Atopisk Eksem,

Wiccababe

Gift med forumet
Tror minstemann også har fått atopisk eksem her. Sebastian fikk jo ikke dette før han var 1,5 år, å han har det fortsatt har dessverre ikke vokst det av seg men har fortsatt håp om at han skal bli kvitt det.

Håper Joachim også vokser det av seg, nå er jeg ikke helt sikker på om det er det det er men det ligner mistenkelig. Har bestillt legetime til onsdag å da får jeg bekrefte/avkrefte om det er det jeg tror det er. [:o]

Uffda, stakkars liten, det hørtes ikke noe særlig ut. Håper det ikke er det han har [;)]

Kan jo alltids håpe, men er 98 %sikker på at det er det han har dessvere [&o]

Uff da... Stakar liten.... Kan jo krysse fingrene for at det bare er noe forbigående da....

ORIGINAL: MOVED: *TwinBaBe*

Kan jeg spørre om hvordan det ser ut?
For Alexander har mye utslett i fjeset i perioder, men det hjelper å smøre med a-krem...
Flekker i ansiktet hvor? Atopisk eksem kommer på ben, armer, i ansikt, under armer etc. Det er "runde tørre flekker" som klør for de små, nå er jo Joachim så liten at han ikke får klødd seg stakkars, så til fortere jeg får det avkrefta/bekrefta jo bedre.

Nå har begge barna arva dette av meg, jeg har hatt eksem rundt nesen når jeg var mindre å med en gang mor eller far har hatt eller har eksem går dette meget fort i arv dessverre [&o]

huff då,stakkar liten- lykke til hos legen[:)]

ORIGINAL: Cathrine76

huff då,stakkar liten- lykke til hos legen[:)]

[:)]

ORIGINAL: Wiccababe

Kan jeg spørre om hvordan det ser ut?
For Alexander har mye utslett i fjeset i perioder, men det hjelper å smøre med a-krem...
Flekker i ansiktet hvor? Atopisk eksem kommer på ben, armer, i ansikt, under armer etc. Det er "runde tørre flekker" som klør for de små, nå er jo Joachim så liten at han ikke får klødd seg stakkars, så til fortere jeg får det avkrefta/bekrefta jo bedre.

Nå har begge barna arva dette av meg, jeg har hatt eksem rundt nesen når jeg var mindre å med en gang mor eller far har hatt eller har eksem går dette meget fort i arv dessverre [&o]

Oki!
For det er slik det ser ut på en måte..
Men bare i kinnene, og pannen da... Innimellom er det veldig rødt og irritert, og tørt. Virker ikke som det plager han så veldig da, men litt kanskje..[&:]
Men a-kremen tar det med en gang!!
Brukte en annen krem som IKKE funket før, men etter jeg brukte akremen er det mye, mye mindre..

Hverken jeg eller sambo har ikkje hatt dette, men det kan jo såklart hende ungene kan få det fordi om.
Krysser fingrene for at prinsen din ikke har det![&o]
Akrem er super på atopisk eksem her i huset ihvertfall. Nå har jeg ikke hatt super mye eksem, kun litt rundt nesen som har kommet når jeg har vært stressa og i forbindelse med mensen. Det er nesten borte nå, men kommer litt av og til. Jeg smører også Joachim i ansiktet med akrem, er litt forsiktit med kroppen da jeg vil at det ska lvære som det er til legen har fått sett på det om det skulle være noe annet enn eksem mener jeg.
Her kan du lese litt om den http://www.helsenytt.no/artikler/atopisk_eksem.htm

Back
Topp