Atopisk eksem..!

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Ser ut til at lillegutt har fått atopisk eksem, dessverre. Vet at pappaen hadde det når han var barn, men han fikk det når han var et litt "eldre barn".
Men lillegutt har i hvertfall veldig tørr hud, og er rød og tørr i hudfoldene med albuen. Det begynte etter at han hadde gått med ull i en god stund, og i ettertid har jeg forstått det som at ull kan irritere atopisk hud, så nå skal han ikke gå med det noe mer :-/
Nå har vi begynt å bade han hver kveld i vann med MASSE olje. Vi smører med aderma exomega krem, danatekt eller a-krem morgen og kveld. Er det noen som har andre tips å komme med??

Syntes også det er litt synd at han ikke skal gå med ull, og lurer veldig på hva han kan ha på seg til vinteren :-/
 
men det er vel ikke veldig lurt  bade hver dag?? vi ble rådet til 1 gang i uken, men det synes jeg er for lite, vi bader henne annen hver dag, helsesøster mener det er for mye, men jeg har en gulpe unge så det blir jo lukt...

Men tenkte på den RIKSHOSPITALETS BADEOLJE, (NAF OLJA)  jeg kjøpte den på apoteket til ho største, hun var ganske tør, hjalp veldig, synes den var mye bedre enn de vanlige oljene..
 
Man bør absolut ikke bade oftere enn to dager i uka, og viktig å holde huden tør.Lufttørking er gullverdt!. IKKE bruk ull innerst, hvis man må bruke det så bruk tynne bomullstrøyer/ strømpebukser under. Man skal også bruke så lite solkrem som mulig, helst ikke noe på de områdene hvor eksemen er.
 
omega 3 er også et forebyggende middel.. Vi må bruke endel kortizon salver, men prøver å holde det i sjakk med fuktighetskremer..
 
Ja, har også hørt det med å ikke bade mer enn en gang i uken. Vi badet han sjeldent før, men nå har vi prøvd ut å bade han oftere (veldig korte bad) med mye olje i badekaret. Syntes han har blitt bedre når vi begynte med det..merkelig nok
 
Hei

Prøv Udos choice i maten når dere begynner med litt mat, M ble finere i huden av det
 
Back
Topp