At det er mulig...!?!?

OldieGoldie

Elsker forumet
Nå sitter jeg her og griner mine bitre tårer.. Hvorfor? Jo, nemlig fordi det har vert julefest i barnehagen til Helene i dag og i går. Men hvorfor griner jeg? Jo, fordi jeg presterte å se helt feil på dagene og trodde at hennes fest var i dag, mens den egentlig var i går. Med andre ord så gikk hun og vi glipp av julefesten i år (som jeg hadde gledet meg kjempe masse til). Og hormonell som jeg er, så synes jeg virkelig at dette er noe å grine over.

Vet dere hva det verste med det er omtrent? Jeg er FAU leder, og arrangerte komiteemøtene og var tilogmed med på de, der de satt og planlagte festene og satt datoer. Likevel presterer jeg å få feil dato.

Føler meg som verdens verste person og mamma som ikke lar jenta mi få reise på julefest! (Ja, jeg vet det egentlig er en overdrivelse, men det var disse hormonene da)

Æsj, den er kjip. Dere kan jo dra i kveld? Eller er det for en annen aldersgruppe enn datteren din?

Imsa skrev:
Æsj, den er kjip. Dere kan jo dra i kveld? Eller er det for en annen aldersgruppe enn datteren din?

Det er dessverre for 4 og 5 års gruppene, i går var 1, 2 og 3 års gruppene. Hun er 2.. Så blir nok helt feil å reise i kveld. Skikkelig surt kjenner jeg!

Dere får kose dere litt ekstra hjemme i kveld, da:)

Det tenkte jeg også :) Lag til en koselig julefest hjemme i ettermiddag, og inviter eventuelt noen venner eller venninner på din datters alder :) Du er nok neppe den eneste som har tatt feil av datoer (selv om du er med i arrangementskomiteen ;) ), og tro meg, det kommer flere julefester :) Tørk tårene, "glem" hormonene (jada, som om det er mulig :P) og lag til en koselig happening i ettermiddag, så skal du se at både du og lilleprinsessa blir veldig fornøyde med det :D

Jeg var fortvilet i går fordi jeg syntes ikke jeg hadde pyntet jenta mi nok til nissefesten i går! Hun hadde på seg strømpe og rød genser og så skulle hun ha en nissekjole utenpå men da jeg leverte ville hun ikke ha på kjolen. Så da gikk jeg hele dagen og trodde at alle ville være pyntet utenom henne (for der var ei søt lita jente som nesten var julaftenpyntet da vi kom).

Men fikk jo heldigvis vite at jenta mi hadde hatt på seg nissekjolen og kost seg skikkelig :-)

Utrolig kjipt at dere gikk glipp av julefesten! Forstår godt at du ikke har det så godt med deg selv nå :-( men det går over, det er "bare" en julefest og det er ikke sikkert at jenta di legger så mye i det. Finn på noe annet kos i stedet for!

Å, nå fikk jeg vondt av deg! Jeg hadde også grått skikkelig om jeg hadde gått glipp av det, men man får bare tenke slik at det kommer flere muligheter! Du har lov til å surre med datoer:)

Jeg ble litt snurt i dag, når jeg leverte J. i bhg. De skulle nemlig i julegudstjeneste i kirken i dag, og når jeg kom sa ped.lederen at "siden det er midt i sovetiden til J. kom han til å bli igjen i bhg, mens de andre gikk i kirken".
Kjente jeg ble litt skuffet, ikke at vi er kristne eller noe, men det er jo en koselig tradisjon da!
Men, så tenker jeg også at, siden det var midt i sovetiden hans så hadde han ikke vært morsom å ha med å gjøre, han skjønner ikke så altfor mye av hva som skjer og hvorfor, og han sitter i allefall ikke rolig:P Så da får mor bare bite tennene sammen, og tenke at "neste år, da blir det julegudstjeneste med barnehagen":)

Back
Topp