når man er på attføring?

Kom over denne siden -link; http://www.nki.no/Generell-informasjon/For-NAV-og-attfoering

ORIGINAL: Kidada

Jeg var på attføring når junior ble født.

'Begynte med studier når han var 6 uker gammal. Men tok det gjennom en privatskole, så jeg fikk styre mitt eget opplegg. Leste det meste hjemme, gjorde oppgaver, sendte på mail, og var innom skolen nå og da [:D] Så blei jo som et nettstudie [:)]

Fikk det dekka..[:D]

Okei![:)] Men jeg har vært sykemldt. 1 år nå.. Så jeg havner kanskje snart på yrkesrettet attføring. Vet ikke om det gjelder ang. dette jeg. Men hadde vært fint om nav kunne ha dekt sånn ja[:)]

Ja man kan få attføring og ta nettstudier, MEN det er svært sjelden fikk jeg beskjed om. Flere som ikke klarer nettstudier, og skal derfor klare å begrunne det veldig godt for å få dekt det.

Jeg skal over på yrkes rettet attføring etter svangerskaps permisjonen og har spurt NAV ang det. Men avgjørelsen tas ikke før NAv får igjen papirene ang avklaringen min, man får dessuten ikke bestemme studiet selv.

Men husk å lese om attføring, man får ikke det uten grunn. Jeg har måttet igjennom 12 uker vist at jeg ikke kan benytte den utdannelsen jeg allerede har.

ORIGINAL: mammanina88

'Begynte med studier når han var 6 uker gammal. Men tok det gjennom en privatskole, så jeg fikk styre mitt eget opplegg. Leste det meste hjemme, gjorde oppgaver, sendte på mail, og var innom skolen nå og da [:D] Så blei jo som et nettstudie [:)]

Okei![:)] Men jeg har vært sykemldt. 1 år nå.. Så jeg havner kanskje snart på yrkesrettet attføring. Vet ikke om det gjelder ang. dette jeg. Men hadde vært fint om nav kunne ha dekt sånn ja[:)]

Du kommer ikke automatisk over på dette, du må søke om det. Snakk med saksbehandler.

ORIGINAL: cathrine24

ORIGINAL: mammanina88

Du kommer ikke automatisk over på dette, du må søke om det. Snakk med saksbehandler.

Ja, vet jeg må søke om det. Skal snakke med saksbehandler imorgen[:)]

Back
Topp