*Aulile*
Glad i forumet
De to minste barna mine har atopisk eksem, den ene mer "angrepet" enn den andre. Jeg vasker klærne dems med blenda hvit pulver og neutral tøymykner. De bader med en liten dæsj dr.greve dusj og bad, vasker håret med dr.greve shampo og smører de ved behov med den rød repair kremen. Har også canoderm, men føler ikke at den hjelper...
Den som er verst angrepet har utslett en eller annen plass hele tida. Røde tørre rundinger litt her og der, og sandpapirhud på magen..
Hva kan jeg gjøre for dem? Vil de ha tørre partier hele tida eller går det an å få det helt bort?
Kan man dra til lege å få resept på feks repair-krem eller annen dyyyyr apotek-krem som er bra for barn med atopisk eksem?
Tar gjerne imot tips og råd!!!
Jeg vet at de ikke skal bade så ofte, men jeg bader de 2-3 hver dag.
Burde jeg bytte vaskepulver og kutte ut tøymykneren?
Jeg vasker de andre klærne med vanlig omo og comfort tøymykner, men burde jeg slutte med det å? Kan det være rester i maskinen?
Den som er verst angrepet har utslett en eller annen plass hele tida. Røde tørre rundinger litt her og der, og sandpapirhud på magen..
Hva kan jeg gjøre for dem? Vil de ha tørre partier hele tida eller går det an å få det helt bort?
Kan man dra til lege å få resept på feks repair-krem eller annen dyyyyr apotek-krem som er bra for barn med atopisk eksem?
Tar gjerne imot tips og råd!!!
Jeg vet at de ikke skal bade så ofte, men jeg bader de 2-3 hver dag.
Burde jeg bytte vaskepulver og kutte ut tøymykneren?
Jeg vasker de andre klærne med vanlig omo og comfort tøymykner, men burde jeg slutte med det å? Kan det være rester i maskinen?