Atopisk eksem

nuttakanutta

Forumet er livet
Junibarna 2015
Noen som har dette? Har sett noen flekker bak på låret hennes en liten stund og ikke tenkt så mye over det annet enn st jeg skulle huske å følge med.. Plutselig var det mange flere flekker på lårene og den ene armen var full.. Rød og tørr.. Har brukt mye (bare) ull på henne innerst.. Og aldri smurt fordi det ikke har vært behov.

Kun et resultat av tørr luft og ingen smøring?

Jeg har badet henne i olje 2 ganger ( på 2 dager) og smører henne morgen og kveld. Nå er utslettet snart borte. Begynte fredag eller lørdag med dette..

Atopisk eksem? Holder henne unna ull nå en periode i tillegg ril smøring.. Og tar imot tips til krem. Bruker nå dr greve allround og den virker jo godt men er ganske tykk/seig
 
Jeg har atopisk eksem. Det blir verre hvis jeg bruker ull, vet ikke hvorfor. Bruker acobase til å smøre flekkene med:)
 
Min lille reagerer litt og har en del tørre flekker.reagerer ikke på ull tror jeg men ser endringer når temperaturen svinger.smører med rød apobase.har brukt mildison noe i samråd med lege.fikk beskjed om å slutte med ull kun om han ble verre med ull.trengte ikke slutte med det om han ikke ble verre av ull.
 
Tenkte bare det var greit å få bort eksemet/utslettet først og så prøve med ull igjen i romjula. Reiser snart til sydligere strøk så der trenger vi heldigvis ikke ull :)
 
Vår har hatt eksem. Brukte kortison for å dempe det. Smører flere ganger daglig med fet krem. Har brukt lipikar balm ap + og exomega og er fornøyd med begge;) nå får han bare tørr hud hvis jeg glemmer å smøre feks på 6-7 timer.
Bader han i NAF badeolje et par ganger i uka. Har hjulpet mye på han:)
 
Vår har hatt eksem. Brukte kortison for å dempe det. Smører flere ganger daglig med fet krem. Har brukt lipikar balm ap + og exomega og er fornøyd med begge;) nå får han bare tørr hud hvis jeg glemmer å smøre feks på 6-7 timer.
Bader han i NAF badeolje et par ganger i uka. Har hjulpet mye på han:)
Bruker du ull eller har du måttet kutte det ut?
 
Har brukt litt ull men ikke direkte på huden.
Bruker bodyer og leggings som har bomull innvendig og ull utvendig fra Joha. Har også kjøpt Devold men har ikke prøvd enda. I tillegg har jeg kjøpt strømper fra MP i bambus, strømper med bomull inni og ull utvendig de har fungert veldig bra Bruker heldrakter fra lillelam, nameit osv når vi skal ut men det er jo helt ytterst.
 
Vi fikk beskjed om mulig atopisk eksem da han var 3 mnd. Etter en mnd i Spania ble huden hans veldig tørr da vi kom hjem til norsk tørr høstluft og han fikk sånne tørre røde flekker. Vi ble anbefalt locobase på hs, det resulterte i hissig utslett på hele kroppen, vi konkluderte med varmeutslett fordi den fete kremen tettet huden. Vi bader i olje hver kveld (mest fordi han ELSKER å bade), smører med lipikar baume ap+ morgen og kveld og sover med tynne votter så han ikke får klort seg i ansiktet. Huden hans er nå helt fin, men klør seg litt i ansiktet når han sover selvom eksemet er borte. Vet ikke om han reagerer på ull eller om det er tilfeldig at han har hatt litt røde flekker de ganene vi har prøvd. Vi bruker nå ull med bambus eller bomull inni, masse fint å velge mellom fra joha, devold, reflex og hust&claire, så det er ikke noe problem å unngå ull rett på huden.
 
Back
Topp