Atopisk eksem

PMS

Forelsket i forumet
Hei [:)]
Min jente på 2 år har atopisk eksem på armene og beina.
Føler at legene vet utrolig lite om området, og vi er mer eller mindre overlatt til oss selv for å finne ut av det.
Noen som kan anbefale krem som dere har funnet ut funker?
Vi har prøvd en del allerede... Eneste som vi føler hjelper litt, er Hemp fra Body shop...
Flere tips? Vi har allerede kuttet ut egg til henne, og ser at det er bedring... stakkars, hun som elsker egg...

Ut fra mye prøving og feiling har vi funnet én krem som funker her, nemlig den gule Locobase. Ingen andre var fete nok.
Ellers måtte vi ty til Betnovat (resept) fordi eksemet ble betent, og den tok helt knekken på det.

Ellers funket det her å kutte ut alt av ull.

Vi har prøvd acobase, A-Derma, A-krem, Ugu... (et eller annet) vanlig baby body lotion (apotekmerke, husker ikke hvilket), Hemp og kortisonsalve.

Ok, takk for tips [:D] Får bestille time hos lege igjen, skal prøve locobase også [:)]
Vi har kuttet ut ull innerst, eller bruker ullbody med bomull innerst.
Men så hørte jeg at lammeskinn ikke er bra heller?? Hun ligger på det, men med pysj, så det er lite hudkontakt... Bør jeg fjerne det?
Hva med olje i badevannet? og sjelden eller ofte bading? Hører så mye forskjellig....

ORIGINAL: PMS

Vi har prøvd acobase, A-Derma, A-krem, Ugu... (et eller annet) vanlig baby body lotion (apotekmerke, husker ikke hvilket), Hemp og kortisonsalve.

endel av disse du nevner kan svi veldig. Noen atopikere er veldig følsomme for stoffer i kremene. Har etter tips mot svie blitt anbefalt locobase repair, men har ikke rukket å prøve den enda. Foruten den så har jeg prøvd kremene du nevner pluss mye annet og den eneste som ikke sved var brulidine sårsalve.
atopikere reagerer veldig forskjellig.

Mini har atopisk eksem, fikk tips om å bade han i havsalt som du får kjøpt på vitae eller helsekost. Bade han i det tre dager i uken når han har utbrudd, la han lufttørke, kle på han også smøre han inn med fet krem dagen etter. Saltet skal tørke inn eksemene, har nettopp prøvd det og det funker så langt :)

Kremer med karbamid er utrolig bra, men svir noe voldsomt. Har selv atopisk eksem.
Jeg er allergisk mot parabener, noe mange atopikere er(iflg min hudlege) så pass på innholdet i kremene.

Jeg tåler ikke fisk, kanskje datra di ikke tåler det også?

Jeg har det selv [X(] - og det er noe jævelskap altså, lite som hjelper. Det er noen få ting som er gode for meg, det er:
- A-creme
- spenol
- SH salve (ikke krem, men salve)

Og av og til er jeg nødt til å ta et røsk med hydrokortison, for å få det til å slutte å sprekke/blø i hvert fall [X(]

Her smører jeg veslemor og sambo inn med den røde locobasen. Syns den er mer effektiv enn den gule :)

hær e d bare gul locobase som funke utenom kortison når han har utbrudd da!

Ok, takk for tips [:D] Får bestille time hos lege igjen, skal prøve locobase også [:)]
Men så hørte jeg at lammeskinn ikke er bra heller?? Hun ligger på det, men med pysj, så det er lite hudkontakt... Bør jeg fjerne det?
Hva med olje i badevannet? og sjelden eller ofte bading? Hører så mye forskjellig....

vi fjernet lammeskinnet i senga og jenta mi ble mye bedre :) la heller et godt fleeceteppe under :)

Vi har brukt a-creme, spenol og blå apopbase. Nå er hun blitt plaget en god del igjen, etter nesten et halvt år uten.
Ser ut som det kan komme spesielt når hun spiser paprika og tomat.
Hun reagerer ikke på ulltøy.

Bader ca 2 ganger i uken. Bruker bare økologisk olje i badevannet.

ORIGINAL: happymeg

vi fjernet lammeskinnet i senga og jenta mi ble mye bedre :) la heller et godt fleeceteppe under :)

sjelden bading. Bruk olje, minst mulig såpe. Gutten min reagerer på mandarin, appelsin, og andre sitrusfrukter. reker. diverse juice (sikkert pga frukten).

Back
Topp