Atopisk eksem

eirin2

Glad i forumet
Hvordan ser det ut?

Jenta mi på 9 mnd har utslett (og har hatt det ganske lenge) som ligner på en mild form for psoriaris.
Har vært til 2 leger, men de gidder ikke å se på det og gir meg resept på en eller annen mikstur som skal hjelpe på allergi. Begynner å lure på om det er atopisk eksem, men det ser liksom ikke sååå ille ut som jeg hadde sett for meg at det ser ut [8D]

Atopisk eksem kommer liksom i flere varianter av utbrudd. Få legen din til å henvise din datter til sykehuset for utredning.
Hvis det klør og du ikke vil bruke noe med kortison, så er Ringblomstsalve veldig bra. Får kjøpt det på helsekosten :)

Dette ble betent, da. Ellers hadde han knusktørre partier som sprakk opp rundt på hele kroppen.

Jenta mi har hatt utbrudd av atopisk eksem et par ganger, og det ser ut som vanlig eksem/og varmeutslett...legger seg i klamme områder som bak knær og albuer ol.. Smører hun med apobase i to dager, og da er det borte....
Ellers er locobase en god fet krem som hjelper...
Og et bad med maaaasse babyolje i, som du ikke tørker av, bare klapper litt med håndkle, det funker...
Hvis noe av dette hjelper, så kan det godt hende at det er eksem tulla di har...

Jeg har ikke bilder av det når har vært på sitt verst. Men er tørre flekker litt runde på str som 1 kroner

Back
Topp