Atopisk eksem = klø klø

Draapen

Forelsket i forumet
Jeg har atopisk eksem. Å nå om dagen holder jeg på å klø meg i hjel. I natt sov jeg kun tre timer.

Flere her inn som sliter med det?

Jeg har sleit veldig med det i forrige svangerskap. Har ikke eksem nå lengre, men hvar veldig kraftig rammet da jeg var liten. Under forrige svangerskap ble jeg veldig hardt rammet igjen, klødde og hadde store sår. Ble veldig ille mot slutten og enda verre like etter fødselen. Fikk høre at det var noe de kalte puppp etter en hudprøve ble tatt. Dette er noe jeg skal snakke med jordmor om, da jeg helst vil klare å forebygge dette om det skulle skje igjen. Det var helt j*vlig.. Det var ikke mye som hjalp hverken av reseptfrie eller andre kremer og medisiner. Håper du slipper å slite med dette helt frem til termin:/ god bedring:)

Jeg har atopisk eksem, slitt med hele tiden. Men har vært til hudlege og han anbefalte meg aderma sin hudkrem og dusjolje. Har brukt det i fire-fem år og er ikke plaget lenger. Litt dyrt, men absolutt verdt det og gjerne handle på tilbud på apotekene.

Jeg hadde det som barn, det kom tilbake i studietida (jeg er overbevist om at stress og dårlig kosthold provoserte det frem), og nå som gravid har jeg antydninger til tilbakefall :(
Jeg trener en del og det blir verre av svette kombinert med vinterkulda (store temperaturforandringer).
Det som definitivt hjalp sist var saltvannsbad med babyolje i tillegg til korte økter i solarium. Fete kremer hjalp en del, men ikke mye.
Nå dropper jeg solarium, men prøver å bade med olje og havsalt i badevannet. Jeg smører meg med kokosolje og økologisk babyolje, og håper det ikke blir verre fremover...

Jeg har atopisk eksem, slitt med hele tiden. Men har vært til hudlege og han anbefalte meg aderma sin hudkrem og dusjolje. Har brukt det i fire-fem år og er ikke plaget lenger. Litt dyrt, men absolutt verdt det og gjerne handle på tilbud på apotekene.
Aderma er fin min mener den inneholder mineralolje. Jeg har brukt den også. Og mye annet. Er hudpleier før jeg ble sykepleier

Takk alle sammen. Nå bruker jeg en fet krem fra cosmopharmas som jeg anbefaler som hudpleier babyen skal bruke barne produkter fra de og nuskin

bruker noe spesielt sjø salt som jeg skrubber hendene med også er det en krem til. høres veldig rart men fungerer som gull, har atopisk eksem jeg også. sprekker opp hele tiden nye steder men vært fin enn stund også kommer det litt tilbake men forsvinner fort hvis jeg er flink til å gjøre det. kan brukes på hele kroppen men er hendene som er verst. huden blir veldig god å myk og silkeglatt :)

Sniker fra mars, fikk det igjen før første sv.skap. Jeg bruker/må smøre med diprosalic(?) i perioder for å ikke bli for ille. Kan brukes en uke hver mnd sier legen. Så ikke ut ved fødsel sist. Sv.skapet gjør der verre og etter fødsel gikk mye av det tilbake

Uff kjedelig å få eksem. Har selv, bank i bordet, ikke det, men en nevø som har slitt mye, samt at sønnen i perioder får små utbrudd. Henger meg derfor på aderma tipset; fungerer kjempe fint på sønnen min. Ellers har jeg og brukt fett kremen til locobase. Litt dyre kremer som må kjøpes på apotek, men opplever ofte at apotek 1 har tilbud opp til 30% på spesielt aderma, og da pleier jeg å hamstre. Lykke til, og håper det gir seg!

Back
Topp