Atopisk eksem barna

ORIGINAL: Najja

ORIGINAL: Sarah26

Vi bruker kortison og locobase repear, virker sånn noenlunde, aderma virker overhode ikke, men ingen barn er like, så er bare å prøve seg frem, dyrt er det hvertfall, me satt å rekna på det en kveld, og vi bruker i året bare på locobase 28000, det e jammen heilt vilt!!!!!

Shit! Her har jenta akkurat fått kroppen full av atopisk eksem. Må innrømme jeg håper vi ikke får utgifter med slike summer, for de pengene har vi faktisk ikke...

Suger ellers til meg mange flotte tips[:)]

 
Er dyrt ja [>:] men om det blir ille og dere må smøre og forebygge masse, kan man søke om stønad fra nav [;)].
Vi har nok utgifter på dette for rundt 2000 kr +/- i mnd, så dyrt er det så absolutt [>:].
Bare i dag handlet vi for 1500 kr, og enda så må vi nok suplere litt før det er gått en mnd [&:].
 
Men krysser fingrene for at dere ikke blir så hardt rammet [;)]. Ikke bare pga utgiftene men for at lille bebisen din skal slippe lettest mulig, for min lille er plaget og klør stakkars [&o]
 
Til alle med atopisk eksem. Jeg anbefaler veldig produkter fra butikken kremfresh. Butikken er laget med tanke på folk som har atopisk eksem. Butikken ble startet opp av en mamma som hadde barn med atopisk eksem. Butikken selger kremer basert på planteoljer, håndlaget uten parfyme, parabener og konservering. Huden min  har hatt helt fantastisk forbedring etter at jeg begynte å bruke de. Huden tåler mer og klør mindre. 
 
Jeg anbefaler dere å prøve Udo's choice som du får kjøpt på helsekosten. Det er en olje som kan blandes f.eks. i grøten til barnet. 
Denne skal visstnok smøre kroppen innenfra og er veldig bra for huden. 

Vi har begynt å bruke denne nå så det blir spennende å se. :) 
 
Hei!

Me var hos hudlege i mai med lillegutt. Hadde prøvd hydrokortison før det, men kom tilbake så fort me avslutta. Hudlegen sa me sko smøra han 2 gonger til dagen i 7 dager, og 1 gong til dagen i 5 dager. Så sko han ha pause lika lenge, og viss det kom tilbake sko me gjer det samma igjen når han hadde hatt pause i 12 dager. (Fekk og resept på ein sterkere kortison itilfelle den reseptfrie ikkje tok det). Me måtte og smøre med a-derma fuktighetskrem måren og kveld, og kun bruke a-derma badesåpe/olje og shampo.
Me tok ein kur med hydrokortison, og så va der kun litt som viste etter 12 dager fri, og det var så lite at eg ikkje ville bruke så sterk krem.. (mn sko det bli verre hadde eg selvfølgelig gjort det) Så etter det har me kun brukt dei 3 a-derma produktene, og det vise ingenting på han nå:)) Dei seie jo det ofta blir bedre om sommeren for sol er bra, så er litt spent om det kommer noe nå i vinter.. ingenting ennå:)) Bruke ikkje rein ull heller, bomull inni må det ver:)

Lykke til:)
 
Back
Topp