Atopisk eksem?

BMC

Februar 14's Miss Skravle
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡Junigull 2016♡
Mini har hatt denne flekken i nakken siden i sommer. Spurte hs forrige kontroll og hun mente det var atopisk eksem og at jeg bare skulle smøre med en god fuktighetskrem. Har smurt med aderma i en måned nå hver dag. Ingen bedring eller forverring. Er kun denne ene flekken. Skal høre med lege på neste kontroll, men er det noen som har noe tips? Jeg har tenkt på om det kan være ringorm, men da skulle det vel vært mer og jeg skulle vært smittet? Bare tanken som slo meg siden den er så rund.. ImageUploadedByBV Forum1409508342.258666.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan godt være atopisk eksem, og da kan ta det en god stund før det blir borte. Får bare være glad for at det ikke er mer ;)
Bare fortsett å smør du, og ikke dusj/bad for ofte!

Kan likna på det, men da skal det vera meir normal hud i midten..?

❤️Gutt 24.02.14❤️

Ser ut som det samme som her - atopisk eksem. Vi smurte og smurte... men hjalp ikke. Det eneste som hjalp var å gi henne eskimotran. Den inneholder mer omega3 og omega6 og er visst bra for de som sliter med sånn eksem. Fikk rådet fra en dyktig farmasøyt! Det står på pakningen at det er fra 1 år, men ikke noe problem å gi fra den alderen de er i nå :-) Her er hun så og si fri for de flekkene!

• Liker
Reactions: BMC
Kan godt være atopisk eksem, og da kan ta det en god stund før det blir borte. Får bare være glad for at det ikke er mer ;)
Bare fortsett å smør du, og ikke dusj/bad for ofte!
Bader bare en gang i uka i oljebad :) noen tips til andre salver enn aderma?

Ser ut som det samme som her - atopisk eksem. Vi smurte og smurte... men hjalp ikke. Det eneste som hjalp var å gi henne eskimotran. Den inneholder mer omega3 og omega6 og er visst bra for de som sliter med sånn eksem. Fikk rådet fra en dyktig farmasøyt! Det står på pakningen at det er fra 1 år, men ikke noe problem å gi fra den alderen de er i nå :-) Her er hun så og si fri for de flekkene!
Da skal jeg teste det! Takk for tipset :)

Vi bader forresten hver kveld... jeg trodde det kom av at vi badet henne for ofte... men som sagt, den eskimotranen gjorde virkelig susen! Hadde aldri trodd det...

• Liker
Vi bader forresten hver kveld... jeg trodde det kom av at vi badet henne for ofte... men som sagt, den eskimotranen gjorde virkelig susen! Hadde aldri trodd det...
Kjøpes den på apotek? Helsekost? Dagligvare?

Kjøpes den på apotek? Helsekost? Dagligvare?

Jeg glemte poenget mitt. Det var at vi bader henne like mye som før. Forskjellen er bare at vi gir den tranen :P
Jeg kjøpte på apoteket... har ikke sett den noe annet sted, men vil kanskje tro helsekosten har den?

Jeg glemte poenget mitt. Det var at vi bader henne like mye som før. Forskjellen er bare at vi gir den tranen :P
Jeg kjøpte på apoteket... har ikke sett den noe annet sted, men vil kanskje tro helsekosten har den?
Hehe, skjønte det selv om du ikke skrev det :) her har vi alltid bada en gang i uka, ikke behov for mer foreløbig og er ikke en del av kveldsrutinen, så er ikke pga eksem jeg bader han sjeldent, det bare er vår vane.

Hehe, skjønte det selv om du ikke skrev det :) her har vi alltid bada en gang i uka, ikke behov for mer foreløbig og er ikke en del av kveldsrutinen, så er ikke pga eksem jeg bader han sjeldent, det bare er vår vane.

Skjønner :-) Vi innførte badingen med den nye rutinen... før det badet vi henne bare to ganger i uka :-) Men utslettet var like ille uansett... har brukt både babyolje og annen krem uten at det har hatt noe særlig virkning.

Kjøp hydrokortison og smør tynt lag med det ca en-to ganger daglig(fås reseptfritt på apoteket). I tillegg bruk fuktighetskrem som før.

• Liker

Min hadde forferdelig atopisk eksem over hele kroppen. Vi var hos hudlege og fikk apolar og mildison som vi brukte. 3 dager med apolar, 5 dager med mildison, mildison annen hver dag i en uke, så en uke pause og på'n igjen. Smurte med både aderma og abopase (rød). Hjalp ikke!

Jeg kjøpte Epaderm i England. Det er en veldig fet krem. Kan fåes reseptfritt på apoteket. Kan ikke bestilles fra Boots til Norge, men du kan se om du finner den på Ebay. Koster 100kr for 500g, det er en tykk salve (ointment) på boks. Kan brukes fra nyfødt og til og med voksne. Fikk den på resept da jeg bodde i England og storesøs var født med tørr hud som utviklet seg til eksem. Tok ikke mer enn et par dager før vi så bedring. Nå kan man ikke se at hun har hatt eksem.

Ellers badet hun kun to ganger i uken med apotekets badeolje. Syns den er mye bedre enn Dr Greve, Libero osv. Den er parfymefri og suveren.

Han må ikke bruke ulltøy! Hold dere til bomullstøy og vask klærne deres med blenda eller neutral.

• Liker
Legen anbefalte meg forresten å vente med å ha babyolje i vannet før huden var ordentlig våt. Husker ikke hvorfor...

Kjekt at jeg har kjøpt inn masse ull til vintern >.< jaja..

Februar-14 mamma <3

Kjekt at jeg har kjøpt inn masse ull til vintern >.< jaja..

Februar-14 mamma <3

Du kan jo prøve å bruke det og se hvordan det går iallfall? :-)

Du kan jo prøve å bruke det og se hvordan det går iallfall? :-)

Mja, får se.. Utslettet dukket opp i sommer når han ikke har brukt ull. Mistenker kanskje vaskemidlene hos svigers. Hjemme bruker jeg bare neutral, men der var det mye parfymerte greier. Er heldigvis bare den ene flekken, ikke tegn til noe annet. Satser på den eskimogreia funker! :) hvis ikke er det sikkert noen som vil kjøpe billig ull, bare kjedelig for pengboka mi :p

Februar-14 mamma <3

• Liker
Reactions: EJ
Mja, får se.. Utslettet dukket opp i sommer når han ikke har brukt ull. Mistenker kanskje vaskemidlene hos svigers. Hjemme bruker jeg bare neutral, men der var det mye parfymerte greier. Er heldigvis bare den ene flekken, ikke tegn til noe annet. Satser på den eskimogreia funker! :) hvis ikke er det sikkert noen som vil kjøpe billig ull, bare kjedelig for pengboka mi :p

Februar-14 mamma <3

Da kan eg hjelpa deg med å bli kvitt ulla og auka innhalde i pengaboka di ;)

❤️Gutt 24.02.14❤️

Back
Topp