atopisk eksem

lillevenn

Elsker forumet
Denne posten skulle helt sikkert vært et annet sted, men jeg har nettopp fått vite at jenta mi har atopisk eksem og trenger info om dette, gjerne dere som har erfaring med dette. tips og råd. forslag til gode kremer osv.

*dyttehjelp*

nå har min jente barneeksem, men det går vel for det samme. Har selv også bittelitte granne. Til jenten min fikk jeg en krem av legen, ellers synes jeg spenol er veldig bra[:)][:)] Så sluttet vi å bruke ull inderst, for det er med på å kunne gjøre huden tørr

sørg før at huden er tørr etter bading osv. smør godt. locobase er fin for å forebygg. ellers er det mange kremer med kortison som man får på blåresept. snakk me legen din for å finne fram til den beste løsningen for dere.

Oliver har det. Han var veldig utsatt her, så vi gikk til legen og hun sa han hadde fått atopisk eksem.
Vi kjøpte Spinol. Smurte han inn der eksemen var morgen og kveld til noen dager etter det forsvant.  Etter det har det faktisk ikke kommet tilbake. ( bank i bordet )

Jeg bader han kun en til to ganger i uka, så ikke huden tørker ut. Og da smører jeg han gjerne med olje etterpå.

Barn som får det tidlig vokser deg som regel av seg. Innen skole alder.

Men Spenol anbefales!!! Lykke til!

A-derma balm er supergod og a-derma badeolje.[:D]

På de verste stedene kan du også bruke hydrokortison før du smører med hudkrem.

ORIGINAL: Thille

Hei, snuppa har barne eksem/atopisk eksem.

Vi bruker locobase daglig og en mild hydrokortison krem av og til, mildison, som vi fikk av legen, den er på blå resept.

Vi bader også hver dag, med masse olje.

ja den har vi å, men ikke trengt å bruke den enda... [:)]

Jeg ga jenta mi aloe vera-juice (med barbadensis), og eksemet forsvant [:)].
I tillegg smurte jeg på med fet aloe vera salve, og kløen ble dempet før hele greiene forsvant etter hun begynte å drikke juicen.

Back
Topp