Atopisk eksem barna

Mie77

Forelsket i forumet
Alle dere med atopisk eksem, hvilken kremer smører dere med?
Har dere prøvd å bytte krem noen gang og hva evt får dere på blå resept?
 
Her bruker vi Locopid (blå resept) og rød apobase, men syntes det har så dårlig effekt. Med en gang vi går av locopiden kommer det tilbake på bare et døgn eller 2. Kan jo ikke være bra å smøre med så sterke kremer på den tynne bebishuden over så lang tid [8|][&o].
Rød apobase er forsåvidt greit nok, men syntes heller ikke den er topp og lurer på å prøve Aderma, men de er jo så svindyre [X(][>:]. Er det noen her som får fuktighetskrem på blå resept? Her går det iallefall en 200 ml tube i uken ofte litt mer også[8|]. Hun må smøres over hele kroppen 3 ganger daglig [8|].
 
Er takknemlig om noen vi dele erfaringer rundt dette [;)][:)]
 
Ok, da får jeg teste ut den... søkte litt i forumet nå og kom opp en krem som het miniderm tror jeg [8|]. Har du noen erfaringer med denne?
 
Har dårlig tro på at vi klarer å holde det i sjakk bare med fuktighetskrem, siden vi nå må gå på kortison for å hold det sånn passe borte. Forsvinner aldri helt her dessverre [X(][&o]. Men verdt å teste [;)]
Har du spurt legen om evt å få fuktighetskremer på blå resept? Tenkte jeg skulle høre med han om det, men syntes liksom det er litt flaut også [8D]. Akkurat som om jeg ikke vil bruke penger på barnet mitt... men blir jo fort i overkant av 1000 kr hver mnd da [8|]
 
Lars har litt eksem i ansiktet sitt, så jeg ble anbefalt mildison krem. Det er en eksem krem, men det inneholder kortison i den kremen, så man kan ikke bruke den lenger enn ei uke. [:)] Den er veldig fin! Lars ble fin igjen etter bare et par dager. [:)]
Og hvis du bruker den kremen, må du ha på fuktighetskrem først, la det går ca 5 min, også smøre på mildison.

Den skal bare smøres på 1-2 ganger daglig.
 
ORIGINAL: EogR

Vesla her har ikke mye, men har hatt tendenser både i hasene og på føttene. Smører da med Apotekets A-creme på krukke. Men har hørt Aderma er veldig bra, så kommer nok til å prøve den om det utvikler seg til å bli værre. Selv forsøkte jeg Aderma på psoriasisen min, og ble faktisk værre! Det viktigste er at du smører, smører og smører. og du må gjerne forsøke å smøre med noe så enkelt som Spenol også, i perioder som er gode for å bevare fuktigheten i huden!!!

 
A-creme kan vi ikke smøre med her fordi det inneholder peanøtolje, noe som igjen trigger eksemen hennes mer. Hun er veldig hardt angrepet stakkars [:(] og vi må lese nøye på innholdsfortegnelsen slik at vi unngår nøtteoljer ol som kan trigge. Greit å ha i bakhodet for dere også [;)]
 
Ja, fuktighet er alfa omega og her MÅ vi smøre 3 ganger pr dag, hvis ikke sprekker hun faktisk opp og begynner å væske og blø [:(][&o]. Må også bruke kortison (preparat 2) for å holde det i sjakk [X(], men syntes det er så ille å måtte bruke det over lengre tid. Vi bruker det i 14 dagers intervaller, dvs vi smører med kortison i 14 dager morgen kveld, opphold i en uke og så 14 dager på igjen [X(].
 
Håper og krysser fingrene for at dette er noe som hun vokser av seg [&:]
 
ORIGINAL: EogR

ORIGINAL: Mie77

Ok, da får jeg teste ut den... søkte litt i forumet nå og kom opp en krem som het miniderm tror jeg [8|]. Har du noen erfaringer med denne?

Har dårlig tro på at vi klarer å holde det i sjakk bare med fuktighetskrem, siden vi nå må gå på kortison for å hold det sånn passe borte. Forsvinner aldri helt her dessverre [X(][&o]. Men verdt å teste [;)]
Har du spurt legen om evt å få fuktighetskremer på blå resept? Tenkte jeg skulle høre med han om det, men syntes liksom det er litt flaut også [8D]. Akkurat som om jeg ikke vil bruke penger på barnet mitt... men blir jo fort i overkant av 1000 kr hver mnd da [8|]


Mie, kom på en ting!!
Dette kan du søke om støtte fra staten! Du finner skjema hos NAV! En venninne av meg har en unge med allergi og eksem, og får støtte hver måned!!

 
Virkelig? Takk for tips, skal på nav etterpå så kan jo høre med de da [;)]
 
ORIGINAL: Pompi

Jeg bruker Locobase nå, den fungerer her, men tror jeg skal prøve aderma neste gang for det har blussa opp igjen litt på arma nå.
Bruker a-krem i ansiktet.
Har brukt decubal og rød apobase også. Apobasen syns jeg ikke funka, i hvertfall ikke den rød.
Er dyre de kremene ja. Visste ikke at man kunne få på blå resept jeg, hmm.

 
Enig i at rød apobase ikke er noen reser ja, derfor på utkikk etter en annen. Locobase er nå notert [;)].
Bare et lite tips ang a-creme så inneholder det peanøt olje som kan trigge eksem, bare så du er obs [;)]
 
ORIGINAL: *Mailinn*

Lars har litt eksem i ansiktet sitt, så jeg ble anbefalt mildison krem. Det er en eksem krem, men det inneholder kortison i den kremen, så man kan ikke bruke den lenger enn ei uke. [:)] Den er veldig fin! Lars ble fin igjen etter bare et par dager. [:)]
Og hvis du bruker den kremen, må du ha på fuktighetskrem først, la det går ca 5 min, også smøre på mildison.

Den skal bare smøres på 1-2 ganger daglig.

 
Takk for tips, men mildison hadde ingen effekt her og vi fikk derfor resept på en sterkere kortisonsalve som heter Locopi som vi nå bruker. Denne fungerer greit nok, men vi må bruke denne hele tiden for at det ikke skal blusse opp igjen [&o].
Derfor kjenner jeg meg litt oppgitt [;)]
Men takk for at du deler [:)]
 
ORIGINAL: Mie77

ORIGINAL: *Mailinn*

Lars har litt eksem i ansiktet sitt, så jeg ble anbefalt mildison krem. Det er en eksem krem, men det inneholder kortison i den kremen, så man kan ikke bruke den lenger enn ei uke. [:)] Den er veldig fin! Lars ble fin igjen etter bare et par dager. [:)]
Og hvis du bruker den kremen, må du ha på fuktighetskrem først, la det går ca 5 min, også smøre på mildison.

Den skal bare smøres på 1-2 ganger daglig.


Takk for tips, men mildison hadde ingen effekt her og vi fikk derfor resept på en sterkere kortisonsalve som heter Locopi som vi nå bruker. Denne fungerer greit nok, men vi må bruke denne hele tiden for at det ikke skal blusse opp igjen [&o].
Derfor kjenner jeg meg litt oppgitt [;)]
Men takk for at du deler [:)]

Okei, håper du finner noe som hjelper da [:)]
 
ORIGINAL: EogR

ORIGINAL: Mie77

ORIGINAL: EogR

ORIGINAL: Mie77

Ok, da får jeg teste ut den... søkte litt i forumet nå og kom opp en krem som het miniderm tror jeg [8|]. Har du noen erfaringer med denne?

Har dårlig tro på at vi klarer å holde det i sjakk bare med fuktighetskrem, siden vi nå må gå på kortison for å hold det sånn passe borte. Forsvinner aldri helt her dessverre [X(][&o]. Men verdt å teste [;)]
Har du spurt legen om evt å få fuktighetskremer på blå resept? Tenkte jeg skulle høre med han om det, men syntes liksom det er litt flaut også [8D]. Akkurat som om jeg ikke vil bruke penger på barnet mitt... men blir jo fort i overkant av 1000 kr hver mnd da [8|]


Mie, kom på en ting!!
Dette kan du søke om støtte fra staten! Du finner skjema hos NAV! En venninne av meg har en unge med allergi og eksem, og får støtte hver måned!!


Virkelig? Takk for tips, skal på nav etterpå så kan jo høre med de da [;)]


Ja, finner du ikke ut av det, så skal jeg spørre venninna mi for deg!! så si ifra!!

 
Takk takk [:D][;)]
 
Vi har prøvd alle kremene de har på apoteket tror jeg...og brukt MASSE bortkasta penger på kremer som ikke funker. Her funker mildisonen veldig bra ,men blusser opp igjen når jeg slutter bruke den.
Men ingen hadde fortalt meg at det skulle smøres en tykk fuktighetskrem 10 min etter en hadde smørt på mildisonen. Så det har vi nå gjort en uke. Først mildison (på de værste plassene) så en krem som heter Lipikar Baume Ap. Funker veldig bra ! Fuktighetskremen smører jeg ved hvert bleieskift ca,så det går jo fort en tube.Derfor var det litt greit an den bare kostet 200kr. Jeg bruker også A-derma sin olje for atopisk eksem i badet,den hjelper også litt.
Håper du finner en krem som hjelper[:)]
 
vi fikk resept på "mildison lipid" og "locoid lipid" og ellers bruker vi den grønne A-dermaen.

den er kjempe bra,så nå bruker vi bare den![:D]
 
mine har atopisk eksem.største har det værst.brukt kortison fra hun var 3mnd:(var også bare locoid som tok det.jeg har bra erfaring med miniderm(samme som canoderm men uten glycerol,som ikke er bra for barn)syns de kremene som er veldig fete bare gjør eksemen verre.min har hatt så ille at det har væsket og blødd.

har du prøvd en sånn stift fra aderma?den er veldig bra.pleier å ta på henne det når det væsker.den legger seg som et lag utenpå huden og beskytter så det ikke blir infektert!anbefaler den veldig:)finnes også en spray som virker på samme måten.lindrer kløe gjør den også!
 
ORIGINAL: EnToTre

jeg har tre barn med eksem eller astma, får ingen ting dekt ;(


Du får vel skrive av på skatten hvertfall?? husk å ta vare på kviteringer å sånn! :)
 
Vi bruker kortison og locobase repear, virker sånn noenlunde, aderma virker overhode ikke, men ingen barn er like, så er bare å prøve seg frem, dyrt er det hvertfall, me satt å rekna på det en kveld, og vi bruker i året bare på locobase 28000, det e jammen heilt vilt!!!!!
 
ORIGINAL: EogR

ORIGINAL: Mie77

ORIGINAL: EogR

ORIGINAL: Mie77

Ok, da får jeg teste ut den... søkte litt i forumet nå og kom opp en krem som het miniderm tror jeg [8|]. Har du noen erfaringer med denne?

Har dårlig tro på at vi klarer å holde det i sjakk bare med fuktighetskrem, siden vi nå må gå på kortison for å hold det sånn passe borte. Forsvinner aldri helt her dessverre [X(][&o]. Men verdt å teste [;)]
Har du spurt legen om evt å få fuktighetskremer på blå resept? Tenkte jeg skulle høre med han om det, men syntes liksom det er litt flaut også [8D]. Akkurat som om jeg ikke vil bruke penger på barnet mitt... men blir jo fort i overkant av 1000 kr hver mnd da [8|]


Mie, kom på en ting!!
Dette kan du søke om støtte fra staten! Du finner skjema hos NAV! En venninne av meg har en unge med allergi og eksem, og får støtte hver måned!!


Virkelig? Takk for tips, skal på nav etterpå så kan jo høre med de da [;)]


Ja, finner du ikke ut av det, så skal jeg spørre venninna mi for deg!! så si ifra!!

 
Stemte det, fikk søknadskjema på nav [;)]
Takk for tipset [:D]
 
ORIGINAL: m 08

mine har atopisk eksem.største har det værst.brukt kortison fra hun var 3mnd:(var også bare locoid som tok det.jeg har bra erfaring med miniderm(samme som canoderm men uten glycerol,som ikke er bra for barn)syns de kremene som er veldig fete bare gjør eksemen verre.min har hatt så ille at det har væsket og blødd.

har du prøvd en sånn stift fra aderma?den er veldig bra.pleier å ta på henne det når det væsker.den legger seg som et lag utenpå huden og beskytter så det ikke blir infektert!anbefaler den veldig:)finnes også en spray som virker på samme måten.lindrer kløe gjør den også!

 
Takk for supre tips, var å kjøpte en stift på apoteket i dag, så gleder meg til å teste den ut [;)][:)]
 
Tusen takk alle sammen for at dere deler deres erfaringer med meg [;)]. Setter stor pris på det [:)].
Vi var hos fastlegen i dag og han tittet på henne siden hun ikke blir helt kvitt eksemen selv med å gå på Locoid over lengre tid.  Hun fikk antibiotika siden hun har flere steder hvor hun har åpne sår og sprekker som væsker og det er mest sansynligvis kommet streptokokker i de [&o][:(]. Så nå skal hun gå på antibiotika i 10 dager + smøres med sårsalve og kortison og fuktighetskrem og ha røde bad, så skal vi tilbake på kontroll om 14 dager. Funker ikke dette må vi over på steroide 3 [X(], huff syntes det er alt for sterkt for den sarte babyhuden, men de vet vel hva de snakker om disse legene [8|]
 
Back
Topp