Atopisk eksem?

Mja, får se.. Utslettet dukket opp i sommer når han ikke har brukt ull. Mistenker kanskje vaskemidlene hos svigers. Hjemme bruker jeg bare neutral, men der var det mye parfymerte greier. Er heldigvis bare den ene flekken, ikke tegn til noe annet. Satser på den eskimogreia funker! :) hvis ikke er det sikkert noen som vil kjøpe billig ull, bare kjedelig for pengboka mi :p

Februar-14 mamma <3
Bambus ull er ok å bruke til de med atopisk eksem:) så hvis du har kjøpt det så går det nok bra:)

Celia 11.01.14

Jeg har hatt ringorm og det lignet litt på dette! Men mener å huske at det var mer normal hud i midten da, her ser jo egentlig alt like rødt ut.

Lillegutt 5/3-14 <3

Du kan jo prøve å bruke det og se hvordan det går iallfall? :-)

Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg ville ikke tatt sjansen. Hadde kjøpt inn masse ull selv, men det ble helt sykt ille. Spredte seg over alt, hun fikk ikke sove om natten. BMC kan jo selge ulla, eller spare til neste baby. Jeg visste ikke at det var atopisk eksem, men ulla forverret det, så slutten på flekken og har masse ull i str 50-56 jeg aldri brukte.

Jeg ville ikke tatt sjansen. Hadde kjøpt inn masse ull selv, men det ble helt sykt ille. Spredte seg over alt, hun fikk ikke sove om natten. BMC kan jo selge ulla, eller spare til neste baby. Jeg visste ikke at det var atopisk eksem, men ulla forverret det, så slutten på flekken og har masse ull i str 50-56 jeg aldri brukte.

Hmm. Kjedelige greier :-( Jeg har ikke prøvd ull på henne på en stund, så vet ikke om hun reagerer.
Jeg må uansett kjøpe inn noe nytt ull - så kan like gjerne kjøpe inn de bambusklærne :P

Men kan man ikke bruke ull som har bomull på innsiden og ull på utsiden?

Lillegutt 5/3-14 <3

Kjøp hydrokortison og smør tynt lag med det ca en-to ganger daglig(fås reseptfritt på apoteket). I tillegg bruk fuktighetskrem som før.

Man skal ikke bruke hydrokortison på barn under to år. Kun i samråd med lege. Står på tuben. Så hadde vært forsiktig med det. :)

Jenta mi har også sånne flekker. Skal høre med HS i dag. Hun virker ikke plaget av de i det hele tatt. Tror det er ganske vanlig blant de små. :)

Hmm. Kjedelige greier :-( Jeg har ikke prøvd ull på henne på en stund, så vet ikke om hun reagerer.
Jeg må uansett kjøpe inn noe nytt ull - så kan like gjerne kjøpe inn de bambusklærne :P

Nevøen min sliter veldig, men han bruker noe med blandet bomull og ull, der bomull er innerst og ull utenpå.. :) han har fått innvilget helsereise i lag med mor til Syden siden det ble påvist.. så de er2-3 turer i året for at han skal få naturlig sol på kroppen. Det hjelper veldig! Og kun bruke lyse klær.

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Nevøen min sliter veldig, men han bruker noe med blandet bomull og ull, der bomull er innerst og ull utenpå.. :) han har fått innvilget helsereise i lag med mor til Syden siden det ble påvist.. så de er2-3 turer i året for at han skal få naturlig sol på kroppen. Det hjelper veldig! Og kun bruke lyse klær.

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Tror dog det er vanlig at babyer har det problemet, men at de fleste vokser det av seg etter hvert :-) Legen min sa det var veldig vanlig at hun fikk sånn eksem siden hun har kumelkintoleranse og er disponert for allergier.

Er den ruglete? Synes nesten det kan se ut som fødselsmerke...

Avene coldcreme har jeg veldig god erfaring med! Tantungen min har veldig lett irritert hud...bortsett fra når han har vært en helg hos meg :D

• Liker
Reactions: EJ
Mellomste min hadde en slik flekk ved tinningen.. Fikk det når han var et par mndr og hadde det til han passerte året. Det kom og gikk med jevne mellomrom -jeg smørte locobase på og det hjalp, men så fort han ble forkjøla o.l så blusset det opp igjen. Legen sa det var atopisk eksem
Fikk diagnosen lett astma bronkitt og legen sa at det hang sammen

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Mellomste min hadde en slik flekk ved tinningen.. Fikk det når han var et par mndr og hadde det til han passerte året. Det kom og gikk med jevne mellomrom -jeg smørte locobase på og det hjalp, men så fort han ble forkjøla o.l så blusset det opp igjen. Legen sa det var atopisk eksem
Fikk diagnosen lett astma bronkitt og legen sa at det hang sammen

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Ja, astma og allergier henger ofte sammen med atopisk eksem har jeg lest.

Skal høre med legen på 6 mnd kontroll. Han virker ikke plaget av denne, men greit å få det diagnostisert av noen som vet slik at jeg kan gjøre mitt beste for å forebygge flere.

Februar-14 mamma <3

• Liker
Reactions: EJ
Har vært hos HS nå. Var lett atopisk eksem. Skulle bare smøre hver dag med fet krem. Og så må man være obs på at det ofte forverres i sesongen som kommer nå. De kan reagere på lufta, temperatur og det at de veksler mellom kaldt og varmt. Noe man ofte gjør på den tiden av året. Jeg smører med Dermica baby fet krem, og så tar jeg Bepanthen rett på flekkene. Dersom de blir røde og hissige skal man få henvisning til hudlege, ellers er det bare å smøre i vei! :)

Psst! Prøv én ting av gangen da, BMC :P Så vet du hva som funker!! :-P hehehe.

Har vært hos HS nå. Var lett atopisk eksem. Skulle bare smøre hver dag med fet krem. Og så må man være obs på at det ofte forverres i sesongen som kommer nå. De kan reagere på lufta, temperatur og det at de veksler mellom kaldt og varmt. Noe man ofte gjør på den tiden av året. Jeg smører med Dermica baby fet krem, og så tar jeg Bepanthen rett på flekkene. Dersom de blir røde og hissige skal man få henvisning til hudlege, ellers er det bare å smøre i vei! :)

Huden blir vel også tørrere om vinteren og? Og det er vel ikke positivt? Så kan tenke meg til at vinteren gjør det verre.

Psst! Prøv én ting av gangen da, BMC :P Så vet du hva som funker!! :-P hehehe.
Haha, neeeei, hadde jo tenkt og prøve ALLE kremene og alt på en gang jeg :p

Februar-14 mamma <3

Hehe... ;) Man får jo bare prøve seg fram. :)
Ja :) i ren desperasjon smurte jeg inotyol på den flekken i går, og den ser jammen mye bedre ut i dag! :)

Februar-14 mamma <3

Her har han slike flekker på armene og lårene, atopisk eksem. Prøvd akrem men funket ikke for oss, decubal derimot virket bra. Smører morgen og kveld:)

Go'gutten født 12.02.14♡

Back
Topp