Atopisk eksem og husdyr...

Mammatil1gutt

Forelsket i forumet
dere som har barn med atopisk eksem , har dere husdyr ? og evt hvis dere har det har dere vurdert og gi de fra dere ?

Vært på helsestasjonen med Emil i dag og han har fått påvist atopisk eksem stakkar.

Jeg vet ikke om det har sammenheng, men de med atopisk eksem står vel litt mer i fare for astma..
Vi var hos noen venner i går, dabegynte Ellinor å gni seg veldig i øynene og de rant KONSTANT, hun har atopisk eksem!

huff jeg blir så usikker på hva vi burde gjøre. Dem sier jo at har barn fått atopisk eksem så skal man fjerne ting i hjemme som kan være med og gjøre eksemen værre og der er jo husdyr en av tingene. Vil jo selvfølgelig gjøre det som er best for sønnen min..

Vi skulle få oss katt, valgte å avbestille(rasekatt) da vesla hadde eksem.. vil ikke forverre noe...

Vi har både katt (Hellig Birma) og barn med atopisk eksem + at jeg har det selv, men merker ingenting ift det. Eksemen kommer og går i perioder uansett katt eller ikke.

ORIGINAL: Teddyboy

Vi har både katt (Hellig Birma) og barn med atopisk eksem + at jeg har det selv, men merker ingenting ift det. Eksemen kommer og går i perioder uansett katt eller ikke.

Ja.. Det gjør dte vel, har vel ingen sammenheng, småen her er nok allergisk mot katt også, pappaen var det som barn, vokste det av seg!

Spør legen hva de anbefaler[;)]

Back
Topp