Atopisk eksem

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Er det flere som begynner å se eksem på babyene allerede?

Jenta mi har hatt veldig tørr hud lenge, og utslett i pannen som minner om det storebror hadde før eksemet brøt ut skikkelig. Nå har hun fått tørre, lett røde eksemflekker over hele kroppen, så nå er håpet om at hun skulle slippe unna borte.[&:] Vi greier akkurat å holde det i sjakk hos storebror, nå er jeg så redd for at lillesøster skal få det verre. Gleder meg til sol og sommer og bedre hud. Iskald, tørr vinterluft er ikke noe for oss.

Jeg synes det er veldig tidlig å få det, men kanskje er det ikke det likevel? Er det flere desemberbabyer med eksem?

Aurora har ikke fått noe enda, men storebroren har noen tørrflekker, spesielt på føttene. Han fikk det ganske tidlig da han var baby så venter bare på at de skal komme til henne også. Selv hadde jeg også litt barneeksem da jeg var lita. Han har ikke så mye her da, smører bare med a-creme eller olje og har mye olje i badevannet, aldri såpe [:)]

Jepp, storebror fikk det som baby og vi klarer såvidt å holde det under kontroll nå...[:o]

Har oppdaget at lillegutt har fått slike tørre flekker i ansiktet som minner mye om det Tobias hadde.. På det ene kinnet er det verst..
Håper virkelig ikke dette er starten på atopisk, men at det bare er generell tørr hud som forsvinner snart..[:)]
Hvilken krem bruker dere på storebror??

ORIGINAL: RonjaR

Jepp, storebror fikk det som baby og vi klarer såvidt å holde det under kontroll nå...[:o]

Har oppdaget at lillegutt har fått slike tørre flekker i ansiktet som minner mye om det Tobias hadde.. På det ene kinnet er det verst..
Håper virkelig ikke dette er starten på atopisk, men at det bare er generell tørr hud som forsvinner snart..[:)]

Locobase repair (den røde) bruker vi på storebror. Smører to gagner om dagen, og holder det under kontroll med det. Har ikke trengt å bruke kortison denne vinteren, men det har vært akkurat på grensen noen ganger. Smører lillesøster med den samme kremen, men likevel blir det mer og mer flekker.[&:]

ORIGINAL: Sukkertopp

Locobase repair (den røde) bruker vi på storebror. Smører to gagner om dagen, og holder det under kontroll med det. Har ikke trengt å bruke kortison denne vinteren, men det har vært akkurat på grensen noen ganger. Smører lillesøster med den samme kremen, men likevel blir det mer og mer flekker.[&:]

Samme kremen bruker vi...[:)] men måtte ty til kortison noen dager før jul....liker ikke!
Krysser fingre for at denne eksemen på de små forsvinner like fort som den kom![>:]

ORIGINAL: Sukkertopp

Samme kremen bruker vi...[:)] men måtte ty til kortison noen dager før jul....liker ikke!
Krysser fingre for at denne eksemen på de små forsvinner like fort som den kom![>:]

Håper virkelig de vokser det av seg, men jeg har litt ennå, og jeg er snart 32 år...

Back
Topp