Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Når det blusser opp bruker vi kortisonkrem, følger et opplegg vi har fått fra barnelege. Vi smører alltid med mye fuktighetskrem (aderma, stort sett), og gir oljebad en gang i uka. Unngår ull.Hva gjør dere da?
Kortison?
Mye fuktighetskrem antar jeg.
Prøvd wet wrap/våtbandasje?
Allergimedisin?
Takk for svar! Ja, må visst ta en telefon til lege. Syns ikke det blir noe bedre denne gangen...Jeg bruker zyrtek når det står på som verst, men tror ikke så små kan få det. Ring legen å få tips derfra, så kan du helt sikkert få noe som hjelper
Ja, vi må nok kutte enda mer ned på badingen. Han elsker å bade, så det føles litt kjipt, men vel verdt det, tenker jeg.Ikke vask han så ofte. Det hjalp her.
Det finnes spesielle badeoljer du kan bruke, de hjelper litt på, men ville ikke badet mer enn 2 ganger per uke likevelJa, vi må nok kutte enda mer ned på badingen. Han elsker å bade, så det føles litt kjipt, men vel verdt det, tenker jeg.
Allergimedisin vanlig dersom kløe hinderer nattesøvn.Når det blusser opp bruker vi kortisonkrem, følger et opplegg vi har fått fra barnelege. Vi smører alltid med mye fuktighetskrem (aderma, stort sett), og gir oljebad en gang i uka. Unngår ull.
Har ikke prøvd det andre du snakker om. Hva er wet wrap? Og er allergimedisin vanlig å bruke? Hva er dine erfaringer med dette?
Tusen takk for svar!
Oljebad er det jo en del som bruker i behandlingen. Men da er det myyyyyyyye olje. Klibad kan være kløestillende til en viss grad. Kp bad dersom infeksjon er vel også kløestillende.Ja, vi må nok kutte enda mer ned på badingen. Han elsker å bade, så det føles litt kjipt, men vel verdt det, tenker jeg.