At man aldri lærer ;-)

samaha27

Elsker forumet
Har spist så masse lakris i dag så nå er ikke magen god..Romler og strekker seg helt jævlig..At man aldri lærer når man bør stoppe:) Så hva gjør jeg videre da?? Joda om d ikke var nok så lager jeg en kake som står på ovn nå:p Omtrent som den gjør magen bedre..Herremin..Snakk om å vær dum

Hahaha du er en jente helt etter min smak... ;)

Har gumla både kake og lakris i dag.. og drakk TO glass brus på toppen av det hele.. Resultatet la jeg i magebildetråden nettopp. hahaha. Opplåst!

Hahaha du er en jente helt etter min smak... ;)

Har gumla både kake og lakris i dag.. og drakk TO glass brus på toppen av det hele.. Resultatet la jeg i magebildetråden nettopp. hahaha. Opplåst!
Lakris er farlig:p Klarer da ikke stoppe..Ble ikke bedre etter kakespisingen:p Da må jeg gå å se bilde

Prøvde meg på taco på søndag! Alle gangene jeg har prøvd så blir magen ikke god. Men taco er jo sååå godt!! Gikk ikke noe bedre på søndag gitt!!

Å enda bedre er det når matlysten er minimal og man plutselig får Matlyst. Så spiser man seg god og mett. Så mett at man faktisk må sitte helt muse stille en time for å la maten synke så den ikke kommer i retur :P

Desember 2014

Bruker App

Har spist så masse lakris i dag så nå er ikke magen god..Romler og strekker seg helt jævlig..At man aldri lærer når man bør stoppe:) Så hva gjør jeg videre da?? Joda om d ikke var nok så lager jeg en kake som står på ovn nå:p Omtrent som den gjør magen bedre..Herremin..Snakk om å vær dum
Ikke for å være en partypooper, men vær litt forsiktig med lakrisinntaket nå når du er gravid (gjelder også salmiak ol). bla: http://www.nrk.no/livsstil/advarer-gravide-mot-lakris-1.6806116 I tillegg er det ikke bra med midler som har lakserende virkning

Jeg måtte ha salmiakkdrops i begynnelsen. Det var et must :p

Men ting med lakserende effekt trenger ikke være negativt. Forstoppelse er jo et tema for oss gravide.
Jeg får kick av at jeg måååå ha og da spiser jeg til jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg til slutt:p Som du sier Chihaya så er d ikke bare negativt m lakris..Jeg var sånn m eldste gutten også ang lakris..Ikke m jentene..Har ofte stoppet seg bak her og da spiser jeg i hvertfall lakris for da vet jeg at jeg får gjort noe dagen etterpå:)

Jeg får kick av at jeg måååå ha og da spiser jeg til jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg til slutt:p Som du sier Chihaya så er d ikke bare negativt m lakris..Jeg var sånn m eldste gutten også ang lakris..Ikke m jentene..Har ofte stoppet seg bak her og da spiser jeg i hvertfall lakris for da vet jeg at jeg får gjort noe dagen etterpå:)
Jeg går en uke i slengen uten at jeg får til så alt som kan virke inn er velkommen.
Tror jeg skal lage avkok på lakrisrot å se om det hjelper. :)
Jeg har heller ingen ting fast jeg må ha, men får jeg først lyst på noe.. hoho. :p

Jeg måtte ha salmiakkdrops i begynnelsen. Det var et must :p

Men ting med lakserende effekt trenger ikke være negativt. Forstoppelse er jo et tema for oss gravide.
Alt med måte ihvertfall;)
Jeg har blitt rådet til å holde meg unna, men jeg har blitt utredet for habituell abort, så jeg er ekstra forsiktig. Er mye jeg godt kunne tenke meg nå, som kan være skadelig for fosteret, men jeg lar det være;)

Alt med måte ihvertfall;)
Jeg har blitt rådet til å holde meg unna, men jeg har blitt utredet for habituell abort, så jeg er ekstra forsiktig. Er mye jeg godt kunne tenke meg nå, som kan være skadelig for fosteret, men jeg lar det være;)
Jeg tenker og alt med måte :)

Og nå tenker jeg ikke bare på at lakris kan ha en lakserende effekt, men at det også kan ha en affekt på barnets utvikling.

Jeg går en uke i slengen uten at jeg får til så alt som kan virke inn er velkommen.
Tror jeg skal lage avkok på lakrisrot å se om det hjelper. :)
Jeg har heller ingen ting fast jeg må ha, men får jeg først lyst på noe.. hoho. :p
Å da man da får lyst på noe da haster d:p Haha..Kan gå mange dager mellom jeg har sånne lyster også, men da dem kommer DA haster d

Å da man da får lyst på noe da haster d:p Haha..Kan gå mange dager mellom jeg har sånne lyster også, men da dem kommer DA haster d
Siste jeg fikk skikkelig lyst på var sånne skikkelig tykke pommes frites. Så et bilde på FB i går. Jeg trenger vel ikke si at det blir noe fritt til middag i dag. Hahaha

Og nå tenker jeg ikke bare på at lakris kan ha en lakserende effekt, men at det også kan ha en affekt på barnets utvikling.
Hvis man skal tenke på innhold i alt man putter i munn da har man problemer..Tenk på alt vi spiser..Vi vet jo ikke hva alt i d er heller..Man vet jo om d meste, men man kaster jo ikke i seg ting man vet virker helt galt på spiren..Her spiser jeg d jeg gjør normalt og d jeg har lyst på..Har 4 friske barn selv om jeg har spist d jeg har hatt lyst på;)

Hvis man skal tenke på innhold i alt man putter i munn da har man problemer..Tenk på alt vi spiser..Vi vet jo ikke hva alt i d er heller..Man vet jo om d meste, men man kaster jo ikke i seg ting man vet virker helt galt på spiren..Her spiser jeg d jeg gjør normalt og d jeg har lyst på..Har 4 friske barn selv om jeg har spist d jeg har hatt lyst på;)
Sist stod jeg kun over spekemat og alkohol tror jeg. Alt annet gikk ned.

Siste jeg fikk skikkelig lyst på var sånne skikkelig tykke pommes frites. Så et bilde på FB i går. Jeg trenger vel ikke si at det blir noe fritt til middag i dag. Hahaha
Er d som er verst at man egentlig har bestemt seg for en ting, men om man ser noe anett så er d nesten så man går gjennom ild for at man heller skal ha d..Er etter barna for saker og ting, men gjør d selv;) Haha

Sist stod jeg kun over spekemat og alkohol tror jeg. Alt annet gikk ned.
Samme her..Kan ikke bli helt "hysterisk" bare fordi man har spire i magen..Legene også sier jo at vi skal spise som normalt..Vi vet jo hva vi absolutt ikke skal putte i munn

Enig i det:) Og vil presisere at det ikke var meningen å tråkke på noen tær, det var kun velment. Jeg vet ikke om det er vanlig prosedyre å dele ut skriv om nei-mat under graviditeten i Norge (bor for tiden i utlandet), men her er ihvertfall lakris en av punktene på listen=)

Back
Topp