Atopisk eksem

jas

Forumet er livet
Dere som har barn med det, hvordan behandler dere de?

Altså, hvilken krem/salve osv..

Jeg smører med A-derma hver kveld, men det hjelper ikke stort.
Brukte hydrokortison 1%, og da ble det litt bedre..

Vi gir sønnen vår bad med NAF badeolje et par ganger i uken, ellers smører vi med Eucerin lotion med karbamid 3 % morgen og kveld. Om han får skikkelig utbrudd øker vi hyppigheten på badene til hver kveld, smører også med Elocon (kortisonkrem vi har fått av legen) ved behov 

Nå har ikke jeg barn med atopisk eksem, men jeg har det selv.... Og når jeg får mye utslett så bruker jeg en krem som heter Betnovat. Den fungerer veldig bra... Men den skal bare brukes når man har mye plager, som en kur. Ellers så bruker jeg kremen du nevner a-derma[:)]

Derma morgen og kveld, Apolar eller Mildison ved utbrudd. 

Locoid når det er skikkelig ille,

sånn ellers Weleda sin Calendula krem..

http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/barneeksem 
  • Ullklær vil nesten alltid øke kløen. Bomullsmaterialer er alltid å foretrekke. Det finnes også syntetisk undertøy med stor sugeevne.
  • Det er en fordel å bruke minst mulig såpe, ettersom dette "avfetter" huden og derfor øker tørrheten og kløen.
  • Det er også en fordel at man etter bad og dusj gir huden fett/fuktighet tilbake ved å bruke nøytrale salver og kremer.
  • Enkelte matvarer øker kløen uten at det behøver å være snakk om allergi. Dette gjelder citrus, jordbær og mat tilsatt kunstig smak og fargestoffer.
  • De som har hatt barneeksem som små får lettere håndeksem/yrkeseksem i voksen alder, og det er derfor en fordel å utdanne seg i et "tørt og rent" yrke.

Jeg har også dette- og ser jeg på en appelsin så blusser det opp, eller andre sitrus frukter....
Samme med drikker eller feks halstabletter som inneholder smak av sitron.....

Og hydrokortisonen tørker ikke bare ut huden- over tid så blir huden tynnere der den har blitt smurt på.
Så man skal ikke bruke den for mye....

Jeg også brukte A-derma, men du? Jeg gikk over til noe så enkelt som Natusan Soothing Naturals, 30,- på rema 1000! Den er rett og slett helt fantastisk, og han ble kvitt så og si all eksem etter jeg begynte med den, og han har fått kjempemyk hud! Er bare sur for at jeg kasta bort så masse penger på apotekkremer som ikke funka!!![:@]

her har eg kuttet ut legens råd om å bruke a derma, og følger heller svigermors råd, som faktisk virker, og smører med a creme.

Anbefaler å prøve en krem fra helsekosten som heter Agrosan, den med grønn etikett. Synes den er veldig god, verdt å prøve[:)]

ORIGINAL: engle_mamma

Jeg ANBEFALER denne på det STERKESTE:

Etter at jeg begynte med den på min lille skatt som har atopisk eksem har han blitt såååå fin, han har fått tilbake babyhuden sin og eksemen har blitt kjempe fin.
Når han er på sitt værste så bruker jeg Mildison fra apoteket og smører på selve eksemen og smører denne kremen over, smører morgen og kveld[:D][:D]

Den brukes for å smøre på pattene til grisene når de er såre, og kjøpes på sånne steder hvor de selger ting til jordbruk[:D]

Må bare si:

DEN ER DEN BESTE KREMEN JEG NOEN GANG HAR FÅTT TAK I TIL MEG SELV OG TIL MIN LILLE SKATT[:D][:D][:D]

Den er billig og drøy, jeg betaler 125 kroner for 500ml[:D]

Nå fniste jeg godt for meg selv! Her går vi ikke rundt grøten nei...Hva skal vi kalle den der salven som vi smører pattene til grisene med tro..? *gruble gruble* Jo - la oss kalle den Pattesalve!

[:D][:D][:D]

Her bader vi i Olivenolje, smører med a-creme  og elocon ved behov. Tar også phenamin mixtur for å slippe å klø så voldsomt. Ellers så bruker vi dexem i hodebunnen.. 

brukte a derma og en kortison krem som jeg fikk av fastlegen min, helt til jeg var hos en skikkelig hudlege.... hun ga meg en mye mildere kortison krem som heter mildison og så smører jeg med decubal clinic cream med 38% fett
funker bra[:)]

Back
Topp