Asymetriske mål på ul..

Mami15

Englemamma 14 <3, jentemamma15 <3
Oktoberskattene 2015
Noen som har erfaringer med det? Kanskje litt unødvendig uro, men fikk notatet fra vekstkontroll ul. Og der står det:foster i normalområdet, litt under gjennomsnittet med en viss asymetri, der HC er noenstørre enn AC.

Legen nevnte ikke noe om asymetrien på ul, kun at hun var litt mindre og at jeg derfor måtte på ny vekstrkontroll om ca 14 dagen. Men når jeg leser nå så må jeg si at jeg blir litt bekymret! Skal på kontroll igjen 13/8, så slipper å vente mange dagene på en forklaring, men klarer ikke å ikke bekymre meg :/

Så rart at det ikke ble sagt noe på kontrollen, jeg hadde nok tatt kontakt for å få svar :)

Jeg ble satt i gang pga asymetriske mål sist gang, 10 dager over termin. Det ble oppdaget på overtidskontroll 9 dager over. Og legen sa at det ikke var noe han var direkte redd for, men siden jeg allerede var over tiden var det snakk om å fremskynne induksjon med to dager. Hadde dette blitt oppdaget tidligere, hadde jeg bare blitt fulgt opp med UL, sånn som du blir her nå.

Det som var greia var at lillemann hadde et litt stort hode i forhold til mage, men legen burde bare ha sett litt ordentlig på mannen og sett at ja, det stemmer - store hoder i familien! Lillemann kom ut helt perfekt symetrisk :)
Trolig får dere en slank og frisk baby!

Jeg ble satt i gang pga asymetriske mål sist gang, 10 dager over termin. Det ble oppdaget på overtidskontroll 9 dager over. Og legen sa at det ikke var noe han var direkte redd for, men siden jeg allerede var over tiden var det snakk om å fremskynne induksjon med to dager. Hadde dette blitt oppdaget tidligere, hadde jeg bare blitt fulgt opp med UL, sånn som du blir her nå.

Det som var greia var at lillemann hadde et litt stort hode i forhold til mage, men legen burde bare ha sett litt ordentlig på mannen og sett at ja, det stemmer - store hoder i familien! Lillemann kom ut helt perfekt symetrisk :)
Trolig får dere en slank og frisk baby!

Ja mannen har et litt stort hode.. Og svigermor fikk en gutt for seks år siden som ble fulgt tett Pga han var liten og hadde større hode.. Men syns godt de kan forklare slik og ikke bare skrive det.. Bekymrer meg fort for om noe skal være galt! Skal heldigvis på ul på torsdag!

Back
Topp